Dere som skal til dyreparken i sommer

TrollmorTilEn*SnartEnTil

Forelsket i forumet
Skal dere bo i dyreparken eller utenfor? Hvis utenfor hvor bor dere da? Noen anbefalinger.
Har veldig lyst å ta med storebror på noe, før minsten kommer :) men har sett hvor mye det koster å bo inni dyreparken og det er en del penger :p

Vi skal bo på barnas hotell rett over veien :) Redd det blir "for mye" for barna å bo i abra havn. De er litt pysete :p og så er det vell ikke frokost innkludert der?

Spørs litt hvor dere kommer fra, og hvor mye av ferien dere vil bruke? Kan feks bo på hotell/camping i byene utenfor kr.sand, og ta dagstur til dyreparken? ☺️

Kom akkurat hjem fra dyreparken. Vi bodde i byen, ca 15 min fra parken.. Clarion hotel Ernst. Fantastisk hotell, og veldig fint om man skal bruke flere dager i kr.sand :) Kan tenke meg det er fint å bo ved parken også, men var litt dyrt nå i påsken hvertfall :)

Vi er litt usikre, må snakke litt med tanta til jentungen som skal være med :)vi tenkte først abra havn, men tror kanskje vi venter noen år med det :) mest sannsynlig barnas hotell eller hva det heter :)

Vi bodde på det hotellet som er en "ark". Den ligger 50 meter unna inngangen. Kjempefint hotell, men kosta ca 6000 kr for tre netter (og det var tilbud!) Dyrt, men fryktelig deilig å være så nærme parken :)

Vi bodde i abrahavn i fjor sommer, det var veldig kjekt. hadde med oss barn fra 0-11 år. alle koste seg masse. Der har de og underholdning på kvelden, og man kan være med på sjørøverfrokost, der man kjører i den sorte dame for å komme frem:)

Vi skal overnatte der neste gang vi skal dit og:)

Vi velger å bo utenfor - Clarion Hotel Ernst. Kjempeflott hotell, midt i gryta med fantastisk frokost ;) Har bodd der tidligere, og er veldig fornøyd. Vi velger å være i parken i 3 dager - dvs 4 overnattinger på hotell - og da er det hyggelig å bo i byen så man kan finne på andre ting også :)

Svigerinna mi bodde i abrahavn med en 1 og 3 åring, hun syntes de godt kunne vært litt eldre for å ha mer utbytte av turen og overnattingen.. så vi venter noen år til før vi drar dit.

Vi var en uke i Kristiansand i fjor, bodde på en campingplass 5-10 minutter fra dyreparken. Jeg synes camping er mye mer avslappende enn hotell med små barn. Vi fant en campingplass som hadde kjempefin lekeplass for de minste, og verdens flotteste strand noen meter unna. :)

Me var i abra havn sist helg. Hadde med sønnen vår på 5 år. Virkelig eit bra opplegg og ikkje så dyrt. Betalte 3500 forvovernatting og inngang i parken og badeland for heile helga. Bestillte sjørøverfrokostvlørdagen og da anbefalest. Laga ein del mat inne i leiligheten, som var knallfin. Følg med på pakketilbud. Me drog tidlig i parken pga i sommer når me var der var da så varmt att dyra gjømte seg og da vart for varmt å gå langt...

Har bodd i abra havn 2 ganger, å vi liker oss veldig godt der.. Med en liten kaptein Sabeltann og pirat frelst gutt så er det perfekt.. :)
Selv om frokost ikke er inkludert så kan man lage mye mat i leiligheten, så vi har laget både frokost og lunsj som vi har hatt med inn i parken :)
Vi har fulgt med på pakke priser å har vel fått leilighet til 3 voksne og et barn til 3-4000..

Følger med her:) Tar gjerne i mot tips til hotell i byen/ grei avstand med bil til parken :) har sjekket ut Ernst,noen andre som har bodd andre steder?

Kommer litt ann på hvor lenge dere har tenkt å være og om det bare er dyreparken dere er ute etter. Hvis ikke er det mange fine hoteller i kr.sand sentrum og da er det jo mulighet fir å gjøre andre ting også! Går ofte buss til og fra sentrum-dyreparken og er ikke langt å kjøre med egen bil heller :)

Vi kommer fra Oslo og har planer om å bruke hele helga på dyreparken (den er vell såpass stor at man trenger en helg?)
Gutten min er 3 år, og veldig kaptein sabeltann frelst! Hva tror dere, er det waste og bo i abrahavn?

Ja den er jo det, er et badeland også om dere vil der å! Er som regel mange folk om sommeren og da tar jo alt som regel litt lenger tid også ;-) Så lenge han liker kaptein sabeltann, så hadde nok jeg gjort det :-) Må nok ta med meg min å sove der ei gang selvom vi bor 10 min unna parken!

Tre dager hvis dere vil bruke god tid de enkelte stedene, to dager er bånn gass og en dag er umulig :p

Alle sørlandsbyene ligger i grei kjøreavstand til parken. Ca en time fra Arendal, halvtime/trekvarter fra Grimstad/Lillesand. Fine veier så ikke noe problem å kjøre litt:)

Kommer litt ann på hvor lenge dere har tenkt å være og om det bare er dyreparken dere er ute etter. Hvis ikke er det mange fine hoteller i kr.sand sentrum og da er det jo mulighet fir å gjøre andre ting også! Går ofte buss til og fra sentrum-dyreparken og er ikke langt å kjøre med egen bil heller :)

Vi har bare tenkt en helg, datteren min er nesten 2 år når vi reiser så tenker at det ikke er sååå mye hun får utbytte av denne gangen. Tenkte å titte litt i sentrum en av dagene også. Lønner seg kanskje å ta buss inn til parken fra byen? Leste et sted at man kan stå lenge i kø for å få parkeringsplass, stemmer det? Vi reiser i fellesferien

Back
Topp