Dere som satte inn to embryoer...

Sånn generelt er det vel ikke såååå stor sjangse for tvillinger her om det settes inn to ferske? :) enn blasto da? Hmm, går det ikke med disse to heller, så tror jeg det blir blasto neste om dem holder til frys denne gangen :p

Vi setter inn to om litt over 2 uker :)
 
Jeg venter en baby. :) Den andre fostersekken stoppet å utvikle seg.

Ok, hørt at det ofte skjer.
Men så bra at en fortsatte å utvikle seg :) og nå er det vel ikke så veldig lenge før du får babyen heller :)
 
Har satt inn to, to ganger.. Ene gangen festet ingen seg, andre gangen begge to :)

Men jeg har ganske god eggkvalitet, så på meg er det nok forholdene i livmoren som gjorde utslaget (er min teori!!)
 
Ok, hørt at det ofte skjer.
Men så bra at en fortsatte å utvikle seg :) og nå er det vel ikke så veldig lenge før du får babyen heller :)

Ja, er overlykkelig over babyen vi snart får og tenker ikke lenger særlig ofte på at det var to i begynnelsen. Er 30+2 nå. :)
 
Flere av de utenlandske klinikkene begynner å bli mer restriktive med å sette inn 2 nettopp pga fare for tvillinger.
 
Flere av de utenlandske klinikkene begynner å bli mer restriktive med å sette inn 2 nettopp pga fare for tvillinger.

De norske klinikkene er også restriktive pga. dette. :)
 
Jeg fikk satt inn to todagers ved ferskforsøk nå i Porsgrunn og er gravid med tvillinger. :) Kun 7+2 foreløpig da. Jeg har satt inn to todagers én gang før ved et fryseforsøk hvor de var fryst sammen, det forsøket endte negativt. Så har vi hatt noen negative forsøk med innsett av ett embryo i mellom.
 
Jeg har lurt på om det er fordi de begynner å få bedre resultater at de er mer restriktive. At de får flere tvillinger fram nå.

Det er ganske mye god forskning nå på at med dagens metoder for assistert befruktning er det nokså liten (om noen) økt sjanse for graviditet ved innsett av to, mens det er klart mer risikabelt med flerlingsvangerskap. Så standarden skal være innsett av ett embryo i dag. :)
 
Ut i fra forskningen som jeg har lest er det ca 40% av de som blir gravid ved innsett av to egg som ender opp med tvillinger. Det er bare 5-6% større sannsynlighet for å bli gravid ved innsett av to kontra ett, og dersom ett av de to eggene har dårlig kvalitet kan det faktisk redusere sjansen for å bli gravid med det med god kvalitet. (Leste myyye om dette etter innsett av to:joyful:)

Hørte forresten fra noen som har jobbet med dette lenge at noen av disse velger å søke om å abortere den ene tvillingen. Det syns jeg er sykt når man for det første har gått igjennom ivf, for det andre sagt ja til at det blir satt inn to egg og vet risikoen det kan medbringe.
Hva tenker dere om dette? Ville du risikert begge fosterene fordi det ikke passet å få to samtidig likevel?
 
Ut i fra forskningen som jeg har lest er det ca 40% av de som blir gravid ved innsett av to egg som ender opp med tvillinger. Det er bare 5-6% større sannsynlighet for å bli gravid ved innsett av to kontra ett, og dersom ett av de to eggene har dårlig kvalitet kan det faktisk redusere sjansen for å bli gravid med det med god kvalitet. (Leste myyye om dette etter innsett av to:joyful:)

Hørte forresten fra noen som har jobbet med dette lenge at noen av disse velger å søke om å abortere den ene tvillingen. Det syns jeg er sykt når man for det første har gått igjennom ivf, for det andre sagt ja til at det blir satt inn to egg og vet risikoen det kan medbringe.
Hva tenker dere om dette? Ville du risikert begge fosterene fordi det ikke passet å få to samtidig likevel?
Hadde jeg fått satt inn to og vært så heldig å være gravid med tvillinger så kunne det eneste som hadde fått meg til å ville ha bort ett, vært alvorlig sykdom hos fosteret f.eks...
 
Ut i fra forskningen som jeg har lest er det ca 40% av de som blir gravid ved innsett av to egg som ender opp med tvillinger. Det er bare 5-6% større sannsynlighet for å bli gravid ved innsett av to kontra ett, og dersom ett av de to eggene har dårlig kvalitet kan det faktisk redusere sjansen for å bli gravid med det med god kvalitet. (Leste myyye om dette etter innsett av to:joyful:)

Hørte forresten fra noen som har jobbet med dette lenge at noen av disse velger å søke om å abortere den ene tvillingen. Det syns jeg er sykt når man for det første har gått igjennom ivf, for det andre sagt ja til at det blir satt inn to egg og vet risikoen det kan medbringe.
Hva tenker dere om dette? Ville du risikert begge fosterene fordi det ikke passet å få to samtidig likevel?

Jeg synes også det er veldig spesielt å si ja til å sette inn to om man ikke er villig til et tvillingsvangerskap.

Jeg har lest om prosent på 20-25 % sjanse for tvillinger ved graviditet etter innsett av to, men det gjelder todagers embryo vel og merke.
 
Ut i fra forskningen som jeg har lest er det ca 40% av de som blir gravid ved innsett av to egg som ender opp med tvillinger. Det er bare 5-6% større sannsynlighet for å bli gravid ved innsett av to kontra ett, og dersom ett av de to eggene har dårlig kvalitet kan det faktisk redusere sjansen for å bli gravid med det med god kvalitet. (Leste myyye om dette etter innsett av to:joyful:)

Hørte forresten fra noen som har jobbet med dette lenge at noen av disse velger å søke om å abortere den ene tvillingen. Det syns jeg er sykt når man for det første har gått igjennom ivf, for det andre sagt ja til at det blir satt inn to egg og vet risikoen det kan medbringe.
Hva tenker dere om dette? Ville du risikert begge fosterene fordi det ikke passet å få to samtidig likevel?
Kødda du? :eek::facepalm: Det er jo galskap! Galskap til vanlig óg, men enda verre ved innsett av to ved ivf!

Ikke fått satt inn to, men ble gravid med eneggede tvillinger ved innsett av ett icsi egg. Mistet ene tidlig da, men kunne ikke falt meg inn å ta vekk den ene om det hadde gått bra med begge!
 
Her skal jeg/vi sette inn i morgen istedenfor idag siden dem ikke var nok utviklet etter 2 dager. Så om begge er klar i morgen da, så settes begge inn. Å vi ønsker begge om det blir begge, å er veldig enig at om man ikke ønsker tvillinger, så setter man ikke inn to.

I mitt tilfelle om det er negativ utvikling i morgen, blir forsøk nr 2 avbrutt..
 
Jeg fikk satt inn to todagers ved ferskforsøk nå i Porsgrunn og er gravid med tvillinger. :) Kun 7+2 foreløpig da. Jeg har satt inn to todagers én gang før ved et fryseforsøk hvor de var fryst sammen, det forsøket endte negativt. Så har vi hatt noen negative forsøk med innsett av ett embryo i mellom.
Eiddwen ! Venter du tvillinger??? Er det sant,?? ❤️❤️❤️
 
Eiddwen ! Venter du tvillinger??? Er det sant,?? ❤️❤️❤️

Ja! :D Hehe... Helt sprøtt, men jeg gjør visst det. :D :Heartred:Heartred

Du må bli medlem på skjult forum her på assistert. ;)
 
Back
Topp