Vi har en frøken født tidlig på året 2016, hun går nå på småbarnsavdeling der de andre 2016barna er født på sommeren så det skiller 5-8mnd mellom min datter og de andre i hennes årskull. Derfor har hun vekslet på å være med de «store» og de «små» på avdelingen fordi hun faller litt imellom, hun er også langt fremme motorisk og språklig i forhold til de andre i hennes årskull.
Vi fikk i dag beskjed at de kommer til å flytte henne til stor avdeling sammen med 2015barna etter sommerferien. Dette liker jeg veldig dårlig. For det første får hun aldri oppleve å være størst på avdelingen, jeg mener hun går glipp av mye læring der, jeg er også uenig i at hun nå skal være den aller minste på avdeling der de største er 3 år eldre enn henne ser for meg at hun blir veldig liten og sårbar der. jeg føler også hun blir avskåret fra de som er i hennes årskull, de hun skal gå på skolen med. Jeg mener det er viktig at hun bygger relasjoner til eget årskull allerede nå og syns derfor hun bør følge de andre 2016 barna, bedre å være litt før de andre enn å bli veldig liten på stor avdeling tenker jeg.
Men, til spøramålene....
har vi noen rettigheter her? Kan vi klage på dette? Eller nekte de å flytte henne?
Blir ikke helt klok på disse nye normene og vet ikke helt hvordan vi skal forholde oss til dette[emoji20]