Dere som jobber i barnehage:)

Hvordan gjør dere det på jobb? Eg er midt oppi ny kontrakt og kjenne eg vil vente litt til med å si noe. Eg har fått beskjed av lege om ingen tunge løft fra uke 20 pga sjanse for prematur fødsel:/

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg har snakka med sjefen min, men ingen andre som veit enno. Den siste veka har formen vore synkande, med kvalme, svettekuler, frost"rier" og trøyttheit. I helga har formen vore direkte skral... så eg er spent på dei kommande dagane. Heime orkar eg nesten ingenting, eg har sove fleire to gonger om dagen og dersom eg har gjort litt husarbeid, må eg ha fred og ro (har tre barn). Så korleis arbeidslivet blir framover er eg usikker på... Kan liksom ikkje kreve fred og ro i barnehagen...
Eg har ikkje vore så forsiktig med løfting, men prøver å løfte rett..

Prøver å tenke meg om når jeg løfter og herjer, fikk en som omtrent hoppet på meg når jeg lå på bakken og løftet bena opp med en gang jeg så han komme for å beskytte magen så kjenner jeg gleder meg til de skjønner at de må ta det litt med ro :-) har vært vikar i barnehagen men har fått 40% stilling som ikke begynner før i august/september så venter så lenge som det er mulig med å si noe. Får nesten litt dårlig samvittighet jeg når jeg da er nesten halvveis når jeg begynner i den nye stillingen :-(

Prøver å tenke meg om når jeg løfter og herjer, fikk en som omtrent hoppet på meg når jeg lå på bakken og løftet bena opp med en gang jeg så han komme for å beskytte magen så kjenner jeg gleder meg til de skjønner at de må ta det litt med ro :-) har vært vikar i barnehagen men har fått 40% stilling som ikke begynner før i august/september så venter så lenge som det er mulig med å si noe. Får nesten litt dårlig samvittighet jeg når jeg da er nesten halvveis når jeg begynner i den nye stillingen :-(
Eg har samme greiene, får 100% når eg er ca 14 uker og eg vil ikke skrive under og så si eg er gravid med en gang for da blir eg faktisk lei meg på deres vegne. Eg var 1 av 97 som ble tatt inn på intervju. Var noen til altså men vis eg får jobben så får eg så dårligsamvittighet, får eg den andre så jobber eg med de i dag bare som vikar.

Det er ikke lett å vite når du skal si det! Håper jeg får skrevet kontrakt veldig fort sånn at jeg kanskje ikke får så dårlig samvittighet. Jeg vet jo at sjefen ikke kan si noe på at jeg skal ut i permisjon, men føler meg nesten litt slem som takket ja til en jobb jeg ikke begynner i før jeg er mellom 16-19 uker på vei :(

Det er ikke lett å vite når du skal si det! Håper jeg får skrevet kontrakt veldig fort sånn at jeg kanskje ikke får så dårlig samvittighet. Jeg vet jo at sjefen ikke kan si noe på at jeg skal ut i permisjon, men føler meg nesten litt slem som takket ja til en jobb jeg ikke begynner i før jeg er mellom 16-19 uker på vei :(
Samme her, og sist hadde eg bekken plager fra uke 10-12 og var 100% hjemme fra uke 19 men da jobbet eg i butikk

Eg har samme greiene, får 100% når eg er ca 14 uker og eg vil ikke skrive under og så si eg er gravid med en gang for da blir eg faktisk lei meg på deres vegne. Eg var 1 av 97 som ble tatt inn på intervju. Var noen til altså men vis eg får jobben så får eg så dårligsamvittighet, får eg den andre så jobber eg med de i dag bare som vikar.

Du burde absolutt vente med å si det, ta jobben og si det etterpå. Imgen grunn til å ha dårlig samvittighet. Det er sånn systemet er. Du kommer til å jobbe masse der når du bare er ferdig med svangerskap og permisjon. Og det er veldig enkelt for de å tilby et vikariat til en av de som blir innstilt etter deg. Er det noe jeg angrer på så er det at jeg ikke turte å søke jobber tidlig i første svangerskap. Etter seks år med vikariater så er jeg rimelig lei av det.

Du burde absolutt vente med å si det, ta jobben og si det etterpå. Imgen grunn til å ha dårlig samvittighet. Det er sånn systemet er. Du kommer til å jobbe masse der når du bare er ferdig med svangerskap og permisjon. Og det er veldig enkelt for de å tilby et vikariat til en av de som blir innstilt etter deg. Er det noe jeg angrer på så er det at jeg ikke turte å søke jobber tidlig i første svangerskap. Etter seks år med vikariater så er jeg rimelig lei av det.
Takk:) Det trengte eg å høre:) vet hu som er sjefen min nå ville aldri ha ansatt meg om eg var gravid. Vi kom innpå samtalen i pausen en dag. Bare det gjaldt noen andre:)

Jeg er lovet kontrakt ett år til og den har de ikke noen mulighet til å trekke seg fra, selv om vi ikke har signert den enda. Forøvrig har jeg vært sykemeldt 2 uker, og blir det denne uken også - ryggen fungerer bare ikke.

Takk:) Det trengte eg å høre:) vet hu som er sjefen min nå ville aldri ha ansatt meg om eg var gravid. Vi kom innpå samtalen i pausen en dag. Bare det gjaldt noen andre:)

Så pass ja? Då får du gjerna pakka det litt inn når du ska si det og si at du fant det ut senere enn hva du faktisk gjorde.

Venter en liten i februar ❤️

Kjenner at eg er veldig glad eg har fast jobb! Er enig i at det nok er lurt å halde nyheiten hemmeleg så lenge som mogeleg, når situasjonen er slik. Men kjem jo an på formen da kanskje? Kor lenge ein kan halde det sjult? Ein sjef har jo uansett ikkje lov å velge nokon vekk fordi dei er gravide, men kanskje det likevel fungerer slik i praksis? Eg har fast jobb, og ein fantastisk sjef!! Hjå oss er det plutseleg (nesten) babyboom no, men ho legg til rette alt ho kan likevel.

Fikk fast jobb i dag:) bare å skrive under nå da og vente på en plan for å si det:)

Kjenner at eg er veldig glad eg har fast jobb! Er enig i at det nok er lurt å halde nyheiten hemmeleg så lenge som mogeleg, når situasjonen er slik. Men kjem jo an på formen da kanskje? Kor lenge ein kan halde det sjult? Ein sjef har jo uansett ikkje lov å velge nokon vekk fordi dei er gravide, men kanskje det likevel fungerer slik i praksis? Eg har fast jobb, og ein fantastisk sjef!! Hjå oss er det plutseleg (nesten) babyboom no, men ho legg til rette alt ho kan likevel.
Vi kan saksøke om de valger bort pga graviditet etter avtalt kontrakt. Eg komme til og si det som det er når tiden kommer at eg ville ikke si noe før eg måtte fordi eg har mistet før og ville ikke ta abort etter å ha prøvd i 5år med nr 1:) men trenge ikke å si noe enda men eg fikk mage tidlig sist så blir vel likt nå:)

Hvordan gjør dere det på jobb? Eg er midt oppi ny kontrakt og kjenne eg vil vente litt til med å si noe. Eg har fått beskjed av lege om ingen tunge løft fra uke 20 pga sjanse for prematur fødsel:/

Hei, jeg er i samme situasjon omtrent...
Er 4+3 uker på vei i dag.. Og har ingen planer om å si noe før i september.. da er jeg nesten 18 uker på vei..(skal skjule det godt..)
Skrev under kontrakten nettopp(før jeg visste jeg var gravid), og det er et vikariat på 1 år... Føler meg kjempeslem som nå skal gå ut i permisjon midt i vikariatet :/
Jobber i barnehage som pedagogisk leder...
Men slik er det, du skriver jo ikke under en kontrakt som sier : DU SKAL IKKE FÅ BARN UNDER VIKARIATET (eller fast jobb)..

Jeg prøver å tenke kun på meg selv no, ønsker jeg dette...så får de bare finne seg i det ;)

Vent med å si noe til kontrakten er skrevet iallefall :)
Du har alt å vinne på det, og ingen kan kreve at du er ærlig å forteller om graviditet enda ;)

Kontrakten er sendt til meg så nå kan di ikke trekke det pga graviditet uansett:)

Snakker hun slik om andre ansatte i pausen? Huff, det er jo ikke noe særlig. Det å ikke ansette noen pga graviditet er ikke lov.

Snakker hun slik om andre ansatte i pausen? Huff, det er jo ikke noe særlig. Det å ikke ansette noen pga graviditet er ikke lov.
Hu snakket om ei vi trodde hu hadde ansatt:/

Jeg begynte i ny fast jobb i mai. Sluttet på prevansjon ettersom det kan ta lang tid. Virker som jeg ble gravid ved første mulighet. Testen viser positiv. Burde jeg vente lengst mulig med å si noe? Jobber i barnehage.

Skjefen min tok det veldig pent. Og han/henne ba meg ring når jeg hadde vært på konroll. Så
vi kunne legge en plan for tiden fremover. Har jo veldig lang reise vei og vi har store avd. Så
skal snakke med legen om det også.

Det mannen min har sakt til meg.En skjef har ikke lov å spørre om du er gravid eller har barn på et jobbintervju.
Også er det vel 3mnd føre man går ut i mamma perm man må si ifra. Tror jeg det var jeg leste meg til.

Back
Topp