Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Bitzyh
Jenta mi har fått de som er vanlig å ta, men nestegang om jeg velger å få flere barn, så kommer jeg til å dele opp de større vaksinene fordi jeg har hørt og lest flere steder at det er bedre for barnet.
ORIGINAL: Heijdii
http://www.vaksineaksjon.no
Leste her inne jeg, å da ble jeg redd![&:]
ORIGINAL: Fru Riskorn
http://www.vaksineaksjon.no
Leste her inne jeg, å da ble jeg redd![&:]
Den linken burde vært forbudt! Makan til feilinformasjon og konspirasjonsteoretisk tullball skal man lete lenge etter! Dette har ingenting med å ta et kritisk og informert valg å gjøre. Dette har med folk med for lite utdannelse (medisinsk) og for mye tid som kan sitte og lire av seg alle sine gale tanker uten å tenke på konsekvensene. Sånne sider (finnes verre også) er mye skumlere enn bivirkningene av vaksinen! Og jeg retter ikke kritikk mot deg Heijdii, men mot de som lager slike sider for å spre frykt og oppgitthet og som gjemmer seg bak at de er velmenende.
ORIGINAL: ~Rosa~
Må nevne at det er forksjell på mange av vaksinene man får som liten på helsestasjonen og på influensavaksiner (inkl. svineinfluensav.) for det er vaksiner du må ta hvert år på nytt igjen fordi viruset forandrer seg hvert år. Tar dere vaksinen i år, så hva med neste år da?
Skal dere ta den hvert år?
ORIGINAL: Fridasinmamma
Har tatt de ja, men når jeg er skeptisk til MMR vaksinen som har vært i maange år
så er jeg ikke klar for at han skal få en vaksine som mange får alvorlige bivirkninger av og som ikke
er testet skikkelig på barn under 3 år.. nei, jeg er redd å kommer ikke til å gi han den før den er testet skikkelig og de kan bevise at det kommer en bølge til med svineinfluensa..
her jeg bor er det INGEN som har hatt den enda, merker ikke til den i det heletatt..[;)]
Når tas MMR vaksinen?
ORIGINAL: Kal-El
Vi har tatt vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet på barna av tre årsaker:
A: De skaper immunitet mot langt farligere / dødeligere sykdommer enn H1N1, derfor blir tvilen om man skal ta / ikke ta mindre.
B: De er bedre testet ut, og de inneholder ikke thiomersal eller skvalen ettersom de er i endose-beholdere.
C: Vi har selv tatt de fleste av dem (samboer og jeg), og vi har aldri hatt noen reaksjoner på noen av dem.
Når det gjelder Pandemrix, den er ikke den samme som sesonginfluensa-vaksinene, ettersom Pandermrix kommer i flerdoseglass og dermed inneholder thiomersal og skvalen (for å kunne bruke mindre mengde RNA/virusbiter per dose). Det er nettopp denne kombinasjonen vi er skeptiske til, og antageligvis den kombinasjonen som vil gi værre utslag på bivirkninger enn normalt. Når jeg sier "værre" mener jeg ikke i drastisk grad, men for de uhyre få som får abnormale bivirkninger av dette kan senvirkningene være skadelige ut livet, det er ikke noe vi foreløpig vil risikere for barna våres.
Vi tar ikke Pandemrix av fire årsaker:
A: Sykdommen den beskytter mot er relativt ufarlig rent statistisk.
B: H1N1-pandemien har allerede nådd 30% av befolkningen enten via smitte eller vaksinering. Alle pandemier de siste 2000 årene stopper opp helt ved 30% dekning i befolkningen. Rent statistisk skal det ikke være stort fler som kan bli smittet.
C: Frykten for å være en av de uhyre få som får alvorlige bivirkninger/senvirkninger livet ut.
D: Vi er i den tro at vi allerede har hatt ganske lange, kraftige (men ufarlige) forløp av H1N1 hele familien.
Hva angår vaksineaksjon.no, den er farlig, desinformerende og burde fjernes i hht. lover om rikets sikkerhet.
ORIGINAL: KaKeMoNsTeReT
men TS,du sier du ikke sammenligner de,men hva vil du egentlig med spm i Hi da?
virker jo som du sammenligner det,siden du skriver det du skriver?[8|][:)]
ORIGINAL: Emmeline
Gir dere barna vaksienn mot hjernehinnebetennelse da? den kom for 3 år siden og det var veldig mye skepsis rundt denne da den kom. Noen mener og at denne kan gi alvorlige bivirkninger.