Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MICAmor
[8|]Tja,jeg kan jo ikke snakke for andre enn meg selv - men når jeg blir pensjonist får jeg vel ikke mer enn minstepensjon. MEN ,når en gang mine foreldre går bort vil jeg og min bror arve en ganske stor formue... Snakk om tosiffret millionbeløp på hver...[;)] Greit når den tid kommer ,men jeg har HELDIGVIS unge foreldre!![:D]
ORIGINAL: Diddij
Men har store barn...altså barn over 2 år, som kan gå i bhg.
Tenker dere på pensjon? Rett og slett hva dere skal leve av når dere blir gammel...
Og nå tenker jeg ikke på dere som går på trygd/rehabilitering e.l...
ORIGINAL: stardust
Tenker dere på pensjon? Rett og slett hva dere skal leve av når dere blir gammel...
hvor er det du vil hen med et slikt spørsmål?[8|]
ORIGINAL: arquinne
Er ikke det et greit spørsmål da?
ORIGINAL: Frk.Råsa!
Jeg har ikke tenkt på det nei!
Men så søker jeg relativt mye jobber, og det er sykt vanskelig å få jobb uten utdanning for tiden..
Ja den skjønner jeg veldig godt[;)]
ORIGINAL: *Schmoopy*
Jobbet nesten ikke på 4 år nå og ja jeg tenkte på det, men nå jobber jeg faktisk på NAV og ble sjokkert når jeg så hva en minstepensjonist har utbetalt. Selvfølgelig det er forskjellige satser, men mange av de får faktisk ikke utbetalt så mye mindre enn det jeg gjør med min lønn nå. Du trekker ikke skatt dersom du bare har minstepensjon, mye ligger nok der.
ORIGINAL: MIZZbigBADAbing
ORIGINAL: Frk.Råsa!Bortsett fra at jeg har tenkt på det da,hehe.
Jeg har ikke tenkt på det nei!
Men så søker jeg relativt mye jobber, og det er sykt vanskelig å få jobb uten utdanning for tiden..
Men,skjønner ikke hvorfor andre skal bekymre seg for min hverdag som olding [8D]
jeg bare lurte på hvor du ville hen med det?hvorfor lurer du på det?det blir et negativt spørsmål når du sier at "har dere ikke tenkt på pensjonen deres?"ærligtalt lissom"[&:]
[:D]må flire litt også.
men må signere kiropraktorjunky for kloke ord ovenfor[:)]
Jobbet nesten ikke på 4 år nå og ja jeg tenkte på det, men nå jobber jeg faktisk på NAV og ble sjokkert når jeg så hva en minstepensjonist har utbetalt. Selvfølgelig det er forskjellige satser, men mange av de får faktisk ikke utbetalt så mye mindre enn det jeg gjør med min lønn nå. Du trekker ikke skatt dersom du bare har minstepensjon, mye ligger nok der.
Oooooh, er det slik ja...hmm...det er jo bra...
Vet bare at flere gamle ikke har mer enn 7-8000,- utbetalt i mnd...det synes jeg er lite da...
Jeg ble mer bevisst på dette med pensjon da jeg fikk fast jobb og de begynte å trekke pensjonssparing fra lønna mi...
Oooooh, er det slik ja...hmm...det er jo bra...
Vet bare at flere gamle ikke har mer enn 7-8000,- utbetalt i mnd...det synes jeg er lite da...
Jeg ble mer bevisst på dette med pensjon da jeg fikk fast jobb og de begynte å trekke pensjonssparing fra lønna mi...
Det trodde jeg også, så for meg 6000. Så jeg måtte få det inn med t-skjeer at dette faktisk var en minstepensjonist. Mulig det finnes de med 6000 kroner, men tror ikke satsene er så lave. Har du veldig lavpensjon får man som minste pensjonist et særtillegg, sånn at man kommer opp på minimumssats innen for sin gruppe.
Må lese meg opp på dette mer i morgen skjønner jeg[8D][;)]*nysgjerrig*
Ps. er man mistepensjonist får man også gratis medisiner på blårespept . Dermed slipper man jo noe egenandel. Slike ting hjelper jo. Man kan få bostøtte om man er alene som minste pensjonist. Slike ting hjelper jo også på.