Dere som ikke er superstrenge på leggetider

Samme her, vi har ei som er klin avhengig av å legge seg til riktig tid. Vi er veldig selektive med når vi bryter den rutinen, altså det skal være noe veldig viktig som skjer.

Dette forstår ikke de rundt oss, for vi kan jo bare ta med vogna og legge henne i den, eller hun kan sove i bilen på vei hjem, eller eller.. og ja, det går an, men da har vi en sutrete baby hele kvelden som ikke vil sove i bilen eller i vogna, hun vil sove i senga si, og hele natta blir bare krøll og neste dag starter klokka fem :p Har aldri hørt noen som reagerer på unger som er fleksible på leggetid/foreldre som har "slappe rutiner" - annet enn at noen reagerer med misunnelse (deriblant meg) :-D
Tro meg vi får høre det innimellom
Vi var invitert til syden med ett vennepar neste sommer men for oss er det uaktuelt pga måten de maser om at det er kun dårlige foreldre som ikke evner å se wt barn ikke har godt av å være oppe sent (dvs etter kl 19-20) noe som er så ikke oss :)
 
Tro meg vi får høre det innimellom
Vi var invitert til syden med ett vennepar neste sommer men for oss er det uaktuelt pga måten de maser om at det er kun dårlige foreldre som ikke evner å se wt barn ikke har godt av å være oppe sent (dvs etter kl 19-20) noe som er så ikke oss :)
Vi var i egypt da barna var 5 og 6 år gamle, da fikk de være oppe ganske så seint :) det var ferie og da syns jeg det er greit :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Vi var i egypt da barna var 5 og 6 år gamle, da fikk de være oppe ganske så seint :) det var ferie og da syns jeg det er greit :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Dette var uaktuelt for dette venneparet vårt, de var veldig klar i sin tale på dette punktet.
Men men er de som sliter med å få barna til å roe seg og sovne når de ønsker
Foretrekker heller ett barn som legger seg kl 23 og sover natten gjennom til minimum kl 09 (snart 10 mnd)
Har praktisert samme systemet på de eldste
Nr 1 trenger 6t søvn men nr 2 legger seg kl 21 og er oppe kl 06 hver dag for det passer for h*n
Selv klarer jeg meg på 4t søvn pr natt så vi er alle forskjellige :)
 
Dette var uaktuelt for dette venneparet vårt, de var veldig klar i sin tale på dette punktet.
Men men er de som sliter med å få barna til å roe seg og sovne når de ønsker
Foretrekker heller ett barn som legger seg kl 23 og sover natten gjennom til minimum kl 09 (snart 10 mnd)
Har praktisert samme systemet på de eldste
Nr 1 trenger 6t søvn men nr 2 legger seg kl 21 og er oppe kl 06 hver dag for det passer for h*n
Selv klarer jeg meg på 4t søvn pr natt så vi er alle forskjellige :)
Sant det :)
Er både enig og uenig med deg, syns det er greit å vende barna til å legge seg til " normal" tid når de er små. Men samtidig ser jeg greia di med at han sover forholdsvis lenge :) han er jo liten enda. Min på 9 mnd legger seg kl 20, men våknet mellom 23.30 og 01.30 uansett om jeg legger han seinere ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Sant det :)
Er både enig og uenig med deg, syns det er greit å vende barna til å legge seg til " normal" tid når de er små. Men samtidig ser jeg greia di med at han sover forholdsvis lenge :) han er jo liten enda. Min på 9 mnd legger seg kl 20, men våknet mellom 23.30 og 01.30 uansett om jeg legger han seinere ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
For meg er det helt greit at han er trøtt når han er trøtt da kan jeg jobbe mellom 23 og min leggetid kl 02 og fra jeg våkner rundt 06 til han står opp.
Er bare glad han er en frisk og sunn, velutviklet unge og at han ikke våkner midt på natten for mat lenger (han måtte ha nattpupp frem til han var ca 4-5mnd)

Skjønner godt at det er en liten brannfakkel når jeg ser på hva som er "normalen" men det fungerer for oss slik jobb og livssituasjonen vår er :)
 
For meg er det helt greit at han er trøtt når han er trøtt da kan jeg jobbe mellom 23 og min leggetid kl 02 og fra jeg våkner rundt 06 til han står opp.
Er bare glad han er en frisk og sunn, velutviklet unge og at han ikke våkner midt på natten for mat lenger (han måtte ha nattpupp frem til han var ca 4-5mnd)
Skjønner deg godt ;)
Min er 9 mnd og må fortsatt ha natt pupp ;) går seg vel til snart håper jeg :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp