Dere som har tatt NIPT

Nei, jeg var visst en av de få der det var for lite foster-DNA i mitt blod. Selv om jeg var der når jeg var 11+1. De tester rør nr 2 nå og jeg får svar i morgen om de klarte å finne nok DNA der. Hvis ikke må jeg ta turen til Gøteborg igjen på onsdag....

Fikk du beskjed om det fra de?
 
Tusen takk for omtanken [emoji173]️ Vet du, de ringte i går og sa at det var tilstrekkelig i prøve 2, og at jeg slapp å reise :) Og alt var i skjønneste orden. Nå er jeg så lettet og glad. Håper alt går bra med deg også og at du får gode nyheter [emoji173]️

Så deilig! Hvor tok du Nipt? Og fikk du vite kjønn også?
 
Noen som vet om man må betale ekstra for å få vite kjønn eller flere andre sykdommer utover de tre trisomiene på NIPT? Eller er det alt eller ingenting?

Jeg har hatt ultralyd i uke 12 og sjekket da det meste. Gyn sa at alt såg fint ut, men at UL bare er 60 prosent sikkert. Skal på NIPT-test 13.november, grugleder meg til resultatet!
 
Noen som vet om man må betale ekstra for å få vite kjønn eller flere andre sykdommer utover de tre trisomiene på NIPT? Eller er det alt eller ingenting?

Jeg har hatt ultralyd i uke 12 og sjekket da det meste. Gyn sa at alt såg fint ut, men at UL bare er 60 prosent sikkert. Skal på NIPT-test 13.november, grugleder meg til resultatet!

Der jeg tok kan man velge om man vil vite kjønn og noen andre genfeil. Dette kostet ikke ekstra. Vi valgte å ikke ta de utvidede testene eller kjønn.
 
Kjønnskromosomavvik og kjønn kostet ikke noe ekstra. DiGeorge syndrom (22q11.2 delesjonsyndrom) kostet ekstra, og hun anbefalte den egentlig ikke. Testen er visst ikke veldig god på det avviket.
 
Back
Topp