Dere som har tatt Keisersnitt.

Insolita

Gift med forumet
HVA fikk dere av smertelindring ETTER ks, å spessifiser om du hadde haste eller planlagt ks.

Sist da jeg tok, så fikk jeg nemlig KUN paracet siden jeg skulle amme, men når jeg snakker med andre som har tatt ks så sier dem at dem har fått sterkere smertelindring selv om dem amma. Så jeg lurer på hva som er normalt[:)]

Jeg hadde akutt ks og fikk morfin i 5 døgn etterpå. Jeg vet at de som har "bare" ks uten andre komplikasjoner (enten haste eller planlagt) får bare litt intravenøst på oppvåkningen og så paracet etterpå. 

Jeg fikk noen piller i en sånn liten kopp...hva det var aner jeg ikke,var bare glad jeg fikk noe....Hadde haste ks..Og ja,fikk forresten sprøyte i låret en natt etterpå....husker ikke så godt lenger...

Har hatt to hastesnitt. Fikk 2 paracet og en liten gul pille(husker ikke hva den heter) på sykehuset 3x dgl. Har bare brukt paracet hjemme.

Fikk hastesnitt begge gangene. Fikk mer smertestillende enn paracet og ammet begge ganger. Rart du ikke kunne få mer enn paracet.

Flrste ks var akutt snitt.
Husker lite fra den tid, men vet jeg fikk pinex forte, paracet og sprøyte i låret. Hva som var i den sprøyta aner jeg ikke[8|]

Vesla fikk jeg ved planlagt snitt, og mener og huske jeg spiste pinex forte og paracet første dagen. Men resten av dagene klarte jeg meg med kun paracet[:)]

Paracet og noe jeg tror var Voltaren (kun de første to dagene).. Og så fikk jeg Ketorax for etterriene- men det fikk jeg etter vaginal fødsel og..

Jeg fikk morfin til å begynne med, så prøvde de å gi meg paracet men jeg tror jeg kasta dem etter hun som kom med de så jeg fikk morfin litt lenger...

Amma ikke, hadde hks.

Jeg fikk paracet og noe annet..Men hva det var aner jeg ikke. Fikk ei sprøyte i låret første kvelden. Og det var hasteks.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Jeg fikk noen piller i en sånn liten kopp...hva det var aner jeg ikke,var bare glad jeg fikk noe....Hadde haste ks..Og ja,fikk forresten sprøyte i låret en natt etterpå....husker ikke så godt lenger...

signerer alt, husker ikke så langt tilbake som 13 mnd[8D] Fikk litt av hvert på sykehuset, men hjemme måtte jeg klare meg med vanlig paracet.

Etter katastrofeks: Morfin, paracet og voltaren

Etter planlagt ks: paracet og voltaren

Grunnen til morfin var fordi at når man "kaster" en person sånn i narkose, og blir vekt like etterpå, så er det null smertelindring i kroppen, så alt av smerter kom med en gang.
Etter planlagt ks så kunne de medisinerer meg etterhver som spinalbedøvelsa gikk ut av kroppen, så jeg fikk aldri særlig vondt.

HasteKS

Fikk paracet og voltaren.

Men skal sies at de glemte meg det første døgnet så hadde en smule vondt da.
Men holdt i massevis med paracet og voltaren de andre døgnene

ORIGINAL: Marlu

akutt ks.

fikk paracet, voltaren og morfinsprøyte i låret (i 4 dager, husker ikke om det var flere ganger om dagen [8|])

Jeg ammet, men hadde ikke noe melk egentlig før etter 1 uke, og da var jeg stort sett ferdig med smertestillende (tok kanskje en voltaren eller to)

Akkurat samme her..

Jeg hadde planlagt KS og fikk morfinsprøyte de første timene etterpå. Deretter fikk jeg morfintabletter i halvannet døgn. Etter dette fikk jeg voltaren sammen med paracet.
Ammet.
Jo mer smerter en har jo mer stresshormoner produserer en, og det hemmer sårtilhelingen. Den såpass lave dosen morfin en får etter et KS vil ikke påvirke barnet nevneverdig - dessuten er jo ikke melkeproduksjonen kommet ordentlig i gang 1-2 dager etter fødsel (hos de fleste), og etter dette får en ikke mer morfin uansett.

Jeg hadde hastekeisersnitt etter en fødsel som drøyde for lenge, og jeg fikk morfin i 2 dager samt at jeg ÅT Paracet.
Jeg ammet.

Jeg ammet men fikk morfin i låret i 2 dager, samt voltaren og paracet. JM sa at morfinen gikk i melken, men "nå må vi tenke på mor også" [;)] Morfin var digg..... hahahhaha!

Hadde keisersnitt, var ikke planlagt, men ikke haste heller synes jeg. Vi fikk vite det, og jeg ville ha med sambo, så fikk vite det 45 min på forhånd.

Jeg hadde alvorlig SF, lå på intensiven, fikk da morfin intravenøst de første 6 timene. Kl 07.00 så stod jeg opp (ca 6-7 timer etter operasjonen). Fikk morfin de 2 første nettene, dag 2 fikk jeg paracet og voltaren på dagtid, tok smerterstillende på dag 3 å, men så sluttet jeg. fikk tramadol ytterlige 3 netter.

Sønnen min var prematur, og jeg ammet da han. De sa det ikke gjorde noe i forhold til amminga!!

Akutt / haste ks

Fikk morfin  intravanøst, sprøyte i magen med et stoff som skal hindre blopropp !? ( alle ny oppererte får denne sprøyta) , så fikk jeg noen tabletter 3-4 ganger om dagen men vet ikke helt alt hva det var . Å i tilleg til dette fikk jeg mellomtabletter mellom disse tablettene når jeg hadde smerter.......

akutt ks.

fikk paracet, voltaren og morfinsprøyte i låret i 4 dager..

Jeg ammet fra dag 2 av.

Back
Topp