Dere som har tatt Keisersnitt.

Jeg hade haste ks, og fikk morfin sprøyter første døgnet. Så fik jeg noen paracet sammen med noen morfin tabletter de neste tredagene så fikk jeg paracet når jeg ønsket det innimellom og etter de fire første dagene. Sprøyte mot blodpropp de 3 første dagene.

Ammet også fra dag 2

Jeg hadde hastesnitt..
Fikk Paracet og Ketorax (morfin) sprøyte inn i låret hver 3. eller 4. time de første dagene fram til jeg ikke trengte den noe mer.. Kunne også fått en annen tablett ved siden av alt dette, men siden jeg hadde astma når jeg var liten turte de ikke den til meg..

ORIGINAL: Insolita

HVA fikk dere av smertelindring ETTER ks, å spessifiser om du hadde haste eller planlagt ks.

Sist da jeg tok, så fikk jeg nemlig KUN paracet siden jeg skulle amme, men når jeg snakker med andre som har tatt ks så sier dem at dem har fått sterkere smertelindring selv om dem amma. Så jeg lurer på hva som er normalt[:)]

Jeg hadde hasteks men ingen komplikasjoner. Jeg fikk kun paracet etterpå.. Jeg var våken, men det har sikkert ikk noe å si..

Jeg hadde akutt, fikk 1mg paracet og 600mg ibux i 3 dager, jeg ammet.

Akutt ks, fikk Petidin(?), Morfin iaf, i låret de første to døgnene etterpå. Prøvde med Ibux+Paracet først men det holdt ikke.

Deretter var det kun Ibux+Paracet et par døgn.

Jeg ammet, eller det vil si jeg pumpet meg siden jentene lå på nyfødt og fikk "bankmelk" i tillegg til det jeg pumpet.

Fikk tydeligvis en stikkpille (var jo lam, haha) [X(] Og en dose morfin rett etter, og de kom hver 6.time (elns) i 4dager med en kopp med paracet og voltaren i[:)] Men tok ikke alle, for hadde ikke så mye smerter.

Forresten så ammet jeg(fikk melk på dag 3), og var planlagt[:)]

Jeg tok haste-ks (i narkose) med storebror og fikk pinex forte første dag og så byttet de ut etterhvert. Vet ikke når og forstod aldri hvorfor jeg fikk noe heller. Jeg hadde ikke vondt. Var bare veldig slapp og sløv. (mistet mye blod)
Storebror havnet på nyfødtintensiv og den gang i Trondheim var den avdelingen ganske langt unna barsel så de var fryktelig stresset for at jeg ikke fikk i meg nok av disse pillene.
Vet det har med at hvis det går for lang tid er det verre å stoppe smertene enn å ta med med jevne. Men for meg var det viktigere å være sammen med sønnen min og det gjorde meg ikke noe å vente for lenge uansett.

(jeg ønsket å amme, men begynte jo egentlig ikke med det før storebror var 1-2 mnd så de dråpene han fikk av meg gjorde det ikke noe uansett hva jeg hadde i meg for jeg var litt bekymret da jeg så det stod forte på ene pillen. Jeg hadde dengang omtrent aldri tatt vanlig smertestillende engang.)

Kunne få hva jeg ville. men vet jeg tåler det dårlig så spiste bare paracet.Var nok for meg det. Formen var topp.
Vet mange blir kjempedårlig av morfin etter ks. Ligger å spyr å styrer første døgnet med ny baby...

Hadde planlagt ks å sa på innskrivningen at jeg ikke ville ha morfin eller annet som ligner pga jeg har blitt dårlig av det ved tidligere operasjoner. Så hadde spinalbedøvelse under inngrepet å etterpå bare paracet.

Hadde hastesnitt første gang, husker ikke hva jeg fikk da.. Men andre gang: Morfin intravenøst første døgnet, deretter paralgin forte(tror jeg det var) og en annen sort smertestillende tre ganger i døgnet. Og ellers ved behov.

Fikk morfin i 2 dager, så paracet etter eget ønske. Jeg ammet litt, var hks...

Hadde haste ks.. Husker lite fra første døgnet, men husker en intens smerte da eg våka opp etter narkosen, skrek på pleieren som stod over meg og spurte "Hva er det som er så gale?" [:@][:@][:@] Tror eg fikk ei sprøyte morfin i låret, for det gikk ikke lange stunda så var de værste smertene over. Fikk morfin sprøyte igjen om natta. Deretter var det Paracet og Voltaren i en uke etter ca. Pluss blodfortynnende.

Var nok og for kjapp opp på beina, for eg fikk infeksjon i snittet, og dette måtte åpnes opp igejn 8 dager etter ks [:'(] Tok så 2 mnd før det var skikkelig grodd. Brukte da paracet som smertelindring.

Her hadde jeg katastrofesnitt og full narkose. Da jeg våknet opp igjen fikk jeg morfinsprøyter i låret, men ammet så fort jeg kunne. Jeg ble så dopet at jeg ikke husker noe av det første døgnet[:(] Hver gang de kom inn med sprøyten stoppet jeg midt i setningen og bare satt der og så rett fram... var til slutt nødt å spørre om de var nødt til å gi meg så mye, for jeg ville heller faktisk ha litt vondt enn å sitte slik uten å huske at jeg hadde sett eller snakket med folk[&o] Så da fikk jeg 1/4 av dosen da jeg skulle sove... og det holdt for meg![;)] Etter to døgn med morfin fikk jeg paracet og voltaren.[:)]

Fikk først pedidin(men reagerte veldig på denne!), så morfin.
Etter det levde jeg noen uker på Paralgi forte.
Det skal sies at jeg hadde hastesnitt og alvorlig svangerskapsforgiftning.

Kan legge til at jeg ei sprøyte morfin og ei sprøyte petidin rett i låret første kvelden etter planlagt ks, hadde etterrier herifra til helvete!

Jeg fikk tilbud om flere forskjellige ting, men ville ikke ta noe... Husker ikke hva jeg kunne fått. Var haste ks.

Et haste og et ikke planlagt ks fikk Ketorax og Voltaren- og Paracet i kombinasjon [:)]

Back
Topp