Dere som har sydd..

Jeg revnet godt forrige uke. Ikke bakover, men fremover. Jordmor presterte etter noen dager å si "du er jo sydd litt ekstra"... Da ble jeg kvalm :P
Nå en uke etterpå er det fortsatt ømt og forslått, men klarer å bevege meg normalt. Fortsatt vondt å sitte på type spisestoler, men sofa går helt fint :)
Skyller meg i dusjen minst en gang om dagen, flere ganger dersom det svir/klør mye. Jordmor sa de er lurt å bare tappe med håndkle og la det lufttørke resten, evt hårføner med kald luft.
Når det lar seg gjøre så legger jeg meg på et håndkle i sengen å bare lar de få lufte seg skikkelig :)

De første dagene var værst, da trodde jeg at jeg ALDRI kom til å bli bedre. Men det er stooor forbedring fra dag til dag :) Har våget å brukt speil for å se, og jeg kunne faktisk ikke se stingene eller noe. Det så ganske bra ut, men en god hevelse såklart.

Jeg revnet litt bakover igår.. kjenner at jeg ikke klarer å holde igjen luft, men regner med at det går over? Føles veldig hovent ut..

Jeg revnet litt bakover igår.. kjenner at jeg ikke klarer å holde igjen luft, men regner med at det går over? Føles veldig hovent ut..
Blei det jeg og.. Samme sted som sist gang! Hadde prob med det samme da, så da må du bare sette i gang med knipeøvelser! :o så går det seg nok til! Man er jo litt kjørt i muskulaturen rundt der nede etter en fødsel ;)

Blei det jeg og.. Samme sted som sist gang! Hadde prob med det samme da, så da må du bare sette i gang med knipeøvelser! :o så går det seg nok til! Man er jo litt kjørt i muskulaturen rundt der nede etter en fødsel ;)
Det jeg tenkte meg.. får bare knipe ;-)

Hmm, kommer vel litt an på hvor mye man har sydd og hvorfor. Sist ble jeg klippet og var øm i mange uker etterpå. Denne gangen er jeg sydd litt i overfladiske rifter, og er allerede mye mindre sår etter 5 dager, har ikke problemer med tørking etc.

Tror ikke det har noe med at du revnet. Jeg slapp også ut uendelig mye ukontrollert luft de første dagene etter fødsel! Jordmor sa det var veldig vanlig med mye luft i starten :)

Jeg brukte kun vann og tørket med klut forsiktig den fleste uken. Nå er det 2.5uke siden og det værste har begynt å gå bort. Er enda vondt i stigene, og øm foran. Men blir bedre og bedre:)

Btw jeg gleeeeeeder meg til jeg kan vaske meg ordentlig nedentil. Føler som mange sier, meg aldri ren. Men tar denne tiden som en unntakstilstand!:) vi har jo nettopp født!

Jeg har ikke hatt noe særlig smerter i stingene denne gangen, men har bare noen få sting. Kan dog ikke akkurat si at det er behagelig å tørke seg så blir mest lett klapping med papir og ellers bruker jeg dusjen.

Back
Topp