Dere som har sydd..

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Hvornår begynte sårheten og ømheten å gå bort? Føler meg ikke så ren nedentil, føler jeg ikke klarer å tørke meg ordentlig etter do besøk.... Er det egentlig bare å tørke skikkelig eller kan man risikere å dra ut stingene??

Husker fra forrige gang at jeg ikke klarte og tørke meg. Bare trykket med papiret, evt dusjet litt etterpå. Var ømt i mange uker!

Jeg har en haug med sting. Fortsatt sårt, tør ikke å tørke meg etter jeg har vært på do, så jeg løper rett i dusjen. Men jordmor lovte at det var umulig å ødelegge stingene, så hvis du orker å tørke er det nok ikke noe problem.

Jeg har en haug med sting. Fortsatt sårt, tør ikke å tørke meg etter jeg har vært på do, så jeg løper rett i dusjen. Men jordmor lovte at det var umulig å ødelegge stingene, så hvis du orker å tørke er det nok ikke noe problem.
Orker ikke å tørke uansett tror jeg... Er jo så himla sårt:(

Husker fra forrige gang at jeg ikke klarte og tørke meg. Bare trykket med papiret, evt dusjet litt etterpå. Var ømt i mange uker!
Ja jeg driver å bare trykker på en måte, føler det blir lite rent, spesielt med renselse også...

Hvornår begynte sårheten og ømheten å gå bort? Føler meg ikke så ren nedentil, føler jeg ikke klarer å tørke meg ordentlig etter do besøk.... Er det egentlig bare å tørke skikkelig eller kan man risikere å dra ut stingene??

Nå har ikke jeg sydd, men ei venninne som fødte i januar sa at hun måtte dusje seg nedentil og tørke med føner etter dobesøk den første tiden (1-2 uker, husker ikke). Sa at det hjalp og mente at det gjorde at det grodde fortere :) men jeg vet ikke av erfaring selv..

Gode tips ovenfor, og hva med å bruke våtservietter å vaske seg med? Hvis det funker for babyen så funker det nok for oss også.

Gode tips ovenfor, og hva med å bruke våtservietter å vaske seg med? Hvis det funker for babyen så funker det nok for oss også.
Vet ikke helt hvordan det er å vaske med våtservietter i ett sår? Har på følelsen av at det vil svi...?

Vet ikke helt hvordan det er å vaske med våtservietter i ett sår? Har på følelsen av at det vil svi...?
Ja det er mulig. En våt klut evt..? Jeg sydde en del og hadde mest vondt når jeg tisset. Revnet masse. Jeg klarte meg med grønnsåpebad og mykt dopapir.

Jeg hadde vondt i stingene ca 1 uke, klarte nesten ikke å sitte! Kjente at det lugget hvis jeg reiste meg brått opp.. Nå er det borte og jeg klarer å tørke meg etter dobesøk :) med førstemann sydde jeg så mye at jeg sleit i flere uker etter fødsel :(

Jeg hadde vondt i stingene ca 1 uke, klarte nesten ikke å sitte! Kjente at det lugget hvis jeg reiste meg brått opp.. Nå er det borte og jeg klarer å tørke meg etter dobesøk :) med førstemann sydde jeg så mye at jeg sleit i flere uker etter fødsel :(

Hvor mye sydde du med første? Jeg er så redd for at dette skal vare i flere uker. Føler ikke at jeg har blitt noe bedre på den første uka ihvertfall.

Hvor mye sydde du med første? Jeg er så redd for at dette skal vare i flere uker. Føler ikke at jeg har blitt noe bedre på den første uka ihvertfall.

Jeg fikk revningsgrad 3b med første, så hadde store problemer med å sitte og gå.. Vet ikke hvor mange sting jeg sydde da.. Måtte sy litt nå også, hadde revnet i gammelt arrvev visstnok.. Trodde heller ikke at det skulle gå over, men plutselig var det ikke ubehagelig lenger ;)

Sårheten gikk over mens jeg fortsatt var på sykehuset sist gang. Fikk noen tabletter mot hevelsen som hjalp veldig. Var helt forferdelig før jeg fikk de.

Sist hadde jeg vondt i ca 2 mnd etterpå... Spes hvis jeg sto i ro rett oppogned. Fikk skikkelig press i underlivet. Jeg bare klappa med papir etterpå og skylte godt minst 2 ganger om dagen (etter hvert dobesøk i starten).

Ble sydd noen sting jeg og, men har ikke kjent noe ubehag i forbindelse med det. Men jeg er redd for å se... Så jeg passer på at jeg ikke er for hard når jeg tørker meg! :)

Hmmm. Kan virke ut som at det er greit at vi har slik en gammeldags bidé ting på badet vårt. Må være mindre tiltak å sette meg over den å spyle enn å måtte gå i dusjen etter hvert dobesøk viss behov. Har jo ikke født enda, så vet jo ikke hvordan det blir :-)

Kan ikke si jeg gleder meg til alt med renselse, sårhet og diverse etter fødsel. Men alt er jo verdt det siden man har fått en liten da :-)

Hmmm. Kan virke ut som at det er greit at vi har slik en gammeldags bidé ting på badet vårt. Må være mindre tiltak å sette meg over den å spyle enn å måtte gå i dusjen etter hvert dobesøk viss behov. Har jo ikke født enda, så vet jo ikke hvordan det blir :-)

Kan ikke si jeg gleder meg til alt med renselse, sårhet og diverse etter fødsel. Men alt er jo verdt det siden man har fått en liten da :-)
Det værste er å presse ut ungen.. Det andre som følger med er bare barnemat i forhold! Så lenge man ikke revner helt opp helt da vel og merke! Da kan jo ettertiden bli tøff! Heldigvis så er jo det veldig sjeldent !!!

Det værste er å presse ut ungen.. Det andre som følger med er bare barnemat i forhold! Så lenge man ikke revner helt opp helt da vel og merke! Da kan jo ettertiden bli tøff! Heldigvis så er jo det veldig sjeldent !!!
gleder meg ikke sånn sett til selve fødselen heller. Skummelt med noe som jeg vet vil gjøre vondt, men ikke vet så mye mer enn det. Som hvor vondt, hvor lenge, når skjer det også videre :-) men tenker og når milionvis av andre kvinner klarer å føde, så klarer jeg det og :-D hehe

Bare trykket forsiktig med dopapir, og dusjet jevnlig. Ble mindre ømt etter en ukes tid :)

Tørk med føner, det funket bra for meg! Og ta et speil og se hvordan det ser ut nedentil (selv om det er litt ekkelt). Greit å vurdere om det har grodd/blitt bedre om f.eks en ukes tid :)

Back
Topp