Dere som har mistet..

Vesle_My

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hvordan merket dere dette? Mye blødning? Symptomer? Ble gravid symptomene borte?

Småbiler litt, spotting vil jeg vel kanskje kalle det.. Og er livredd det skal være en SA :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Når jeg nistet var det ingen forvarsel. Våknet kl 05.00 på natten med STORE smerter.. rier, det minnet veldig om fødsel. Lå i en stor blodpøl. Hadd blødd gjennom trusa å nattbuksen og madrassen var søkkvåt av blod. Vi kjørte rett på legevakten får å få sett om det kanskje var svangerskap utenfor livmoren, men det var det heldigvis ikke.. "kun" en abort.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Når jeg hadde en sa hadde jeg først litt brun utflod en lørdag, dagen etter litt blod, men var fortsatt veldig rolig. På mandagen kom et litt mer brunt og puppene var tilbake til normalen. Den natta blødde jeg masse og var ikke i tvil. Hadde ikke noerlig smerter før det begynte.

Grøss! :( Største frykten akkurat nå dette

Jepp.. det kan du gått si.

Hadde litt brunt slimblod igår, litt rosa blod på papiren på morran idag, og litt brunt slimblod nå i kveld.
Ikke noe smerter, annet enn ryggen pga mye ståing og gåing idag :)

Fortsatt utrolig kvalm, ømme pupper og trøtt.. Håper det er uskyldig blødning.

Og det er kun etter dobesøk. Ikke noe i trusa..

Hatt det sånn i to uker jeg også. Hadde ul forrige mandag, da trodde legen at hun kunne se et bankende hjerte. Siden jeg fortsatt er sånn hver dag har jeg bestilt privat ul imorgen. Blir gal av å gå rundt å være usikker.

La uke 12 komme nå! Har lyst til å gå i hi frem til den tid og sove forbi hele denne kjipe ventetiden!

Når jeg mistet begynte jeg å småblø, holdt på med det et par dager og så tok smertene seg opp og det ble MASSE blod... Var egentlig ingen andre forvarsel enn de småblødningene et par dager.. Var på ul og sjekket etterpå og da hadde kroppen ryddet greit opp selv i det minste :-)

Når jeg mistet begynte jeg å småblø, holdt på med det et par dager og så tok smertene seg opp og det ble MASSE blod... Var egentlig ingen andre forvarsel enn de småblødningene et par dager.. Var på ul og sjekket etterpå og da hadde kroppen ryddet greit opp selv i det minste :-)

Hva mener du med småblø? Var det kun etter toalett besøk, og bare pittelitt? Eller såpass at du måtte ha innlegg/bind?

De gangene jeg mista begynt det med brunt utflod i noen dager før det kom mer og mer blod og mer og mer mens smerter / kramer. Hadde ikke noe symptomer fra før av de to gangene.

Når jeg nistet var det ingen forvarsel. Våknet kl 05.00 på natten med STORE smerter.. rier, det minnet veldig om fødsel. Lå i en stor blodpøl. Hadd blødd gjennom trusa å nattbuksen og madrassen var søkkvåt av blod. Vi kjørte rett på legevakten får å få sett om det kanskje var svangerskap utenfor livmoren, men det var det heldigvis ikke.. "kun" en abort.

Hvor langt var du på vei da dette skjedde?

Merka ingenting, verken blødning eller at symtomer ble borte. Testene like sterke. Tilfeldig at jeg fikk ul i uke ni i stedenfor uke 12 som planlagt, og så da at det var en graviditet som hadde sluttet å utvikle seg allerede i uke fem. Endte i utskrapning da kroppen etter enda en uke ikke hadde registrert det. Så denne gangen har jeg vært overnervøs selvsagt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hva mener du med småblø? Var det kun etter toalett besøk, og bare pittelitt? Eller såpass at du måtte ha innlegg/bind?

Det begynte med kun bittelitt etter toalettbesøk, så ble det bittelitt men hele tiden, som mye utflod (beklager detaljene)... Etterhvert etter en dag eller to trengte jeg å bruke bind, og da skjønte jeg jo hvilken vei det bar.

Noen som har mistet som har opplevd brunt blod som har gitt seg igjen for så å miste senere? Eller skjer det slag i slag uten opphold?

Når jeg hadde en MA for 6 år siden så blødde jeg bare bitte litt på papiret ikke noe mer enn det og ikke vondt i det hele tatt.
Var redd for at jeg mistet da så bestilte tidlig ul, der fikk vi ikke se noe hjerte som slo..
Var da 10+3 på vei :/

Håper ikke det har skjedd deg, men annbefaler å bare dra å skjekke det så slipper du å gå å være redd :) lykke til. ..

Jeg begynte å blø bitte litt i uke 5, ul viste da et levende embryo, men det var noe lite. Begynte å blø enda mer, var sikker på sa, men ny ul i uke 7 viste fortsatt hjertebank og utvikling fra uke 5 til 7 var normal. Fant ingen årsak til blødningene. Ny ul i uke 9 viste ingen hjerteaktivitet, tror at embryoet døde kort tid etter ul i uke 7. Fikk cytotek for å fullføre aborten. Gikk veldig greit. Det jeg tenkte over i ettertid er at kvalmen gav seg noe, men ikke helt. Men puppene var ikke ømme lengre, så det var nok mitt sikreste tegn. Jeg blødde jo lenge før det gikk galt.

Det er utrolig trist å miste, men nå skal dere huske at dette er utrolig vanlig, og at de aller fleste kvinner opplever dette en gang. Vi er 4 veninner som alle har opplevd sa eller ma. Det som er så dumt er at det snakkes så alt for lite om det. Som regel er man veldig privat om det å få barn, derfor snakker man heller ikke om aborter. Hele 1 av 5 påviste svangerskap avbrytes. Så mange som 50 % av alle befruktede egg går til grunne, dvs kjemiske graviditeter som ender i blødning rundt da man forventet mensen.

Jeg prøver å ikke tenke så mye på det denne gangen, men har det selvfølgelig i bakhodet. Som legen sa, dette er utrolig trist, men naturens egen finuerlige måte å rydde litt opp på. Det er jo først når det skjer flere ganger at man undersøker om det kan være noe feil hos mor. For meg var det kanskje lettere å komme over det fordi jeg allerede har et barn og derfor viste at jeg kunne klare det, og at denne gangen var jeg nok bare uheldig. Er 7 uker nå, spyr som bare rakkern om jeg ikke spiser postafen, puppene er hinsides ømme. Om det skulle bli galt igjen er jeg mest redd for å måtte begynne på nytt med kvalme og spy. Men jeg var ikke så kvalm da jeg mista, så velger å ta kvalmen som et godt tegn. :) legen har bestilt tidlig ul ca uke 12, det er jeg glad for :) var på privat ul uke 6 (pga tidligere ingrep pga cyste på eggstokk er jeg mer utsatt for svangerskap utenfor livmor, så sjekker alltid det) og fikk da se bankende hjerte.

Mange er redde for manglende symptomer, min mamma hadde, bortsett fra humørsvigninger, ingen symptomer og hun fødte to friske barn og mistet aldri. Jeg ser ut til å få ekstrem svangerskapskvalme i mine gode svangerskap...så vi er alle forskjellige. Er dere bekymret, ta kontakt med fastlege, eller bestill en privat ul. Kan anbefale både medicus og ultraportalen i Trondheim.

Så vil bare sende alle dere flotte damer en god klem, det er tøffe tak vi skal igjennom, men forhåpentligvis vil det gå bra for de aller fleste av oss, før eller senere.

Back
Topp