Dere som har kjennskap til Lutinus!

Sol.i.hjertet

Gift med forumet
Assistert-jentene
Novemberbarna 2021
Kjære kloke kvinner:Heartblue Jeg er i pp 14 og forsøker Lutinus for første gang (i helt normal syklus, har lavt progesteronnivå). Er nå 2IKM, 15dpo, har blenda tester, tempen holder seg høy og hvilepulsen gikk faktisk litt opp igjen etter å ha gått litt ned noen dager. Se bilder:shy:

Mitt spørsmål: kan Lutinus være årsaken til at tempen holder seg oppe og mensen ikke kommer - altså jeg er ikke gravid, men Lutinus «holder» igjen mensen?:wideyed:

I så fall tenker jeg det ville være mest gunstig å slutte med Lutinus for å få tr, men tenk om jeg bare produserer hcg seint eller har supereffektive nyrer? Har tenkt tanken å gå og få tatt hcg-blodprøve, men det får jeg vel ikke gjort før etter en ukes tid kanskje... :bag: Håper noen har noen tanker eller erfaringer å komme med!

PS! De dagene jeg ikke har tempet i grafen er pga nattevakter. Synes likevel den gir en god indikasjon. Oransje er lh-nivå og blå er temp-kurve.
 

Vedlegg

  • 00472A03-2EA6-4C20-AC9E-62E6B9CF8451.png
    00472A03-2EA6-4C20-AC9E-62E6B9CF8451.png
    77,2 KB · Visninger: 49
  • D5453B43-F9D7-456C-9F5F-6CAA9EA97CAA.jpeg
    D5453B43-F9D7-456C-9F5F-6CAA9EA97CAA.jpeg
    19,1 KB · Visninger: 48
  • E83B5344-F34F-4260-9722-32EA65E48041.jpeg
    E83B5344-F34F-4260-9722-32EA65E48041.jpeg
    41,1 KB · Visninger: 52
Jeg har bare spotta før jeg har slutta på de. Og har fått lenger tid mellom eggløsning og mensen av den.
Så den kan nok holde igjen mensen ja. Jeg har hatt tre aborter på progesteron, og alle de spotta jeg også bare på før jeg slutta og det kom helt i gang. Men jeg er ingen ekspert, bare egne erfaringer :)
 
Jeg følte også at mensen ble «holdt igjen» så valgte å slutte på de noen dager før testdag for å mensen sånn at jeg kunne komme videre i prosessen. Jeg forsøkte å følge med på pulsen en periode, men ble mest forvirret av det og trodde jeg var gravid når jeg ikke var det.

Har du fått noe testdato? :happy:
 
Kjære kloke kvinner:Heartblue Jeg er i pp 14 og forsøker Lutinus for første gang (i helt normal syklus, har lavt progesteronnivå). Er nå 2IKM, 15dpo, har blenda tester, tempen holder seg høy og hvilepulsen gikk faktisk litt opp igjen etter å ha gått litt ned noen dager. Se bilder:shy:

Mitt spørsmål: kan Lutinus være årsaken til at tempen holder seg oppe og mensen ikke kommer - altså jeg er ikke gravid, men Lutinus «holder» igjen mensen?:wideyed:

I så fall tenker jeg det ville være mest gunstig å slutte med Lutinus for å få tr, men tenk om jeg bare produserer hcg seint eller har supereffektive nyrer? Har tenkt tanken å gå og få tatt hcg-blodprøve, men det får jeg vel ikke gjort før etter en ukes tid kanskje... :bag: Håper noen har noen tanker eller erfaringer å komme med!

PS! De dagene jeg ikke har tempet i grafen er pga nattevakter. Synes likevel den gir en god indikasjon. Oransje er lh-nivå og blå er temp-kurve.

Hei.
Min siste runde med lutinus så kom ikke mensen før jeg slutta med det, men alle andre gangene så har mensen kommet når jeg gikk på det.
Ikke slutt med Lutinus før du eventuelt får negativ blodprøve. Kan jo være at spiren har festa seg litt sent også.
 
Jeg fikk mensen 4-5 dager forsinket på lutinus, men den kom alltid med "normal styrke" til slutt. Men at det forsinker en del er nok vanlig ja.
 
Tusen takk for så mange fine og informative svar! Jeg ringte Hausken i dag, og ble anbefalt å slutte og se om mensen kommer. Skal fortsette og teste til den evt kommer eller testen blir positiv. I sistnevnte tilfelle skal jeg fortsette med Lutinus igjen. Så da er det bare å vente.. enda litt mer:hilarious:
 
Kun gått på Lutinus to ganger. Første gang ble jeg gravid, nå sist kom ikke mensen før tre dager etter at jeg sluttet. Ikke antydning til spotting. Jeg valgte å gå på de til testdato, og sluttet etter negativ test. Da var jeg langt over ikm, så følte det var trygt
 
Kun gått på Lutinus to ganger. Første gang ble jeg gravid, nå sist kom ikke mensen før tre dager etter at jeg sluttet. Ikke antydning til spotting. Jeg valgte å gå på de til testdato, og sluttet etter negativ test. Da var jeg langt over ikm, så følte det var trygt

Det høres ganske likt ut som meg, ja! Synes det er litt skummelt, men:shy: Så herlig at det funket første gang for deg:joyful:
 
Har gått på det alle forsøkene. Første gang fikk jeg mensen før jeg var ferdig med lutinus og neste gang kom ikke mensen før jeg var ferdig med de. Virker som det varierer veldig. Lykke til videre:)
 
Back
Topp