Dere som har jenter..

Mannen min har vel ikke akkurat at flettet avanserte fletter, men det kan knapt jeg heller.

Mellomste gikk i bhg med ei som hadde de lekreste fletter hele tiden. Konsekvent flettet av faren, moren jobbet nattevakt på sykehuset. Og flettet ikke hår.

Fedre som vil kan lære seg å flette.

Noen jenter har hår som er lettere å flette enn andre. Eller. Alt det holder seg sånn. Mellomste mi har så glatt hår at for at fletter skal holde seg pene 17. Mai eller sånn så har jeg skum i håret hennes for litt struktur og sprayer dem lett når de er ferdige. Sånn vanlig flett og strikk, så er deler av håret glidd ut før hun er ute av døra.

Yngstemor har litt samme tendens men nå så kort hår at hun ikke kan flettes egentlig

Eldstemann har mer struktur i håret, men er ikke akkurat interessert i å flettes... Gutt på 12. Men han hadde også glattere hår som yngre så der er kanskje håp for jentene etterhvert.

Selv hadde jeg jo også glatt, stritt hår på den alderen mine er. Jeg har krøllete hår nå. Og kan ofte lage en flette uten strikk som kan holde i timesvis. Men jeg har små løse hår alle retninger da. Villbusk på hodet

Haha, nei, det faller på meg :p
Og jeg har små pølsefingre mens frøkna har tynt og fluffy hår, så det blir med noe jeg kan foreløpig :hilarious:
Et eksempel ligger ved.

Vedlegg

• IMG_20201024_214544.jpg
    IMG_20201024_214544.jpg
    23,6 KB · Visninger: 85
Mor min fletter pariserfletter. Eg har revmatisme i ledd og iblant er det problemer med hendene mine. Men eg flette musefletter og vanlig enkel flette. Kanskje eg burde bruke YouTube til å lære fletting;)

Nei, akkurat det har han bestemt seg for at han ikke kan klare å lære seg :P

Han kan til nøds få i en strikk:hilarious:
Han har gjort tapre forsøk, det skal han ha. Men så har vi en datter som etter fylte tre år nektet alt av hårstell og må børstes med tvang. Kun når hun bil kle seg ut som Elsa er det Ok med en flette.
Gutten derimot ELSKER hår og har spart til «viking-sveis» (sånn med barbert side/bak og langt på toppen). Han har nå fått riktig lengde på håret og vil ha flette hver dag, selvfølgelig jo mer avansert jo bedre:hilarious: til farens store fortvilelse for nå må han lære seg fransk:hilarious::hilarious::hilarious:

Han kan til nøds få i en strikk:hilarious:
Han har gjort tapre forsøk, det skal han ha. Men så har vi en datter som etter fylte tre år nektet alt av hårstell og må børstes med tvang. Kun når hun bil kle seg ut som Elsa er det Ok med en flette.
Gutten derimot ELSKER hår og har spart til «viking-sveis» (sånn med barbert side/bak og langt på toppen). Han har nå fått riktig lengde på håret og vil ha flette hver dag, selvfølgelig jo mer avansert jo bedre:hilarious: til farens store fortvilelse for nå må han lære seg fransk:hilarious::hilarious::hilarious:

haha samme her. Null problem å se hvem som leverte i bhg når ho gikk der. Han fester ikke strikket ordentlig på hestehalen så halve håret ute før levering :joyful:

haha samme her. Null problem å se hvem som leverte i bhg når ho gikk der. Han fester ikke strikket ordentlig på hestehalen så halve håret ute før levering :joyful:
Haha. Han har faktisk prøvd seg på «støvsugermetoden» og det er eneste gangen ingen trodde HAN hadde satt i strikken:hilarious:

Den metoden har jeg ikke hørt om?
Man surrer strikken rundt støvsugeren og suger opp alt håret. Når alt håret er inne setter man tuten helt inn til hodet og dytter strikken av og over på håret. Funker utrolig bra egentlig. :hilarious:

Haha, samme greia her :hilarious:
Hvis jeg ikke fletter luggen i to fletter på hver side av hodet, så må luggen i en "tutt" på toppen som ligger bakover og blir fanget opp av hestehale. Ellers rømmer hele luggen før vi er i bhg. Han setter kun i et strikk bak, så hun ser ut som et lykketroll ganske kjapt :p

Faller ikke på noen av oss... Aldri lært meg å flette noe annet en vanlige fletter selv og har aldri likt å ha fletter i håret. Så da forventer jeg ikke det av samboer heller. Om frøkna etterhvert vil ha fancy fletter må hun nok ta en tur til tanta si ;)
Foreløpig så er det musefletter eller tre fletter random plassert hun vil ha. Og hun vet hva hun vil! Haha

Standard som hestehale o.l klarer vi like fint begge to

Mannen har lært seg å flette mitt hår :hilarious:
Ikke franske fletter da, det tror jeg blir for mye å kreve, her, hehe. Men tenker at han skal lære å stelle håret til vesla og sette strikke eller flette. Så får jeg heller ordne det til ekstra anledninger.
Spørsmålet er kanskje heller når det er snakk om å ha så mye hår. Han på 2,5 har jo enda ikke hatt sin første hårklipp, og begynte ikke å få hår før ca ved 2 år hehe.
Om du har langt hår, er det hvertfall lettere å øve seg på en som kan sitte stille i starten :hilarious:

Mannen har lært seg å flette mitt hår :hilarious:
Ikke franske fletter da, det tror jeg blir for mye å kreve, her, hehe. Men tenker at han skal lære å stelle håret til vesla og sette strikke eller flette. Så får jeg heller ordne det til ekstra anledninger.
Spørsmålet er kanskje heller når det er snakk om å ha så mye hår. Han på 2,5 har jo enda ikke hatt sin første hårklipp, og begynte ikke å få hår før ca ved 2 år hehe.
Om du har langt hår, er det hvertfall lettere å øve seg på en som kan sitte stille i starten :hilarious:
Ja mitt er langt på toppen og kort på sidene og bak, så setter det i en flette stort sett. Jeg kan en del fletter, men ikke alltid armene mine strekker til. Derfor kunne jeg tenkt meg at han lærte seg litt forskjellig.

Ja mitt er langt på toppen og kort på sidene og bak, så setter det i en flette stort sett. Jeg kan en del fletter, men ikke alltid armene mine strekker til. Derfor kunne jeg tenkt meg at han lærte seg litt forskjellig.

Altså hvis han er interessert, så hvorfor ikke :D jeg får mannen til å flette mens vi ser på serie fordi jeg synes det er så digg når noen børster og ordner håret mitt :p

Har en samboer som fletter mitt hår, ingenting avansert, men en helt vanlig flette fikser han. Så det hadde han nok klart på ei jente å. Men han får ikke helt til, eller skjønner ikke at strikken må festes godt nok :p men han klarer ikke å sette guttungen sitt hår i strikk:p er noe med denne strikken:p Men han grer det nå da, og sender han ut om han etterspør strikk i håret :p

Back
Topp