Dere som har hund

ORIGINAL: BølleBella

Jeg tror nok ikke at hunder har det vondt i bur, så lenge de er tilvendt det. De sover jo som regel når de er hjemme alene uansett. Og det trenger de ikke 20kvadrat til [:D]

Med mindre man har en kreativ sjel som dobbern vår da... Har ikke tall på hvor mange ganger han har "hjulpet til" og sortert og makulert papirsøpla vår [:D]

Nei.. dette er en liten hund.. og som du sier.. de sover jo stort sett hele tiden når vi er borte alikevel

Den forrige hunden min kunne stresse om han fikk tilgang til vindu feks.. for da var han opp i vinduet med èn gang han hørte lyder og stemmer.. og trodde sikkert vi kom stakkars..

Jeg syntes det blir lenge å stå i bur hver dag. Det du kan gjøre er å ha bur, men døra åpen. så hunden skjønner at det er er sin plass. Men alikevel kan gå ut.

Men et tips er å bruke GOOOOOOD tid på morgen lufting, så hunden får gjort fra seg både nr1 og 2.

Mye aktivitet når du er kommet hjem fra jobb, så han får brukt energien han er født med. Da får en ofte en hund som klarer å være fint hjemme alene:)

Øv på å la hunden stå i bur hvis det blir det alternativet. først 2.min alene, så rose masse hvis det gikk bra, så øke:) begynn i god tid:)

EDIT: ikke ha buret i et stort åpent rom:) Husker jeg hørte dette, men ikke fra hvor.

ORIGINAL: jabbadabbaduuu!

Er i bur når vi ikke er hjemme og om natten! Pga de pisser der de vil når vi ikke er hjemme[:@] Sist gjorde hun ene det i SOFAEN![:@] Også raider de søppelet om de fårmuligheten til det[&:] Så når de ikke er under oppsyn så er de i bur[;)]

Men, dersom en har muligheten kan en jo bare stenge den av i gangen med sengen sin eller noe...[8|]

¨
Kjenner til det der med sofaen ja.. desverre

I gangen vil jeg ikke ha den.. der inne er det ikke varmekabler og er bikkjekaldt[8D]...

Buret må ikke være for stort men så den kan strekke seg ut og reise seg.
Hadde aldri hatt problemer med det, mat skal de ikke ha tilgang til utenom faste tider + vannskål kan du henge på buret (papegøye skål)
Evt ha et eget rom å være på.
Hele huset kan fort bli så stort at de blir usikre, altfor mye å ha ansvar for, kan egentlig samenlignes med at vi bor i et glasshus.

Er du flink til å lufte og litt hodetrening så har ikke hunden problemer med det.
Du har ikke jobb så hunden kan sitte i bilen så du kan lufte litt i lunsjen?
Spes når den er valp?

ORIGINAL: BølleBella

ORIGINAL: BitzyhogJulia
Hehehe.. kan ikke være værre enn en oppgylpet barnetruse/stringtruse......[:'(]

Jeg vet nå ikke jeg... [8D]
De flekkene på madrassen er forresten vaskemiddel. Labbisen hadde gnagd på en krystall gulvsåpeflaske [:'(]

ha ha[:)] herlig!

Det ble jo noen mange timer uten vann ja.. Og jeg var bekymret angående det, men når trenerne sier at det er riktig å gjøre det slik så tror jeg på dem... [:)] Han er som sagt en svær kar og får masse vann ellers når vi er sammen... Men ikke når han er i buret, for da tisser han også i buret. Han er nemlig ikke redd for å ligge i 2 liter tiss i buret sitt....[>:][:'(]

Endrer seg sikkert når han blir større og tydelig viser at han skal tisse og at han holder seg bedre i lengden.[:)]

deilig med en nedtissa hund da [8D]  lukter jo helt herlig [;)]

ORIGINAL: Augustspire!

Vi var hjemme med han 24/7 de 5 første ukene.. Men han sov i bur hver natt fra dag 1! Han sov i et lite kattebur som vi hadde ved siden av sengen de første nettene, slik at han kunne lukte på hånden min når han ble urolig og for at jeg skulle våkne når han måtte tisse. Han tisset 2 ganger de første nettene, aldri i buret da, mens han etter noen dager klarte å holde seg til en gang. Etter hvert som han ble roligere og sov tryggere flyttet vi buret lenger og lenger vekk fra sengen, helt til det lille buret stod inni det store i gangen. Da lukket vi det store og åpnet det lille slik at han kunne legge seg i det lille hvis det store ble for skummelt.. Etter at han var blitt avvendt med å tisse på natten (tok ca 6 uker) fikk han vannskål inn i buret, men det er ikke et must på natten! Den dag i dag sover han fortsatt i buret om natten (18 mnd nå)

Fram til han var 1 år var han også i buret mens vi var vekke.. Begynte med å la han være litt i buret på dagtid selvom vi var hjemme eller om vi bare skulle ut i hagen en tur. Han har alltid vært veldig trygg på buret da, så han la seg som regel ned og sovnet med en gang [8D] Men vi pressen han aldri inni.. han har ALLTID gått inn selv.. Men vi lærte han tidlig kommandoen "gå i bur". Har ALDRI brukt buret til et sted hvor han blir puttet som straff!! Buret er hans "soverom" og selvom han nå går fritt i huset på dagtid finner jeg han som regel i buret når jeg kommer hjem [:)]

Vi har teppet liggende over buret som vi hadde oppe på dagtid før og heng ned over sidene på natten.. Ikke sånn at han ikke fikk luft da,men slik at han merket forskjell på "Nå er det natt og vi skal sove lenge" og "nå skal jeg på skolen en tur og du må vente her".

Skal innrømme at det har gått noen hundeputer og hundesenger med i buret [8D] Valp som kjeder seg og plutselig får hull på en pute har det riktig så kjekt til mor og far kommer hjem [8D] Men det er jo hans ting, så vi har aldri sagt noe på det..

Eneste av tingene våre han har ødelagt er noen sko. Så vi lukker døren til gangen når han er alene hjemme, så han går fritt i stuen, kjøkkenet og gangen han har buret sitt i.

Lykke til med valpekjøp [:)] Har du bestemt deg for rase?

Ja, viktig at buret oppfattes som et fristed for valpen. At den skal være trygg i det.. Kommer til å ha bur inne uansett hva jeg bestemmer meg for.. sånn at hun kan gå dit når hun vil slappe av

Ja, bestemt meg for Bichon Havanais[:D] Men den skal klippes da.. skal ikke ha sånn lang pels helt ned i bakken.. og ikke hår foran øynene[:)]

ORIGINAL: dalensjenta

Jeg syntes det blir lenge å stå i bur hver dag. Det du kan gjøre er å ha bur, men døra åpen. så hunden skjønner at det er er sin plass. Men alikevel kan gå ut.

Men et tips er å bruke GOOOOOOD tid på morgen lufting, så hunden får gjort fra seg både nr1 og 2.

Mye aktivitet når du er kommet hjem fra jobb, så han får brukt energien han er født med. Da får en ofte en hund som klarer å være fint hjemme alene:)

Øv på å la hunden stå i bur hvis det blir det alternativet. først 2.min alene, så rose masse hvis det gikk bra, så øke:) begynn i god tid:)

EDIT: ikke ha buret i et stort åpent rom:) Husker jeg hørte dette, men ikke fra hvor.

Har hatt valp før[:)]

Buret skal stå på kjøkkenet.. er vel knappe 6-7 kvadrat tenker jeg..

Skal ikke påstå at jeg har noe god greie på hunder,men jeg passet en jack russel terrier i sommer og han ble kjempe stressa av å være alene om han ikke var i buret.Så fort han kom i buret så la han seg til å sove.Var han utenfor buret ble han helt rabiat.

Dette var vel bare et forsøk på å vise at bur ikke nødvendigvis er dyreplageri. :)

ORIGINAL: Testomania

Vi har valpen vår i bur. Vi begynte med bur, men jeg fikk vondt av han, så vi lagde et hundevennlig rom (garderoben- men fjernet alt av ledninger og muligheter til å ødelegge seg eller noe eller får tak i noe han ikke skulle ha!) Gikk veldig greit første dagen, men de 4 neste gråt han masse når vi gikk, bæsja masse og virket deppa når vi kom hjem. Så vi gikk over til bur igjen, og nå går han inn frivillig- legger seg i senga i buret og sovner før vi er ute av døra. Han er mye lykkeligere når vi kommer hjem og er generelt mer glad der!
Vi har en minihund, men ganske stort bur, hvor han har plass til å leke litt, kan ligge i senga og han har vannet sitt der. Legger enn Pluto til han- det er hans beste lekekamerat. Da er han lykkelig. Og ikke bæsjer han heller, for han er ikke nervøs. (vi har filmet han både i og utenfor buret, og han stresser fælt utenfor)

Det er mange meninger om bur eller ei, men man må faktisk se an hunden og hva som passer den!

Ja, alle hunder reagerer jo forskjellig..

Jeg tror i alle fall det er viktig å introdusere valpen for bur tidlig..

Så godt at hunden din føler seg trygg nå[:)]

ORIGINAL: Nemi 1

Hadde aldri hatt problemer med det, mat skal de ikke ha tilgang til utenom faste tider + vannskål kan du henge på buret (papegøye skål)
Hele huset kan fort bli så stort at de blir usikre, altfor mye å ha ansvar for, kan egentlig samenlignes med at vi bor i et glasshus.

Er du flink til å lufte og litt hodetrening så har ikke hunden problemer med det.
Spes når den er valp?

Jeg har ikke jobb? Skjønte ikke.. hehe

Våre hunder ligger i bur hvis de er inne i huset alene.
Men stort sett står de ute i hundegården når vi er borte, og ikke minst på natta. vi har to huskyer.

Hunden min går fritt i hele huset unntatt soverommet når vi er borte. Mat og vann står fremme hele tiden, og han forsyner seg slik han vil [:)]

ORIGINAL: lise o
virka bare som han før lå mange timer på dagen alene uten tilgang til vann..[:)]  er jo noe annet når han er sammen med dere,da får han jo "sagt" fra vis han er tørst.. [:D]

Det ble jo noen mange timer uten vann ja.. Og jeg var bekymret angående det, men når trenerne sier at det er riktig å gjøre det slik så tror jeg på dem... [:)] Han er som sagt en svær kar og får masse vann ellers når vi er sammen... Men ikke når han er i buret, for da tisser han også i buret. Han er nemlig ikke redd for å ligge i 2 liter tiss i buret sitt....[>:][:'(]

Endrer seg sikkert når han blir større og tydelig viser at han skal tisse og at han holder seg bedre i lengden.[:)]
vi har heller ikke vann i buret, vi ble anbefalt å ikke ha vann i inneburet, så her ahr vi aldri hatt det.De drikker godt når de er løse på morgenen og på eftan. I hundebingen har de tilgang til vann helle tiden, ser ofte at de ikke rører skålen der i det helle tatt selv om vanne er reint og avkjølt, drikker heller når de kommer inn

Det første leveåret til Goldengutten vår bodde han i ett ganske stort bur i ganga når han var alene hjemme+på natta.
Det var helt tydelig at det var der han følte seg trygg, og gikk inn i buret når han skulle slappe av.
Etterhvert begynte vi å gå fra han med burdøra åpen slik at han gikk inn og ut som han ville.
Da han var 3 år brukte han aldri buret lengre, så nå ligger han i senga si nede i ganga. Han kan gå hvor som helst i huset, men har aldri ødelagt en ting. (Bortsett fra hver gang han har omgangssyken så spyr han på stueteppet[:'(] )

Naboen har en Bichon Havanaise (de er sååå fine), og den er i bur når den er hjemme alene. Den føler seg trygg da, og buret er ikke veldig stort.

Er vel delte meninger om bur, men det er nok noe deg og hunden må finne ut av hva som er til det beste for dere[:D]

Vi har ikke hunden vår i bur, men det er en collie så buret ville tatt utrolig mye plass. Vi har det problemer med at hun hopper i sofaen og "rer opp" graver i den. Så vi bruker lekegrinda til mini foran sofaen om natten og når vi er borte.

Er ikke noe problem å ha hund i bur. Det er IKKE dyreplageri. Noen hunder trives godt i bur da de ikke får så stor plass rundt seg. Så lenge de har vann og buret ikke er for lite ser jeg ikke problemet....

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Nemi 1

Spes når den er valp?

Jeg har ikke jobb? Skjønte ikke.. hehe

Hun lurer på om det er mulig å ha åpen bil med hund i når du er på jobb![8D]

hehe[:)] nope

Nå har ikke jeg giddi og lest hele tråden, så kan hende det er foreslått før.. men hva med et avgrenset område? F.eks kjøkken.. sperr av med barnegrinder. :)

Hadde aldri hatt hunden vår i bur, mens jeg er på jobb. Jeg synes det er dyreplageri, bur bruker vi kun i bilen. Noen bruker bur på natta også, da vil hunden være i bur i opp til 16 timer+ hver dag! Jeg tror Sverige har lov om maks to timer i bur, men mulig jeg er på viddene. H

Bikkja mi er enten med meg på jobb, eller så ligger hun på sofaen og drar seg[:)]

Back
Topp