Dere som har hund

Før gikk de løs i gangen, på kjøkkenet og opp til andreetasjen hvor de har sengene/burene sine. Men nå som vi har valp så er den lille eldste i bur, og valpen er i bur. Den mellomste går løs.

Det er kun når vi er borte og på natta at de er i bur. Etterhvert skal de gå løs igjen. Men valpen og den mellomste krangler/leker HELE tiden. Så jeg tør ikke la de leke alene. For plutselig så blir den mellomste sur og tar igjen på all valpebitinga. Han er jo bare 2,5år selv stakkars [;)]

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Jeg ville aldri i verden latt hunden min være i bur hele arbeidsdagen.
Jeg synes det er på grensen til dyreplageri, rett og slett, så lenge det ikke er en spesiell grunn til det.
Er ikke bare, bare og røre på seg og strekke seg i et bur, selvom det er litt størrelse på det.
At en hund gjør fra seg i sofaen osv, hører vel heller til sjeldenhetene.

Hunden min var i bur frem til han var helt husren.
Kunne aldri i verden tenkt på å ha han i bur etter det. Mens jeg er borte har han tilgang på stor vannskål, sofa, seng og et kaldt rom.

Men skjønner at du gleder deg [:D] Blir det Bichon Havanais?

Ja.. kan være at pappa kan gjøre noe.. sånn at hunden kun får vært på kjøkkenet fesk... Er ikke så mange andre steder hunden kan være.. litt vanskelig leilighet.. men i stua vil jeg ikke ha den.. skrekk om hun skal bli som min forrige

Søsteren min sin hund også elsker å være i sofaen når de er borte.. og det skal bli uakuelt her

Ja, blir Bichon Havanais[:D][:D] Skal klippe den da.. ikke pels ned til bakken.. max 5-6 cm lang pels[:)]

Så nå gjelder det bare å finne en seriøs oppdretter[:)]

Sannsynligheten for at den blir som den forrige er lik null. Er heller uvanlig at hunden gjør fra seg inne etter de er husrene.

Jeg har en liten sokkelleilighet, og er ikke noe problem med plass her. Lærer du den til å aldri få være i sofaen, er det ikke sikkert den går din når den er alene heller [:)]

Spennende. Gleder meg til valpebilder av en liten pelsdott [:D]

joda.. hehe.. sannsynligheten er sikkert liten.. men jeg er så redd for det..

Men har kjøkkenet som et annet alternativ da[:D]

Ja, gleder meg stort! og tro meg, bilder vil komme[:)]

Har inntrykk av at så mange har de i bur jeg.. men mulig jeg tar feil da[:)] Er jo usikker selv.. har aldri likt det selv.. men til og med den oppdretteren jeg snakket med første gangen anbefalte det..

Men skal høre med pappsen om han kan fikse noe mellom gangen og kjøkkenet.. sånn at hunden kan være på kjøkkenet med et bur som står åpent..

de fleste hunder oppfører seg vel bedre enn det inne?
om det er valp du skaffer deg i ferien og du følger opp ved å ta den når den gjør fra seg inne den første tiden så burde
de fleste skjønne tegningen.
kan den ikke oppføre seg så kan du innføre bur.

Våre hunder ligger i bur når vi ikke er hjemme:)
Ser virkelig ikke problemet!

Når hun var alene hjemme å ikke lå i bur ulte hun nesten fra vi gikk til vi kom hjem (sa naboen)
Nå er hun rolig når vi ikke er hjemme for nå ligger hun i bur:)

De har tilgang på vann også har vi på radio eller tv for de[:D][:D]

I dyrebutikken & hos dyrelegen sa de at mange hunder blir veldig stresset av å ikke ligge i bur når de er alene hjemme.
For de føler de må passe på huset og det blir et veldig stort område for de å passe på om de ikke er innelukket på et rom :)

Lykke til med hunden[:D]
Skjønner godt at du gleder deg[:D][:D]

vi har han i vindfang og badet. 6kvm med gang og 4 kvm bad. han er 65kg med rottweiler som tror han er valp, så løs i hus er uaktuelt, og bur blir for lite, men vi er heldige og har mulighet for å ha han i gangen.

vi har bur hunden bruker om natta, på dagen står de i hundebingen ute, eller i buret ine hvis det er for kaldt. Blir gått tur med morgen og kveld, går løst med oss inne når vi er hjemme.
her så sa dyrlegen at enkelte hunder var mer rolige ved å bruke bur, siden de hviste at dette var dems plass og hvile sted.
Når vi er hjemme så står burdøra opp og når hundene er lei ungene og leiking så går de å leger seg i buret, ungene vet at i buret ska de ikke være, så da får hundene være i fred

ORIGINAL: BitzyhogJulia

Prøvde i bur på morran, men ble alt for tøft for meg på morran![8D] Han klarte seg fint med en god tur og så ligge i buret til vi kom hjem. Han fikk mat og vann før vi gikk tur og ikke vann i buret etterpå... Fungerte for oss...[:)]

Så nå er han med sin "pappa" på jobb hver dag og får være ute heeeeeeeele dagen!

de skal ALLTID ha tilgang på vann...den lå vel ikke fler timer i bur uten vann? kan hende jeg bare missforstår det du har skrevet [:)]  her går hun løs i huset,eneste skade hun har gjordt er å rive i stykker papir fra papiravfallet..

Jeg tror nok ikke at hunder har det vondt i bur, så lenge de er tilvendt det. De sover jo som regel når de er hjemme alene uansett. Og det trenger de ikke 20kvadrat til [:D]

Med mindre man har en kreativ sjel som dobbern vår da... Har ikke tall på hvor mange ganger han har "hjulpet til" og sortert og makulert papirsøpla vår [:D]

Mine har forresten ikke vann på natta. Valpen hadde vel tissa ned hele buret tenker jeg [&:] Igjen, de sover når de er der. Normalt sett ihvertfall [8D]

Er i bur når vi ikke er hjemme og om natten! Pga de pisser der de vil når vi ikke er hjemme[:@] Sist gjorde hun ene det i SOFAEN![:@] Også raider de søppelet om de fårmuligheten til det[&:] Så når de ikke er under oppsyn så er de i bur[;)]

Men, dersom en har muligheten kan en jo bare stenge den av i gangen med sengen sin eller noe...[8|]

I de periodene vi har hatt hund har den hatt tilgang på vaskerommet. Der er det i allefall en mulighet for å bevege seg litt, samtidig så har vi fjernet alt "farlig"

ORIGINAL: BølleBella

Jeg tror nok ikke at hunder har det vondt i bur, så lenge de er tilvendt det. De sover jo som regel når de er hjemme alene uansett. Og det trenger de ikke 20kvadrat til [:D]

Med mindre man har en kreativ sjel som dobbern vår da... Har ikke tall på hvor mange ganger han har "hjulpet til" og sortert og makulert papirsøpla vår [:D]

Fikk blomster i hele sofaen jeg... og utover gulvet og stuebordet....[8|] MED jord og sikkel![8D] (tror han lengter etter gress til magen egentlig.....)

Nå fikk jeg lyst til å legge ut bilde av hva bikkjene mine fant på en gang. Men skal la være. For jeg er litt flau av det. Hehe

ORIGINAL: lise o

Prøvde i bur på morran, men ble alt for tøft for meg på morran![8D] Han klarte seg fint med en god tur og så ligge i buret til vi kom hjem. Han fikk mat og vann før vi gikk tur og ikke vann i buret etterpå... Fungerte for oss...[:)]

Så nå er han med sin "pappa" på jobb hver dag og får være ute heeeeeeeele dagen!

de skal ALLTID ha tilgang på vann...den lå vel ikke fler timer i bur uten vann? kan hende jeg bare missforstår det du har skrevet [:)]  her går hun løs i huset,eneste skade hun har gjordt er å rive i stykker papir fra papiravfallet..

Skulle jeg stilt en svær vaskebøtte med vann frem til han mener du?[8D][8D] Eller latt vannet renne hele dagen i vasken...?[8|]

Jeg har fått vite jeg skulle gjøre det slik av 3 hundetrenere med samme type hund som meg b.la... [:)]

Min gjør ikke mye bøll når han er alene hjemme.. værste har vært at han har knust 5 potteplanter + revet plantene i 10000 biter i sofaen... og prøvd å spise på et kubbelys med pynten rundt![8D] Alt annet har fått være og han har lagt seg og sovet hele dagen til vi kom hjem. Også uten å tisse inne...
Men foretrekker bur, mest for hans del siden han er så ung og mer enn gjerne skal passe på hele leiligheten. Han er trygg der så lenge han har fått en god tur først![:D]

ja,drikker den så mye så  får du da gjøre det [8D]  men de skal alltid ha en skål med vann som de kan drikke av.

Hehehe.. kan ikke være værre enn en oppgylpet barnetruse/stringtruse......[:'(]

Jeg vet nå ikke jeg... [8D]
De flekkene på madrassen er forresten vaskemiddel. Labbisen hadde gnagd på en krystall gulvsåpeflaske [:'(]

Vi var hjemme med han 24/7 de 5 første ukene.. Men han sov i bur hver natt fra dag 1! Han sov i et lite kattebur som vi hadde ved siden av sengen de første nettene, slik at han kunne lukte på hånden min når han ble urolig og for at jeg skulle våkne når han måtte tisse. Han tisset 2 ganger de første nettene, aldri i buret da, mens han etter noen dager klarte å holde seg til en gang. Etter hvert som han ble roligere og sov tryggere flyttet vi buret lenger og lenger vekk fra sengen, helt til det lille buret stod inni det store i gangen. Da lukket vi det store og åpnet det lille slik at han kunne legge seg i det lille hvis det store ble for skummelt.. Etter at han var blitt avvendt med å tisse på natten (tok ca 6 uker) fikk han vannskål inn i buret, men det er ikke et must på natten! Den dag i dag sover han fortsatt i buret om natten (18 mnd nå)

Fram til han var 1 år var han også i buret mens vi var vekke.. Begynte med å la han være litt i buret på dagtid selvom vi var hjemme eller om vi bare skulle ut i hagen en tur. Han har alltid vært veldig trygg på buret da, så han la seg som regel ned og sovnet med en gang [8D] Men vi pressen han aldri inni.. han har ALLTID gått inn selv.. Men vi lærte han tidlig kommandoen "gå i bur". Har ALDRI brukt buret til et sted hvor han blir puttet som straff!! Buret er hans "soverom" og selvom han nå går fritt i huset på dagtid finner jeg han som regel i buret når jeg kommer hjem [:)]

Vi har teppet liggende over buret som vi hadde oppe på dagtid før og heng ned over sidene på natten.. Ikke sånn at han ikke fikk luft da,men slik at han merket forskjell på "Nå er det natt og vi skal sove lenge" og "nå skal jeg på skolen en tur og du må vente her".

Skal innrømme at det har gått noen hundeputer og hundesenger med i buret [8D] Valp som kjeder seg og plutselig får hull på en pute har det riktig så kjekt til mor og far kommer hjem [8D] Men det er jo hans ting, så vi har aldri sagt noe på det..

Eneste av tingene våre han har ødelagt er noen sko. Så vi lukker døren til gangen når han er alene hjemme, så han går fritt i stuen, kjøkkenet og gangen han har buret sitt i.

Lykke til med valpekjøp [:)] Har du bestemt deg for rase?

ORIGINAL: trollfrøkna

de fleste hunder oppfører seg vel bedre enn det inne?
om det er valp du skaffer deg i ferien og du følger opp ved å ta den når den gjør fra seg inne den første tiden så burde
de fleste skjønne tegningen.
kan den ikke oppføre seg så kan du innføre bur.

Jeg gjorde riktig med første.. enda så gjorde han dette[:)] Har hørt om andre også.. så tror ikke min lille japaner var helt spesiell[:)]

ORIGINAL: Sandradee*

Våre hunder ligger i bur når vi ikke er hjemme:)
Ser virkelig ikke problemet!

Når hun var alene hjemme å ikke lå i bur ulte hun nesten fra vi gikk til vi kom hjem (sa naboen)
Nå er hun rolig når vi ikke er hjemme for nå ligger hun i bur:)

De har tilgang på vann også har vi på radio eller tv for de[:D][:D]

I dyrebutikken & hos dyrelegen sa de at mange hunder blir veldig stresset av å ikke ligge i bur når de er alene hjemme.
For de føler de må passe på huset og det blir et veldig stort område for de å passe på om de ikke er innelukket på et rom
:)

Lykke til med hunden[:D]
Skjønner godt at du gleder deg[:D][:D]

Det har jeg også hørt...

Takk[:)] gleder meg så sinnsykt mye[:D]

Skulle jeg stilt en svær vaskebøtte med vann frem til han mener du?[8D][8D] Eller latt vannet renne hele dagen i vasken...?[8|]

Jeg har fått vite jeg skulle gjøre det slik av 3 hundetrenere med samme type hund som meg b.la... [:)]

Min gjør ikke mye bøll når han er alene hjemme.. værste har vært at han har knust 5 potteplanter + revet plantene i 10000 biter i sofaen... og prøvd å spise på et kubbelys med pynten rundt![8D] Alt annet har fått være og han har lagt seg og sovet hele dagen til vi kom hjem. Også uten å tisse inne...
Men foretrekker bur, mest for hans del siden han er så ung og mer enn gjerne skal passe på hele leiligheten. Han er trygg der så lenge han har fått en god tur først![:D]

ja,drikker den så mye så  får du da gjøre det [8D]  men de skal alltid ha en skål med vann som de kan drikke av.

hahaha...[:D] Han får så mye han vil når vi er hjemme ( og også nå som han er med på jobb hvor han er ute hele dagen).

Han drikker opp alt i skåla med en gang serru![8D] Hadde han vært 20-35 kg lettere hadde det vært lettere med tilgjengelig vann hele dagen...[:D]

virka bare som han før lå mange timer på dagen alene uten tilgang til vann..[:)]  er jo noe annet når han er sammen med dere,da får han jo "sagt" fra vis han er tørst.. [:D]

ORIGINAL: BølleBella

Hehehe.. kan ikke være værre enn en oppgylpet barnetruse/stringtruse......[:'(]

Jeg vet nå ikke jeg... [8D]

hahahaha....

Skikkelig party alene med andre ord!

Ja fy f***... Jeg mistenker at det var labbisen som sto for mesteparten av ødeleggingen. For den lille gidder ikke bruke energi på sånt tull [&:]

Back
Topp