Vi var hjemme med han 24/7 de 5 første ukene.. Men han sov i bur hver natt fra dag 1! Han sov i et lite kattebur som vi hadde ved siden av sengen de første nettene, slik at han kunne lukte på hånden min når han ble urolig og for at jeg skulle våkne når han måtte tisse. Han tisset 2 ganger de første nettene, aldri i buret da, mens han etter noen dager klarte å holde seg til en gang. Etter hvert som han ble roligere og sov tryggere flyttet vi buret lenger og lenger vekk fra sengen, helt til det lille buret stod inni det store i gangen. Da lukket vi det store og åpnet det lille slik at han kunne legge seg i det lille hvis det store ble for skummelt.. Etter at han var blitt avvendt med å tisse på natten (tok ca 6 uker) fikk han vannskål inn i buret, men det er ikke et must på natten! Den dag i dag sover han fortsatt i buret om natten (18 mnd nå)
Fram til han var 1 år var han også i buret mens vi var vekke.. Begynte med å la han være litt i buret på dagtid selvom vi var hjemme eller om vi bare skulle ut i hagen en tur. Han har alltid vært veldig trygg på buret da, så han la seg som regel ned og sovnet med en gang [8D] Men vi pressen han aldri inni.. han har ALLTID gått inn selv.. Men vi lærte han tidlig kommandoen "gå i bur". Har ALDRI brukt buret til et sted hvor han blir puttet som straff!! Buret er hans "soverom" og selvom han nå går fritt i huset på dagtid finner jeg han som regel i buret når jeg kommer hjem [:)]
Vi har teppet liggende over buret som vi hadde oppe på dagtid før og heng ned over sidene på natten.. Ikke sånn at han ikke fikk luft da,men slik at han merket forskjell på "Nå er det natt og vi skal sove lenge" og "nå skal jeg på skolen en tur og du må vente her".
Skal innrømme at det har gått noen hundeputer og hundesenger med i buret [8D] Valp som kjeder seg og plutselig får hull på en pute har det riktig så kjekt til mor og far kommer hjem [8D] Men det er jo hans ting, så vi har aldri sagt noe på det..
Eneste av tingene våre han har ødelagt er noen sko. Så vi lukker døren til gangen når han er alene hjemme, så han går fritt i stuen, kjøkkenet og gangen han har buret sitt i.
Lykke til med valpekjøp [:)] Har du bestemt deg for rase?