Dere som har hund

Alle har lov til å ha sin mening...
Men burbruk ved korrekt bruk er ikke dyreplageri.. Det er mere dyreplageri å la en stresset hund gå rundt og stresse livet av seg alene i et stort område, enn det er at den er i trygge omgivelser i et bur. OM du bruker buret som en straff eller som alltid er det snakk om dyreplageri.

Jeg ville ikke ha hatt hunden min i ett bur 16+ timer pluss hver dag. Da ser jeg ikke poenget med å ha hund! Å ha en hund noen timer i bur er noe annet, men jeg har sett flere hundeeiere som har hatt hundene sine i små bur i mange timer, og ja jeg ser det som dyreplageri. Hva er så grunnen til at hunden er stressa? Jeg ville heller jobbet med det. Det er heller ikke så vanskelig å stenge av deler av huset så den får større plass. Ja, de sover 85% av tiden, men jeg har tro om at de trenger litt plass å bevege seg på den resterende tiden. Selvsagt er dette ulikt fra hund til hund. En vakthund bør f.eks. ikke ha tilgang til ett vindu hvis det er mye å vokte på utsiden, og man bør ikke nødvendigvis ha tilgang til hele huset. Hvis hunden din ødelegger mye når den er alene hjemme hadde jeg også tatt tak i det, fremfor å satt den i bur!

vi hadde ikke bur i begynnelsen,for det skulle jeg IKKE ha. Helt til den dagen jeg kom hjem,hele huset var mørklagt,og hunden satt med en ledning+kontaktstøpselet i munnen.Revet det av veggen så sikringen hadde gått.Da turte jeg ikke la han gå løs alene mer.
Dro å kjøpte bur samme dagen,men kjøpte det største jeg fant da.Har selvfølgelig vann i buret

Back
Topp