Dere som har hund

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Er den i bur når dere er på jobben?

Har endelig bestemt meg[:D] Blir hund på meg i sommer! Gleder meg stooort!

Men har lært av forrige hund.. hva jeg vil gjøre annerledes..

Han var i hele leiligheten når jeg var borte.. men han startet ganske så kjappt med å gjøre fra seg i sofa.. på tepper osv.. han likte virkelig å gjøre fra seg på myke steder! Var jo ikke ofte det skjedde.. men om han måtte.. så var det der han gjorde fra seg..
Var sånn at jeg måtte legge tørkestativ osv i sofaen for å få han til ikke å gå i den.. for han var redd for tørkestativet

Men nå vil jeg ha et begrenset område for hunden min.. tenkte da på bur.. men usikker på om det er "anbefalt"? Skal de i så tilfelle ha tilgang på vann og drikke i buret? Ser for meg at det kan bli mye søl? Min hund kunne nemlig ikke ha matskål og vannskål ståenes på gulvet.. for han sølte det ut hele tiden..

Hvordan i så tillfelle gjøres det med drikke og mat?

Hunden vil være alene i 6 - 6,5 time

Nei han er ikke i bur. Han får lov å være overalt, men ligger stort sett bare i gangen. Har og mulighet for å lukke av gangen slik at han kun er der.

Vår hund sølte og ut vannet sitt før, men nå har ha fått matskåler med stativ så någjør han ikke det lenger[:)]

Før så hadde vi ho i bor, dette ble vi anbefalt av vår dyrlege den gangen, men buret tok for stor plass, så jeg kvittet meg med det.
Nå har hun ett avgrenset område i huset, med tilgang til drikke ikke mat.
Ikke det at hun drikker eller noe når hun er hjemme alene.
Vi har enn kurv som er hennes denne ligger hun i.
Når vi hadde bur hadde vi enn sånn vannskål, som vi skrudde fast i buret slik at den stod stødig.
Tror nok du skal bestemme deg for rasen først så hva du skal gjøre i etter tid.
For det er så forskjell fra rase til rase[:D]

Nei, han går og suller ute i hagen. Vil ikke inn før om kvelden når jeg skal legge meg[:D]

Jeg ville aldri i verden latt hunden min være i bur hele arbeidsdagen.
Jeg synes det er på grensen til dyreplageri, rett og slett, så lenge det ikke er en spesiell grunn til det.
Er ikke bare, bare og røre på seg og strekke seg i et bur, selvom det er litt størrelse på det.
At en hund gjør fra seg i sofaen osv, hører vel heller til sjeldenhetene.

Hunden min var i bur frem til han var helt husren.
Kunne aldri i verden tenkt på å ha han i bur etter det. Mens jeg er borte har han tilgang på stor vannskål, sofa, seng og et kaldt rom.

Men skjønner at du gleder deg [:D] Blir det Bichon Havanais?

ORIGINAL: søteste

Før så hadde vi ho i bor, dette ble vi anbefalt av vår dyrlege den gangen, men buret tok for stor plass, så jeg kvittet meg med det.
Nå har hun ett avgrenset område i huset, med tilgang til drikke ikke mat.
Ikke det at hun drikker eller noe når hun er hjemme alene.
Vi har enn kurv som er hennes denne ligger hun i.
Når vi hadde bur hadde vi enn sånn vannskål, som vi skrudde fast i buret slik at den stod stødig.
Tror nok du skal bestemme deg for rasen først så hva du skal gjøre i etter tid.
For det er så forskjell fra rase til rase[:D]

Vet rasen[:)] Skal ha en Bichon Havanais.

Det er en liten hund.. hørt at buret ikke må være for stort heller..

her har hun så og si hele huset, er kun soverommene som er lukket. Har aldri opplevd at hun har gjort fra seg om det ikke har vært pga diare eller slikt.
kunne aldri latt henne sitte i et så lite bur så lenge av gangen, hunden trenger å strekke litt mer på beina enn det.

Men en mulighet er jo å ha hunden i kun et rom mens du er borte, som gangen eller vaskerommet om det er passelig stort. Så har den mulighet til å tusle litt samtidig som du vet at den ikke har gjort fra seg i stua ect. når du kommer hjem.

vi har ho i bur når vi ikke er hjemme, men det er gjærne ikke mer en max 4-5 timer. hvis ho må være alene hjemme lenger er ho på kjøkkenet. setter inn senga hennes og buret, så ho har mulighet til å legge seg der hvis ho vil [:)]
virker som ho føler seg tryggest i buret [:)]

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Jeg synes det er på grensen til dyreplageri, rett og slett, så lenge det ikke er en spesiell grunn til det.
Er ikke bare, bare og røre på seg og strekke seg i et bur, selvom det er litt størrelse på det.

Kunne aldri i verden tenkt på å ha han i bur etter det. Mens jeg er borte har han tilgang på stor vannskål, sofa, seng og et kaldt rom.

Ja.. kan være at pappa kan gjøre noe.. sånn at hunden kun får vært på kjøkkenet fesk... Er ikke så mange andre steder hunden kan være.. litt vanskelig leilighet.. men i stua vil jeg ikke ha den.. skrekk om hun skal bli som min forrige

Søsteren min sin hund også elsker å være i sofaen når de er borte.. og det skal bli uakuelt her

Ja, blir Bichon Havanais[:D][:D] Skal klippe den da.. ikke pels ned til bakken.. max 5-6 cm lang pels[:)]

Så nå gjelder det bare å finne en seriøs oppdretter[:)]

ORIGINAL: *India*

vi har ho i bur når vi ikke er hjemme, men det er gjærne ikke mer en max 4-5 timer. hvis ho må være alene hjemme lenger er ho på kjøkkenet. setter inn senga hennes og buret, så ho har mulighet til å legge seg der hvis ho vil [:)]
virker som ho føler seg tryggest i buret
[:)]

Det er dette som blir mitt andre alternativ[:)]

Står ute når vi er på jobb i løpe streng, den har hundehus den legger seg i om vinteren.
Prøver jeg å la han være inne blir han helt gal å gjør masse pøbelskap og hundebur er ikke aktuelt !
Blir jo som å fengsle han [8|]

Men er enormt kjekt med hund [:D]

Mine er i bur. Hadde ALDRI turd å latt en hund gå løs uten tilsyn i så mange timer, spesielt ikke en valp.

Har han løs i leiligheten når jeg ikke er hjemme, hadde ikke det gått hadde jeg lukket dørene slik at han bare hadde hatt gangen å være i.
Han har ikke tilgang til hele leiligheten når jeg er hjemme heller da, får være i stua og gangen. Badet bare når han skal dusjes, og soverommet bare på natta.

Han får alltid ha på nrk og får noe godt å bite i [8D]

nå arbeider jeg da ikke men vår hund er i mellomganger når vi er borte
så hun har ett avgrenset område å være på.
Ikke er jeg så glad i bruk av bur og her en hund som er for stor til de fleste bur

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Ja.. kan være at pappa kan gjøre noe.. sånn at hunden kun får vært på kjøkkenet fesk... Er ikke så mange andre steder hunden kan være.. litt vanskelig leilighet.. men i stua vil jeg ikke ha den.. skrekk om hun skal bli som min forrige

Søsteren min sin hund også elsker å være i sofaen når de er borte.. og det skal bli uakuelt her

Ja, blir Bichon Havanais[:D][:D] Skal klippe den da.. ikke pels ned til bakken.. max 5-6 cm lang pels[:)]

Så nå gjelder det bare å finne en seriøs oppdretter[:)]

Sannsynligheten for at den blir som den forrige er lik null. Er heller uvanlig at hunden gjør fra seg inne etter de er husrene.

Jeg har en liten sokkelleilighet, og er ikke noe problem med plass her. Lærer du den til å aldri få være i sofaen, er det ikke sikkert den går din når den er alene heller [:)]

Spennende. Gleder meg til valpebilder av en liten pelsdott [:D]

Som regel de i bur når vi er borte ja. Tispa mi kan være uten om det ikke er noe mat/frukt å få fatt i[:)] Hannhunden min stoler jeg ikke helt på at ikke raserer huset mens vi er borte fordi han er veldig leken og barnslig[8D] Så han er i bur. Men vi jobber jo skift da, så de er jo alene max 5 timer om dagen[:)]

ORIGINAL: Lillezilje

Mine er i bur. Hadde ALDRI turd å latt en hund gå løs uten tilsyn i så mange timer, spesielt ikke en valp.

Hvorfor ikke? [8|]

Har fått inntrykk av at du har en del peiling på hund. Men hva mener du kan skje? Man lar jo ikke "farlige" ting ligge og slenge rundt i leiligheten. Og biting og å gjøre fra seg inne tar det da ikke lange tiden før de er ferdig med.

Han er i mellomgangen han, stor nok plass til å både sove og leke. Har 2 drikkeskåler i stativ så han får ikke grisa så mye med det. Han kan ikke være på steder det er noe som kan spises, så da er mellomgangen det eneste alternativet. Må ha et rimlig stort bur om vi skulle brukt det, men det har vi iallfall ikke plass til. 

Back
Topp