Dere som har hatt spiral

Trekløver89

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei damer hvor fort ble dere gravide etter dere tok ut spiral ?
Jeg tok ut min spiral 25 februar . 26 februar fikk jeg blødning som varte til 8 mars . Trodde dette var mensen mens noen sier dette ikke er det men en rest blødning etter spiralen så jeg vet ikke om dette var en mensen . ( ikke hatt noen blødning mens spiralen var innsatt) men i følge blødningen så var eggløsning ca 12 . Tok test i dag dum som jeg var men klarte ikke vente men denne var blenda hvit men er jo uansett tidlig . Før spiralen var eggløsningene mine rundt den 19 (har 2 barn fra før ) men tilbake til spm tok det lang tid for dere ? Og fikk dere mensen fort ? Var sikker på det jeg Fikk var mensen siden det varte såpass lenge men ble usikker.

Hei damer hvor fort ble dere gravide etter dere tok ut spiral ?
Jeg tok ut min spiral 25 februar . 26 februar fikk jeg blødning som varte til 8 mars . Trodde dette var mensen mens noen sier dette ikke er det men en rest blødning etter spiralen så jeg vet ikke om dette var en mensen . ( ikke hatt noen blødning mens spiralen var innsatt) men i følge blødningen så var eggløsning ca 12 . Tok test i dag dum som jeg var men klarte ikke vente men denne var blenda hvit men er jo uansett tidlig . Før spiralen var eggløsningene mine rundt den 19 (har 2 barn fra før ) men tilbake til spm tok det lang tid for dere ? Og fikk dere mensen fort ? Var sikker på det jeg Fikk var mensen siden det varte såpass lenge men ble usikker.

Jeg hadde hormonspiral i rundt 1 år og måtte ta denne ut da jeg hadde så store smerter :( klarte ingenting, ikke stå, ikke sitte, ikke snu meg eller sitte eller noe. Jeg tok denne da ut i 2018 og ble gravid i oktober i fjor :shy:

Men kan være mye som har påvirket hvorfor det ikke har skjedd før enn om hvor lang tid kroppen bruker på å bygge seg opp etter jeg sluttet med den.

Var jo mer som endret seg i løpet av denne perioden som at jeg byttet partner :)

Jeg hadde hormonspiral i rundt 1 år og måtte ta denne ut da jeg hadde så store smerter :( klarte ingenting, ikke stå, ikke sitte, ikke snu meg eller sitte eller noe. Jeg tok denne da ut i 2018 og ble gravid i oktober i fjor :shy:

Men kan være mye som har påvirket hvorfor det ikke har skjedd før enn om hvor lang tid kroppen bruker på å bygge seg opp etter jeg sluttet med den.

Var jo mer som endret seg i løpet av denne perioden som at jeg byttet partner :)
uff dette hørtes ikke godt ut . Bra du fikk tatt den ut ☺️ Gratulerer så mye ☺️ , ja kan jo være mye som påvirker slik det tar litt tid . Skulle egentlig ikke ta ut min men den hadde vandret litt så tok den ut når det ble oppdaget .

uff dette hørtes ikke godt ut . Bra du fikk tatt den ut ☺️ Gratulerer så mye ☺️ , ja kan jo være mye som påvirker slik det tar litt tid . Skulle egentlig ikke ta ut min men den hadde vandret litt så tok den ut når det ble oppdaget .

Ja, veldig kjipt at det skulle bli så store smerter. For hadde det ikke vært det så hadde jeg hatt den i litt lenger da hormonspiralen kan brukes noen år.
Takk for det :Heartred

Høres ikke behagelig ut at den endret stilling :wacky:

Ja, veldig kjipt at det skulle bli så store smerter. For hadde det ikke vært det så hadde jeg hatt den i litt lenger da hormonspiralen kan brukes noen år.
Takk for det :Heartred

Høres ikke behagelig ut at den endret stilling :wacky:
Skjønner . Merket ikke noe til det faktisk , ble oppdaget i forbindelse med en annen undersøkelse . Men var veldig ubehagelig å få den ut men etter den opplevelsen skal jeg aldri ha spiral igjen hehe . Jeg hadde ikke planer om å få flere barn akkurat nå egentlig men etter den ble tatt ut kom lysten på en til hehe

Skjønner . Merket ikke noe til det faktisk , ble oppdaget i forbindelse med en annen undersøkelse . Men var veldig ubehagelig å få den ut men etter den opplevelsen skal jeg aldri ha spiral igjen hehe . Jeg hadde ikke planer om å få flere barn akkurat nå egentlig men etter den ble tatt ut kom lysten på en til hehe

Bra du ikke hadde smerter da, for det unner jeg ingen å ha smerter på grunn av sprial og er jo heller ikke godt å få den ut heller :wacky: så føler med deg at den spiralen kommer ikke jeg jeller til å sette igjen.

Men er på første barnet nå så tenker ting kan jo endre seg med at man ønsker ett barn til med tiden, spørs med disse menna da om man ikke er alene om dette :p så her får man begynne med den første ihvertfall, men ønsker to da :shy:

Tok den ut januar 2020. Restblødning kom to/tre dager etter å varte to dager. Så kom TR etter en mnd og har vært regelmessig siden. Syklus på 28-30 dager. Er ikke blitt gravid enda da:bored:

Jeg tok ut spiralen og hadde en menstruasjon etter det. Har hatt spiral to ganger siden den gang, men de har jeg blødd ut på ett eller annet tidspunkt. :rolleyes:

Tok den ut januar 2020. Restblødning kom to/tre dager etter å varte to dager. Så kom TR etter en mnd og har vært regelmessig siden. Syklus på 28-30 dager. Er ikke blitt gravid enda da:bored:
Håper det sitter en spire hos deg snart ❤️

Tok den ut i november. Spottet litt i en uke . Fikk el til vanlig. Syklusen har vært stabil på en prikk på 28 dager . Men tr har kommer 1 og 2 dager senere de 2 siste mnd .

Ikke blitt gravid enda :sorry:

Jeg tok ut hormonspiral og ble gravid i løpet av første syklus. Satt med positiv test 1 mnd etter uttak.

Jeg tok ut hormonspiral og ble gravid i løpet av første syklus. Satt med positiv test 1 mnd etter uttak.
så moro at det gikk fort usikker på når jeg kan ta test selv . Håper jeg er like heldig som deg ☺️

Jeg rakk aldri å få mensen før spiren satt :)Ble dessverre ikke baby av det grunnet komplikasjoner i svangerskapet, men det gikk i alle fall veldig fort.

Tok ut kobberspiral 1.mars, mensen og eggløsning kom som vanlig, så heldigvis ikke noe kluss med den. Så nå er vi spent på første testing :happy:

Heldig som det ikke tok lang tid før du fikk en positiv test :)
Følte det tok evigheter for meg, tok i alt cirka 3 år før jeg ble gravid etter jeg tok den ut

Tok ut spiralen i begynnelsen av november 2020 og fikk positiv test i slutten av desember 2020!
Tok 49 dager fra jeg tok den ut til jeg fikk positiv test :D

Tok ut spiralen i begynnelsen av november 2020 og fikk positiv test i slutten av desember 2020!
Tok 49 dager fra jeg tok den ut til jeg fikk positiv test :D
Det gikk fort :happy: gratulerer ☺️

Med hormonspiral så får man jo eggløsning, den gjør bare miljøet det nede for uhyggelig for et egg å feste seg. I teorien så skal du følge samme syklus som du har hatt. Dersom du ikke får noen symptomer på eggløsning og ikke har hatt noen form for blødning med spiralen så er det litt vanskelig å vite hvordan syklusen din har vært da, men den skal ikke forsinke den normale syklusen din. Jeg var også en av dem som fikk vondt av spiral, da jeg fjernet den gikk jeg rett over på p-piller, men da jeg slutta på p-pillene kom eggløsningen etter 17 dager.

Back
Topp