Dere som har hatt rosa på papiret

Fikk ikke ul, men legen mente at alt kom til å gå bra samtidig meg sykemelding ut uka. Jeg tenkte et par dager men hun sa at jeg kan jo alltids gå på jobb før om jeg føler meg klar. Hun mente det var en unødvendig belastning for meg å gå på jobb å være urolig med den historikken jeg har. Jeg er enig. For noen er det godt å ha noe å gjøre men jeg er så sliten i tillegg at jeg nesten bare sitter på jobb og griner, og så dette i tillegg.

Skal til fastlegen neste uke så deilig med tett oppfølging.
 
Nei urinprøven viste det hos jm. Men har ikke noen symptomer. Å prøven til legen var negativ og han kjente også på magen som gjorde at han utelukka det.
Grunnen til at det ga utslag til jm er at det gikk for mange timer fra jeg tissa til de sjekka den retr og slett. Derdor sa øegen at der sjekker de ikke urin som er mer enn et par timer gammel grunnet at det kan gi feiø utslag.

Så er nok livmora og baby som vokser :)
Hva sa legen mer? Ble du noe beroliget?

Jeg skrev en egen post om det over her rett etter du spurte.

Jeg ble absolutt beroliget, aner ikke hva det var akkurat men hun sa det samme som jeg tenkte tror jeg. Samtidig tok hun min redsel på alvor. Herlig. Lover bra for resten av svangerskapet, sykemeldt i første trimester liksom. Sist holdt jeg nok ut for lenge og fikk en forkjølelse som aldri ga seg.
 
Da har jeg vært hos legen i dag, og hun tok celleprøve siden det er tre år siden sist. Hun så at det er blod i utfloden min, men det er ikke rødt og friskt. Sannsynligvis kommer det fra et sår på livmorhalsen. For å være sikker målte hun HCG, jeg skal tilbake på torsdag og se om det har steget da (har skrevet det samme på tre tråder nå :p ) Får bare håpe på det. Hun var ikke bekymret sa hun, det er verre om blodet er friskt.
 
Da har jeg vært hos legen i dag, og hun tok celleprøve siden det er tre år siden sist. Hun så at det er blod i utfloden min, men det er ikke rødt og friskt. Sannsynligvis kommer det fra et sår på livmorhalsen. For å være sikker målte hun HCG, jeg skal tilbake på torsdag og se om det har steget da (har skrevet det samme på tre tråder nå :p ) Får bare håpe på det. Hun var ikke bekymret sa hun, det er verre om blodet er friskt.

Lovende at vi begge har vært til leger i dag som sier det samme :)
 
  • Liker
Reactions: IVA
Dere som har hatt rosa på papiret, hvordan foreløp det seg, og når i sv.skapet var det?

Jeg har nå to dager på rad opplevd dette. Og ørlite brunt tror jeg. Ikke hver gang jeg tørker meg heller. Opplevde bittelitt rosa for 3 uker siden også. Er 8+4 i dag. Leste på nett at dette er vanlig rundt uke 10 pga fall i hormoner. Og et annet sted at for mange er uke 9 verst med kvalme og symptomer akkurat pga det, smat at morkaken tar over en del funksjoner.
8+6 idag og 2 runder på wc med lyserødt blod på papiret... mensenmurringer med tak i korsryggen kom like etter...Ligget strak ut på sofa etter jeg kom hjem og har heldigvis ikke blødd mer[emoji173]️ ser vi er ganske likt på vei,så kjente meg betrygget da jeg så vi opplevde noenlunde det samme+kommentaren om morkaka og hormonene som nå kan føre til blødning [emoji254] krysser fingrene for at dette går rette veien for oss begge[emoji4]
 
Jeg har hatt småblødninger av- og på i over en uke nå. Jeg valgte å gå til privat ul for å få det sjekka. Alt var vel, hjertet slo og alt så fint ut. Det var ingenting som tydet på at ting skulle gå galt. Så det er vel bare noen som har det slik!? Har aldri hatt det med mine tidligere graviditeter.
 
Jeg har hatt småblødninger av- og på i over en uke nå. Jeg valgte å gå til privat ul for å få det sjekka. Alt var vel, hjertet slo og alt så fint ut. Det var ingenting som tydet på at ting skulle gå galt. Så det er vel bare noen som har det slik!? Har aldri hatt det med mine tidligere graviditeter.

Friskt blod? Her varierer det hva som kommer og hvilken farge og konsistens.
 
Lovende at vi begge har vært til leger i dag som sier det samme :)

Litt annen lyd i pipa i dag... Var som sagt hos legen på tirsdag på vanlig kontroll, og målte da HCG fordi jeg hadde hatt brun utflod den siste uka. Så skulle jeg tilbake i dag tidlig for å måle igjen, og deretter sjekke om nivået har steget.

Setter meg på do i dag tidlig, og får en god del rødt blod på papiret. Tørker meg flere ganger, og ser hver gang rødt blod der. Jeg tenkte: "Jaja, passer bra at jeg skal til legen nå straks da." Så dro jeg dit, og hadde egentlig bare time på laboratoriet for den HCG-prøven. Heldigvis møtte jeg legen min i gangen når det var ferdig, og hun hadde et par minutter til å ta meg inn.

Hun sier at med blødning er det ikke stort annet å gjøre enn å ta akkurat den prøven jeg allerede hadde tatt, og hun satte meg opp til enda en HCG-prøve på mandag for å følge ekstra med på om det er stigning. Det er alltid skummelt å blø, men hun minte meg på at siden jeg tok celleprøve på tirsdag så kan det hende at hun hadde provosert det såret på livmorhalsen litt så det blør enda mer nå. Hun sa også at de fleste blødninger er ufarlige, og at hun skal sende meg melding med en gang hun får prøvesvarene fra i dag. Sannsynligvis blir det i morgen.

Sååå ja. Sitter på jobb nå, har sjekket bindet et par ganger, og det er nå tilbake til den samme brune utfloden. Har ikke vært noe mer rødt blod siden i dag tidlig altså. Så får håpe det er som legen sa, at det bare er det såret som har blødd litt ekstra i løpet av natten og samlet seg opp i skjeden.

Beklager detaljene!:stop:
 
Litt annen lyd i pipa i dag... Var som sagt hos legen på tirsdag på vanlig kontroll, og målte da HCG fordi jeg hadde hatt brun utflod den siste uka. Så skulle jeg tilbake i dag tidlig for å måle igjen, og deretter sjekke om nivået har steget.

Setter meg på do i dag tidlig, og får en god del rødt blod på papiret. Tørker meg flere ganger, og ser hver gang rødt blod der. Jeg tenkte: "Jaja, passer bra at jeg skal til legen nå straks da." Så dro jeg dit, og hadde egentlig bare time på laboratoriet for den HCG-prøven. Heldigvis møtte jeg legen min i gangen når det var ferdig, og hun hadde et par minutter til å ta meg inn.

Hun sier at med blødning er det ikke stort annet å gjøre enn å ta akkurat den prøven jeg allerede hadde tatt, og hun satte meg opp til enda en HCG-prøve på mandag for å følge ekstra med på om det er stigning. Det er alltid skummelt å blø, men hun minte meg på at siden jeg tok celleprøve på tirsdag så kan det hende at hun hadde provosert det såret på livmorhalsen litt så det blør enda mer nå. Hun sa også at de fleste blødninger er ufarlige, og at hun skal sende meg melding med en gang hun får prøvesvarene fra i dag. Sannsynligvis blir det i morgen.

Sååå ja. Sitter på jobb nå, har sjekket bindet et par ganger, og det er nå tilbake til den samme brune utfloden. Har ikke vært noe mer rødt blod siden i dag tidlig altså. Så får håpe det er som legen sa, at det bare er det såret som har blødd litt ekstra i løpet av natten og samlet seg opp i skjeden.

Beklager detaljene!:stop:
Krysser fingrene for at alt er bra!
 
Litt annen lyd i pipa i dag... Var som sagt hos legen på tirsdag på vanlig kontroll, og målte da HCG fordi jeg hadde hatt brun utflod den siste uka. Så skulle jeg tilbake i dag tidlig for å måle igjen, og deretter sjekke om nivået har steget.

Setter meg på do i dag tidlig, og får en god del rødt blod på papiret. Tørker meg flere ganger, og ser hver gang rødt blod der. Jeg tenkte: "Jaja, passer bra at jeg skal til legen nå straks da." Så dro jeg dit, og hadde egentlig bare time på laboratoriet for den HCG-prøven. Heldigvis møtte jeg legen min i gangen når det var ferdig, og hun hadde et par minutter til å ta meg inn.

Hun sier at med blødning er det ikke stort annet å gjøre enn å ta akkurat den prøven jeg allerede hadde tatt, og hun satte meg opp til enda en HCG-prøve på mandag for å følge ekstra med på om det er stigning. Det er alltid skummelt å blø, men hun minte meg på at siden jeg tok celleprøve på tirsdag så kan det hende at hun hadde provosert det såret på livmorhalsen litt så det blør enda mer nå. Hun sa også at de fleste blødninger er ufarlige, og at hun skal sende meg melding med en gang hun får prøvesvarene fra i dag. Sannsynligvis blir det i morgen.

Sååå ja. Sitter på jobb nå, har sjekket bindet et par ganger, og det er nå tilbake til den samme brune utfloden. Har ikke vært noe mer rødt blod siden i dag tidlig altså. Så får håpe det er som legen sa, at det bare er det såret som har blødd litt ekstra i løpet av natten og samlet seg opp i skjeden.

Beklager detaljene!:stop:

Jeg tolka ikke dette så annerledes enn det forrige, annet enn at du har enda en grunn å skylde det på :)
 
Back
Topp