dere som har hatt keisernitt

ORIGINAL: MammaOkt

Husk at det er stor forskjell på et planlagt KS og et hasteKS, både mtp følelser og på komplikajsoner.

Ved et planlagt KS er det god tid og kvinnen vet om det i lang tid i forveien og er følelsesmessig forberedt på det.
Ved et hasteKS så har en vært i fødsel, gjerne en lang stund, er sliten og føler seg kanskej snytt for ting ikke ble som en trodde osv. Er også større sjanse for komplikajsoner ved et hasteKS i forhold til et planlagt KS.[:)]

Eller du helt tilfeldig skal på en vanlig svangerskapskontroll, og 10 minutter senere er du blitt mamma.. [:D]

Hadde haste-ks, så det blir litt annerledes enn planlagt. Jeg syns det var en fin opplevelse, men syns det er synd at jeg ikke fikk han på brystet etter at han kom ut. Gikk også noen timer før jeg fikk se han igjen. Helt fram til nå har jeg vært fast bestemt på at jeg skal ha ks neste gang også, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Vil gjerne oppleve en "normal" fødsel hvis alt ligger til rette for det. 

ORIGINAL: snowball

ORIGINAL: shannon

Dårlig opplevelse.. Selve kset var jo ok, var våken og fikk med meg hennes første skrik.
Men jeg skulle jo ønske at jeg hadde fått det til selv! Få henne opp på brystet litt osv.
Og følgene av at det ble ks unner jeg ingen![&o]

Hva mener du med følgene av KS? Hva kan skje i ettertid. Hvilke komplikasjoner eller dårlige opplevelser kan man ha i ettertid etter en KS?

Fordi jeg er diabetiker må barnet ned på nyfødtintensiv et døgn etter for å følge med blodsukkeret (er sånn ved de fleste sykehusene, vet om unntak). Jeg fikk ikke forlate senga første døgnet og fikk derfor ikke sett datteren min før hun var godt over 1 døgn[&o] Det er noe som kan skje ved et ks(type haste-ks) og det er sinnsykt sårt! Pluss at hun ble liggende en uke på nyfødt intensiv pga lav oksygenmetning, nok en gang trolig pga at hun ble tatt med ks![;)] For ikke å snakke om alt du ikke får lov til i 6 uker etter snittet, du blir ganske hemmet om du ikke får løfte mer enn 3kg i 6 uker![;)]

Kommer nok til og søke om KS igjen..
helt fantastisk opplevelse..
nesten ikke hatt vondt i det hele tatt

Jeg hadde hasteks og hadde ikke valgt det selv. Håper å føde normalt denne gangen. gikk glipp av så mye og dagen etter d jeg skulle se datteren min skikkelig liksom og vi gikk ned på prematuravd visste jeg nesten ikke hvilken unge som var min engang. Nei, det var trist syns nå jeg...

hadde ikke noen fin opplevelse...ble lagt i narkose og alt skjedde fort...

men vil oxo da ha et nytt ks om jeg fikk valget en annen gang,for å da få oppleve å være våken å få babyen rett til meg...

Hadde planlagt keisersnitt med siste. En kjempe fin opplevelse og hadde valgt det igjen om jeg skulle hatt flere barn [:)]

Jeg vil ikke ha det igjen, men jeg er veldig forberedt på at det er det det ender med.
Når de innvilget ks ble jeg veldig glad, jeg var utslitt etter 4 dager med rier. Men jeg har slitt og fremdeles sliter med såret enda, og jeg fikk ikke se gutten min og holde han på maaange timer (pga blodtrykket mitt som var på trynet, og han som trengte oksygen og varme) Det var det kjipe med det hele! Noe som jeg synes er negativt med ks er at man ofte må være lengre på sykehuset, men jeg maaaste meg hjem etter 3 dager!
Selvom jeg ikke vil ha det igjen, er det en utrolig god ting å ha når ting ikke går naturens gang eller som det skal!

Jeg hadde en kjempefin opplevelse!

Det er vondt altså, jeg kunne ikke reise meg eller gå på do eller snu meg i sengen på to dager...

Det var en veldig fin opplevelse,alle var så rolige,god stemning og ikke minst at jeg fikk kose babyen og ha han på brystet så fort han var sjekket. Ja jeg ville valgt det igjen uten å blunke[;)]

Har heller ikke hatt noen problemer etter ks, ble snittet klokka 13 og klokka 20 klarte jeg å komme meg over fra seng til rullestolen. Morgenen etter var jeg oppe å gikk,dusja osv[:D]

Fin og fin, det ble hastesnitt etter to døgn med rier og nesten 7 cm åpning, så det var litt sjokkartet...
Kunne ikke bevege meg på et døgn etterpå, da ble jeg tvunget opp en en jordmor som hjalp meg inn i dusjen. Fikk hauger av Paracet samt morfinsprøyter i låret for å døyve de verste smertene. Hadde vondt fra skuldrene og ned til snittet..
Ja, det var dritvondt rett og slett - men etter et par uker ga det verste seg.
Nå, 3 måneder etterpå merker jeg ingenting til at jeg har tatt ks annet enn et arr på 12-15 cm. [:D]

Jeg har tatt KS to ganger og er VELDIG glad for at jeg har sluppet å føde vanlig. Hadde ikke vondt i det heletatt etterpå, var oppe og gikk etter ett par timer. Ville heller tatt KS enn å dra til tannlegen, for å si det sånn.

Super opplevelse og føler ikke at jeg har gått glipp av noe (bortsett fra smerter, da!)[:)]

takker for mange svar[:)]
dytter opp litt til[:D]

Vel..Nå hadde jeg et veldig sterkt ønske om å føde vanlig..spesielt etter snitt nr 1. Men det gikk ikke desverre...
Ble 2 snitt under tøffe omstendigheter. Holdt på å miste begge to så var ingen god opplevelse nei

ORIGINAL: GuttasMamma!

vil ikke ha det igjen,dårlig opplevelse.Men vet mange har en bra opplevelse av det også[:)]

Hastekeisersnitt her, etter en LANG fødsel... unner ikke min verste fiende det...

Men nå er planlagt keisersnitt noe annet..så kan ikke snakke for det !

Har hatt to ks, eit hastesnitt og eit planlagt. Hadde ingen komplikasjonar, og var raskt på beina igjen. Det var vondt å komme seg opp av senga ei tid etterpå, men det var i grunn det [:)] Så for min del var ks heilt flott [:D]

dytter opp

ble haste ks, så ingen god opplevelse akkurat.

jeg har ikke noe dårlig opplevelse med det[:)]
Fekk spinal bedøvelse, så var våken helle tiden... det eneste som jeg såg på som et minus var at jeg bare fekk se datteren min litt før de gikk med hu, men de brukte bare 20min eller noe på å sy meg igjen, ble trillet innpå intesiven og da kom de med henne med en gang[:)]
Jeg skal føde normalt denne gangen da håper jeg, skal faktisk til samtale om det i morga.. Men blir det KS igjen så kommer jeg til å gjøre det beste ut av det[:)]

Back
Topp