dere som har hatt keisernitt

ORIGINAL: shannon

Dårlig opplevelse.. Selve kset var jo ok, var våken og fikk med meg hennes første skrik.
Men jeg skulle jo ønske at jeg hadde fått det til selv! Få henne opp på brystet litt osv.
Og følgene av at det ble ks unner jeg ingen![&o]

SIGN!

Fanatastisk opplevesle. Hadde hastekeisersnitt. Var i fødsel 8cm valgte legen åpne meg opp det var lurt. Tulla lå så rart der inne stakkars. Stanget i bekkenet stakkars under hver ri.
Det fjestet til tulla da de løftet henne ut skulle jeg tatt bilde av haha arigste jeg har sett. Hvor i huselste er jeg fjes haha.
Hadde ikke vondt 1 eneste gang. De var så flinke medisinere. Tok ks rundt 19 tiden dagen etter kl 8 var det opp i dusjen og gikk meg tur med tulla rundt på sykehuset.
Sier bare KOM DEG UT AV SENGA SÅ RASKT DU KAN [:)]
Møtte endel venninner på kafeen kvelden etter ks. Der var det en dame som satt i rullestol. Hun hadde tatt ks 1 uke før stakkars. Turte nesten ikke si jeg hadde tatt mitt kvelden før.

ORIGINAL: Bdancer

ABSOLUTT IKKE![>:] om det blir en neste gang så skal jeg føde!!![;)]

planlagt ks er sikkert ikke såååå ille...hvis man får være våken og får se barnet og ha det hos seg etterpå. men ks er en stor operasjon og man er jo dårligere etter det enn ved vanlig fødsel. I tillegg får mange infeksjon, mister mer blod, melka kommer igang senere, må ha smertestillende etterpå osv, man får arr. I tillegg så er det beste for barnet å bli født.

KAN bli dårligere, KAN få problemer, KAN måtte ha smertestilende, KAN få "melkeproblemer"... [;)] 

Jeg tror jeg må si vet ikke.. Jeg har prøvd begge deler, og min vaginale fødsel var veldig fin.. og keisersnittet var fint det også (planlagt).. men jeg har slitt så forferdelig i ettertid.. fikk betennelse i operasjonssåret.. har ENDA vondt i området der i magen.. og han er snart 7 mnd..

Så helt ærlig, vet jeg ikke om jeg ville valgt det.. Lykke til med avgjørelsen![:)]

Æ hadde en veldig dårlig opplevelse. Men det var fordi det blei haste Ks. I tillegg så ble ikke alle organene bedøvd ordentlig, så det endte i smerter også full narkose.

Sånn alt i alt var det det beste jeg har opplevd og vil mer enn gjerne gjøre det igjen. Det er jo den eneste "fødemåten" jeg har opplevd, så det er kanskje derfor jeg heller vil ha ks enn føde vaginalt...[;)]

jeg hadde planlagt ks, kommer ikke til å gjøre det igjen, selv om jeg har fødsels angst. Selve ingrepet gikk veldig fint, men jeg var nesten sengeliggende i 2-3 uker etterpå,pga store luftsmerter, var helt avhengig av å ha sambo der, klarte ikke å løfte guttungen en gang. Skal jeg ha flere barn så vil jeg ikke ha en sånn start på livet dens. Har ingen gode minner fra fra første 2-3 mnd, var preget av smerter og stress og depresjon.Tar rett og slett ikke sjansen på at det blir sånn en gang til. Har forresten aldri hørt om noen som får ha ungen på brystet mens de syr. Fikk han inntil kinnet et øyeblikk før de tok med seg bf og ungen. Hadde ikke vært plass til han på brystet heller for der er jo den "veggen" de setter opp. dessuten så ligger man jo med armene ut til siden med nåler i.

Back
Topp