ORIGINAL: Labambie
ORIGINAL: MammaOkt
ORIGINAL: Labambie
Det var vondt, stygt og jeg hadde aldri aldri aldri i verden gjort det igjen om jeg hadde visst om det på forhånd... [X(]
Helt ærlig.
Jeg hadde noen form for reggis fra jeg var 9 til det kom av da jeg var 14 og strenger bak på tenna frem til jeg var 19.
At jeg synes det var så vondt hadde nok med at jeg hadde voldsomt overbitt og kryssbitt. De måtte jo forme hele skjelettet. Uggh... [:'(]
Høres ikke ut som det var noen fornøyelse nei, store korrigeringer du måtte gjennom...og når en er så liten virker det nok mye mer skremmende og vondt kan jeg tenke meg.
Men så lenge det ikke er bare er estetisk, men medisinsk (som i ditt tilfelle, og mitt) så hadde en på sikt sannsynligvis fått problemer i form av spenninshodepine, stramme kjever og nakke dersom en ikke fikk/får det korrigert. Det sliter jeg med iallfall + stor slitasje på tennene som følge av bittfeilen.
Ser den. Er det kryssbitt du har? Det kan isåfall korrigeres kirugisk. Og sånn etter å ha vært igjennom det, jeg ville heller gått med kjevelås i 6 uker enn åresvis med regulering..
Nei jeg har "bare" dypt bitt (en form for overbitt hvor fortennene oppe dekker så og si hele fortennene nede) og overkjeven får derfor lite støtte og får ikke slappet av .
Men det er såpass alvorlig at jeg hadde fått det dekket hadde jeg vært under 18 år. Ja hadde gladelig gått med kjevelås i 6 uker fremfor halvannet år med regulering, enig i den.
Ser ikke frem til dette, men må en så må en.[:)]