Dere som har hatt/har regulering...

Jeg hadde regulering veldig tidlig..Og det jeg husker av det var at jeg ikke kunne tygge tyggegummi... og ikke spise veldig seige ting som vingummi etc..
Strammingen var mare, jeg hadde en sur gammel tannlege som rett og slett har gitt meg tannlege skrekk. Jeg gråt når det ble strammet og måtte gå på smertestillende samme dag og dagen etter.
Han var både hardhendt og husker enda at han flere ganger glapp strammetanga idet han stramte som verst så jeg blødde og hadde veldig vondt... han skulle virkelig ikke vært tannlege sånn jeg husker han..!

Jeg kan ikke huske noen utstående lepper... og selv om jeg hadde regulering på 2 år og så måtte gå med en slagt "gom" for å prøve å holde det på plass en stund etterpå har det jo beveget på seg nå...

Tipset er vel å bruke eventuelle bøyer/strikker som man får beskjed om å bruke.. men som ikke er så veldig moro å bruke når man går på ungdomsskolen ;) hehe.. og også om du får noe til etterbehandling ( sånn som jeg hadde gom)...

Ellers kan det jo hende mye har endret seg etter jeg hadde tannregulering... for det må ha vært sånn rundt 1996..

ORIGINAL: MammaOkt

ORIGINAL: Molly80

Hvordan endret hverdagen seg?
Hva måtte dere holde dere unna av matvarer?
Må en etter måltider ut i speilet og renske herligheten før en tør å smile til kolleger og venner?
Er det virkelig vondt lenge etter hver stramming?
Ble leppene mye mer utstående a la Pamela mens dere var under "regulering"?
Har tennene/bittet glidd tilbake i etterkant?
Andre tips/kommentarer?

Og til dere som fikk det på i voksen alder: hehehe...hvordan var det egentlig?? (reaksjoner fra andre etc)[8D]

JAAAA jeg skal ha reggis...i en alder av 30 something...[8|]
Har rette tenner og derfor skjønner ingen hvorfor jeg skal ha det, men har dessverre et dypt bitt som er blitt verre med årene og må fikses.[:-]

Jammen bra det er du som skal ha reggis, du er jo en av de få som kler alt! Din snik!
Jeg skriver fra mobilen, et pes å sjekke hva du har skrevet mens jeg skriver... Så jeg skriver på husk... ;-)
Jeg hadde reggis i to år. Synes det var forbausende lite som satte seg fast, opplevde sjelden at ting satt seg fast så det syntes. Stramlinga var vond en dag eller to, men det varierte litt etter hvor mye de stramma tror jeg.
Jeg reagerte litt på reguleringa i starten, fikk blemmer... Men det gikk seg til.
Leppene var ikke annerledes... Tror jeg...
Tenna er fortsatt fine og rette ;-)

skal vi ha kåringer på september 09 skal jeg stemme på deg som miss hotreggis ;-)

Hahahaha di tullehøne - tror neppe at jeg kommer til å "kle" å ha metalltråder og klosser i kjeften! Men takk for komplimentet[:D][:D]
Jeg har såpass liten munn at jeg ser for meg at jeg også kommer til å få gnagsår på innsiden av leppene..ser ikke frem til det.[&:] Men godt å høre at det var ukomplisert ellers for deg og at tennene dine fremdeles er fine[:)]

Forresten, hvordan er det om en oppdager at en har fått hull og må borre etter at reguleringen er satt på? Går det, eller må en vente til den er av?

du kan vel forresten få hvit regulering nå tror jeg...
Reggismodell, hadde ikke det vært noe? ;-)
Jeg har diger munn... Men du får i allefall sånn gugge (voks aktiv greie) du kan ha på så reggisen ikke skraper inntil huden. Funka for meg!

Usikker på det med hull... Men de klart vel å borre. Reggisen sitter jo bare på siden... Men jeg er heldig, har sterke tenner uten hull og slapp å tenke på det der.

Hotmama reggis, rock on :-D

Hihi i will[:D] Takk for svar! Kjører avgårde om en time...væææ Får glise til meg selv i speilet og vinke farvel til et "rent" smil for halvannet år. [X(] (passet godt med den smielyen der hehe)

lykke til. Det blir nok ømt et par dager nå. Men det går nok bra. Selv skal jeg humper meg til legen og finne ut om jeg har røket et leddbånd eller noe :-(

Øm er jeg fra før siden det bare er 6 dager siden jeg opererte ut ei visdomstann. Hevelsen er enda ikke gått helt bort og jeg har et stort blåmerke på kinnet hehe. Lei av å ha vondt i munnen min - men verre skal det visst bli altså? *liker ikke*[X(]
Masse lykke til hos legen, håper ikke at krosbåndet er røket![&:] Mens du nå er der, lufter du idèen om forskningen vi snakket om?[:D]

så deilig et blir å bli enda mer øm for deg da... Jammi ;-) huff.. Visdomstull. Hva skal man med visdom egentlig, Hehe.. Jeg har ikke fått opp mine helt enda jeg...

Skal selvsagt lufte klønestudier! :-D

Hvordan endret hverdagen seg? Ikke spesielt, annet enn det ikke var så digg å spise mat som lett setter seg i strengen ute blant folk [8D] Epler, brokkoli, osv.. Men det er ikke noe problem.
Hva måtte dere holde dere unna av matvarer? Uka etter strengen var stramma levde jeg i grunn på suppe og yoghurt [;)] Ellers bare karameller og seige ting som kan få strengen til å løsne.
Må en etter måltider ut i speilet og renske herligheten før en tør å smile til kolleger og venner? Ofte/av og til, men fikk det egentlig bort med tunga [X(]
Er det virkelig vondt lenge etter hver stramming?  Toppen en uke.
Ble leppene mye mer utstående a la Pamela mens dere var under "regulering"? En viss forandring ble det ja, fikk litt mer utstående lepper. Vil ikke si det så såååå ille ut [8D]
Har tennene/bittet glidd tilbake i etterkant? De skal ikke gjøre det om du er flink å bruke platen du får når du er ferdig. Den skal man vel bruke til tennene har festet seg skikkelig igjen, eller noe tror jeg.... Mine har sklidd litt ut, men det er nok fordi jeg nesten ikke brukte platen.
Andre tips/kommentarer? Bare hang in there, det er DEFINITIVT verdt det [:)][:)] Det var 3,5 lange år, men du veeeeerden så mange lykkelige jeg har hatt etter det [:D] Man glemmer fort strengen også... Den bare er der. Vil også si at smertene er avhengig av hvor store feil man har.. Tennene mine stod hulter til bulter (utenfor tanngarden, bakom, skrått, langt oppe i tannkjøttet, det var ILLE [8D]) i begynnelsen, da var det helt grusomt vondt, men mot slutten var det ikke spesielt vondt [:)]

ORIGINAL: Sparkebukse

Hverdagen endret seg ikke så mye egentlig.
Spiste alt.
Må som regel titte etter matrester ja.
Er ubehag og nummen etter stramming. Går gjerne i grøt og supper. men bare en dag eller to.
Om leppene blir utstående avhenger av hvilke tenner og lepper en har.
Tennene mine er enda i godt hold etter to år siden jeg tok den av. Hadde på i FEM ÅR!!![X(] 
Men er evig glad for at jeg hadde det, for nå liker jeg tennene mine[:)]

5 år? Jeiks![:o]
Men så bra at det var verdt det iallfall.[:)]
Ser for meg at jeg er en av de som får litt Donald munn - har ikke så store lepper eller munn fra før og ikke plass til så mye under hehe. Snus vises godt på meg for å si det slik - den ene gangen jeg prøvde det.[8D] Men, slik får det bare bli - ikke så mye å gjøre med det.

5 år ja[:-] Det var mye, så var glad når jeg fikk den av! Var liksom et helt nytt liv[8D][:D] 
Hehe, tror ikke du får donaldmund, men kanskje heller litt fyldige lepper[;)]? Men uansett så er det jo ofte verdt det mtp hvordan det blir etterpå. Jeg ville ihvertfall aldri vært foruten de fem årene[:)] Er værst i begynnelsen så blir du vandt til det og aksepterer det. (Jeg hata den setninga når jeg fikk regulering)[8D]

Hvordan endret hverdagen seg? Fikk tannregulering da e gikk på ungdomsskola. Hadde det på i 1 år. Endra seg ikke noe særli annet enn at e gikk med sterke smerter i 1 år.
Hva måtte dere holde dere unna av matvarer? Alt som var hardt. Epler, drops, kjeks ++++
Må en etter måltider ut i speilet og renske herligheten før en tør å smile til kolleger og venner?Jepp, e måtte i speilet etter mat førr å puss tennene og fjerne matrester
Er det virkelig vondt lenge etter hver stramming? E hadde det helt førr j**** vondt etter stramming. Måtte omtrent bare spise babymat og paracet i en mnd, så va det å dra tilbake t kjeveortopeden og få stramma på nytt. 1 år i smertehelvete!
Ble leppene mye mer utstående a la Pamela mens dere var under "regulering"?Så ut som e hadde konstant snus under leppene mine, da e har liten munn og liten plass mellom lepper og tenner
Har tennene/bittet glidd tilbake i etterkant?Ja, fremtennene sklei fort tilbake t gammel stilling, og sia har de vært sånn.
Andre tips/kommentarer?Ha paracet og ibux i skapene, samt reguleringskitt førr å unngå sår i kinnene

Og til dere som fikk det på i voksen alder: hehehe...hvordan var det egentlig?? (reaksjoner fra andre etc)[8D]

ORIGINAL: FrøkenM

Jeg fikkd et på da jeg var 30 men jeg fikk det på baksiden oppe da[:D]

Spiste alt men holdt meg unna tyggis[:)]
Synes ikke det var vondt å stramme..nesten bare litt deilig faktsik[:)]

Tennene har nok glidd litt tilbake ja men har skinner som jeg fremdeles sover med

Ååå kunne jeg også tenkt meg...husker du hvor mye du måtte ut med?
Hvor lenge gikk du med regulering?
Så dumt at tennene dine har glidd litt tilbake, har du streng i tillegg til skinner? Hvor lenge siden er det du tok de av og hvorfor hadde du regulering?

Mange spørsmål her hehe[:)]

Betalte 12 000 for å få det på baksiden..resten fikk jeg dekket da jeg hadde så stort behov at jeg trengte kirurgi..Flyttet underkjeven fram [:)] Jeg gikk med det i ca 2 år tror jeg..husker jammen ikke helt..nei jeg har ingenstreng men det burde jeg nok ha hatt tror je..Er nok ca 7 år siden jeg tok den av nå..Hadde regulering fordi jeg hadde en skeiv tann som har plaget med i mange år..Skulle ha gjort det da jeg var liten men da hadde jeg så mange problemer ellers at det ble nedprioritert..Lykke til [:D]

Forresten hvis det er noen som lurer på hvordan reaskjoner fra andre var så var den nok litt delt..Noen synes det var bra jeg gjorde det og andre så ikke behovet overhodet. Og noen lo da..hehe

Hadde regulering i 13-14 årsalderen, men vurderer en runde til [:'(]
Tennene har ikke glidd tilbake til slik de var, men har likevel flyttet seg en del sånn at bittet ikke er så bra lenger. Kan ikke bite sammen med fortennene, noe som er problematisk når jeg skal spise diverse tynne /"seige" ting (f.eks spekemat, pølser med litt seigt skinn osv).

Har ikke lyst på ny regulering pga at jeg nå er voksen (30 something som deg [;)]), men regner med at det til syvende og sist hadde vært best å bare gjøre det. Huff [&:]

Hvordan endret hverdagen seg? Tror det gikk greit den gangen, var jo så mange som hadde regulering på samme alder.
Hva måtte dere holde dere unna av matvarer? Karameller o.l
Må en etter måltider ut i speilet og renske herligheten før en tør å smile til kolleger og venner? Ett lite speil i vesken er kanskje greit [;)]
Er det virkelig vondt lenge etter hver stramming? 1-2 dager etter hva jeg husker, og ikke sååå vondt heller. Var verst de første gangene etter hva jeg kan huske. Hele tannkjøttet verket, og det var vondt å tygge.
Ble leppene mye mer utstående a la Pamela mens dere var under "regulering"? Litt
Har tennene/bittet glidd tilbake i etterkant? Fyttet seg, men ikke til samme posisjon de hadde før reguleringen. Bittet er verre enn før reguleringen nå, men tennene er vel likevel litt rettere. Brukte platen slik jeg ble fortalt og så lenge jeg skulle, men det var tydligvis ikke nok
Andre tips/kommentarer?

Har rette tenner og derfor skjønner ingen hvorfor jeg skal ha det, men har dessverre et dypt bitt som er blitt verre med årene og må fikses.[:-]

Jeg holdt meg ikke unna noen matvarer, spiste snop og alt annet som vanlig [:D]

For meg var det skiiikkeliiig ømt etter jeg hadde strammet, gjerne i to-tre dager, og da kjentes det ut som alle tennene var løse i tillegg..[&:] Da gikk det store mengder smertestillende, og jeg klarte kun spise flytende føde...

MEN, jeg angrer ikke et sekund på at jeg hadde regulering, selv om jeg syns det var forferdelig mens jeg hadde den [:)]
Den dagen du får den av, og ser de flotte rette tennene, og du lar tunga gli over dem og kjenner hvor glatte dem er (for reguleringa er borte), det er en ubeskrivelig herlig følelse [:D]

Hvordan endret hverdagen seg? Endret seg ikke, men måtte jo regelmessig inn og stramme da.
Hva måtte dere holde dere unna av matvarer? Det var ikke så kjekt å sette tennene i et eple, så jeg skar de i biter, men ellers spiste jeg alt
Må en etter måltider ut i speilet og renske herligheten før en tør å smile til kolleger og venner? et håndspeil er sikkert lurt, men etter hvert så lærer du deg å kjenne det med tunga
Er det virkelig vondt lenge etter hver stramming? ikke lenge, men det var aldri behagelig...
Ble leppene mye mer utstående a la Pamela mens dere var under "regulering"? husker ikke
Har tennene/bittet glidd tilbake i etterkant? nei [:)]
Andre tips/kommentarer?

Hvordan endret hverdagen seg? Nekta først å ha regulering.. hadde så utstående tenner.. men mamma overtalte meg for eg kom til å angre om eg ikkje gjorde det. Eg var 13 år og gikk med det i nesten 3 år
Hva måtte dere holde dere unna av matvarer? Tyggis fekk eg streng beskjed om å ikkje bruke
Må en etter måltider ut i speilet og renske herligheten før en tør å smile til kolleger og venner?Eg brukte aldri speil. kjenner fort om de er noe i reguleringen
Er det virkelig vondt lenge etter hver stramming? Vondt første dagen når ein spiste. Så vart mest suppe mat. men var ikkje så vondt at ein gråt liksom. gikk heilt greit!
Ble leppene mye mer utstående a la Pamela mens dere var under "regulering"?Siden eg hadde utstående tenner så fekk eg aldri skikkelig igjen munnen ellers heller.
Har tennene/bittet glidd tilbake i etterkant? Nei
Andre tips/kommentarer?
Eg savnet reguleringen etter eg fjerna den.. var ikkje meg i det heile tatt plutselig[;)] men glad eg gjorde det. har fått fine komentarer på flott smil og fine tenner i etterkant[:D]

Takk for svar alle sammen![:)]

Da har jeg fått satt på regulering nede - oppe skal jeg få satt på rett etter påske.

Gjorde tannlegen deres følgende: pusset tennene med "sand" for så å pensle de med syre (for å få en ru overflate så limet sitter)? Herregud, tennene er jo helt matte og fæle nå[>:]

Anyhow - skikkelig lekkert med metall på tennene...hehe.[8D] Men jeg har et problem!
Jeg klarer ikke å tygge mat. Jekslene møtes ikke når jeg prøver å tygge sammen (mellomrom mellom). Fortennene oppe hviler på reguleringen som jeg har på fortenenen nede. (dette pga at jeg har dypt bitt, og siden det er regulering på nede så lukker ikke tennen i overkjeven seg over de som før). Hvordan i huleste skal jeg klare å spise? Sitter å spiser havregrøt nå, men kan da ikke leve på det[8|]

Hyyyyl!

Da har jeg fått satt på regulering nede - oppe skal jeg få satt på rett etter påske.

Gjorde tannlegen deres følgende: pusset tennene med "sand" for så å pensle de med syre (for å få en ru overflate så limet sitter)? Herregud, tennene er jo helt matte og fæle nå[>:]

Anyhow - skikkelig lekkert med metall på tennene...hehe.[8D] Men jeg har et problem!
Jeg klarer ikke å tygge mat. Jekslene møtes ikke når jeg prøver å tygge sammen (mellomrom mellom). Fortennene oppe hviler på reguleringen som jeg har på fortenenen nede. (dette pga at jeg har dypt bitt, og siden det er regulering på nede så lukker ikke tennen i overkjeven seg over de som før). Hvordan i huleste skal jeg klare å spise? Sitter å spiser havregrøt nå, men kan da ikke leve på det[8|]

Hyyyyl!

uff... her kommer jeg fra legen med ordre om å ligge på sofaen ei uke.. (ei uke, jeg blir gaaaal!!!) og har akkuart knaska i meg smertestillende.. så du må bare unnskylde meg... men jeg lo når jeg leste det du har skrevet, samtidig som jeg så for meg deg der du prøver å tygge, i hodet mitt var det litt av et syn [:D][8D][&:]
Håper du ikke blir fornærma [:(] I safall kan du se for deg en sånn diger spekeskinke man selv skjærer skiver av... omtrent sånn ser kneet mitt ut nå, bare større... [8D]
Men du må jo ta kontakt med reg. tannlegen igjen om det ikke går seg til da... er jo begrensa hvor lenge man kan leve på suppe og grøt...

Nå er det lenge siden jeg hadde regulering, men jeg husker noe syrlige greier ja, og at de slipte for at limet skulle sitte...

Ja, de sliper tennnene for at limet skal feste seg.
Syra er for at det ikke skal bli hull i tennnene der du har metallet.

Hyyyyl!

uff... her kommer jeg fra legen med ordre om å ligge på sofaen ei uke.. (ei uke, jeg blir gaaaal!!!) og har akkuart knaska i meg smertestillende.. så du må bare unnskylde meg... men jeg lo når jeg leste det du har skrevet, samtidig som jeg så for meg deg der du prøver å tygge, i hodet mitt var det litt av et syn [:D][8D][&:]
Håper du ikke blir fornærma [:(] I såfall kan du se for deg en sånn diger spekeskinke man selv skjærer skiver av... omtrent sånn ser kneet mitt ut nå, bare større... [8D]
Men du må jo ta kontakt med reg. tannlegen igjen om det ikke går seg til da... er jo begrensa hvor lenge man kan leve på suppe og grøt...

Nå er det lenge siden jeg hadde regulering, men jeg husker noe syrlige greier ja, og at de slipte for at limet skulle sitte...

Hihi nei bare le du - jeg forventer meg masse latter og fliring ved første møte med venner og kolleger så får bare stål(ho ho[X(])sette meg først som sist hehe[8D]
Usj spekeskinke ja - blir ikke inntatt her med det første både av praktiske og nå følelsesmessige årsaker (takk skal du ha).[:)][:D] Uff det høres skikkelig vondt ut med det kneet ditt altså - så håper hvilen gjør underverker!

Usj håper ikke syren skader emaljen noe særlig. For et styr å skal holde dette "strømgjerdet" rent da - spiste havregrøt nettopp og hele strengen er jo full av gugge.
SKal tilbake dit 4 april, så får holde ut til da med å ikke kunne tygge. Jeg som sliter med å holde vekta oppe fra før, kommer vel til å bli skikkelig tynn[&:] Og så iser det i ei tann.
Jaaaa jeg er negativ - alt er teit og blææææ.[:D]

Hyyyyl!

Håper du ikke blir fornærma [:(] I såfall kan du se for deg en sånn diger spekeskinke man selv skjærer skiver av... omtrent sånn ser kneet mitt ut nå, bare større... [8D]

Hihi nei bare le du - jeg forventer meg masse latter og fliring ved første møte med venner og kolleger så får bare stål(ho ho[X(])sette meg først som sist hehe[8D]
Usj spekeskinke ja - blir ikke inntatt her med det første både av praktiske og nå følelsesmessige årsaker (takk skal du ha).[:)][:D] Uff det høres skikkelig vondt ut med det kneet ditt altså - så håper hvilen gjør underverker!

Usj håper ikke syren skader emaljen noe særlig. For et styr å skal holde dette "strømgjerdet" rent da - spiste havregrøt nettopp og hele strengen er jo full av gugge.
SKal tilbake dit 4 april, så får holde ut til da med å ikke kunne tygge. Jeg som sliter med å holde vekta oppe fra før, kommer vel til å bli skikkelig tynn[&:] Og så iser det i ei tann.
Jaaaa jeg er negativ - alt er teit og blææææ.[:-][:D]

Åååå... nå fikk jeg lyst til å sende deg et briotog [8D]
Ståsett deg du.. også får du evt, kjøre middagen i mikser`n. Mmmm... pizzamix, sååå godt [8D][8D]
Eller barnemat da, det vet jeg ei venninne som hadde tatt mandla spiste...

Nei, spøk til side, noen dager må du nok regne med å ikke spise så mye, men om du ikke får til, så må du ta en tlf dit altså!
Aner ikke om det skader emaljen... men kan umulig være så skadelig når de gjennomfører det på så mange??

Jeg har nok antagelig gjort noe inne i kneet, men det finner de altså ikke ut enda, med spekeskinkekneet jeg nå er innehaver av...

Stålsett deg du, så går dette stålende skal du se [8D][8D][8D] Bare smil og vær STÅLt du, miss stål 2011[:D]

Det var vondt, stygt og jeg hadde aldri aldri aldri i verden gjort det igjen om jeg hadde visst om det på forhånd... [X(]
Helt ærlig.

Jeg hadde noen form for reggis fra jeg var 9 til det kom av da jeg var 14 og strenger bak på tenna frem til jeg var 19.

At jeg synes det var så vondt hadde nok med at jeg hadde voldsomt overbitt og kryssbitt. De måtte jo forme hele skjelettet. Uggh... [:'(]

ORIGINAL: Labambie

Det var vondt, stygt og jeg hadde aldri aldri aldri i verden gjort det igjen om jeg hadde visst om det på forhånd... [X(]
Helt ærlig.

Jeg hadde noen form for reggis fra jeg var 9 til det kom av da jeg var 14 og strenger bak på tenna frem til jeg var 19.

At jeg synes det var så vondt hadde nok med at jeg hadde voldsomt overbitt og kryssbitt. De måtte jo forme hele skjelettet. Uggh... [:'(]

Høres ikke ut som det var noen fornøyelse nei, store korrigeringer du måtte gjennom...og når en er så liten virker det nok mye mer skremmende og vondt kan jeg tenke meg.

Men så lenge det ikke er bare er estetisk, men medisinsk (som i ditt tilfelle, og mitt) så hadde en på sikt sannsynligvis fått problemer i form av spenninshodepine, stramme kjever og nakke dersom en ikke fikk/får det korrigert. Det sliter jeg med iallfall + stor slitasje på tennene som følge av bittfeilen.

Hyyyyl!

Jaaaa jeg er negativ - alt er teit og blææææ.[:-][:D]

Åååå... nå fikk jeg lyst til å sende deg et briotog [8D]
Ståsett deg du.. også får du evt, kjøre middagen i mikser`n. Mmmm... pizzamix, sååå godt [8D][8D]
Eller barnemat da, det vet jeg ei venninne som hadde tatt mandla spiste...

Nei, spøk til side, noen dager må du nok regne med å ikke spise så mye, men om du ikke får til, så må du ta en tlf dit altså!
Aner ikke om det skader emaljen... men kan umulig være så skadelig når de gjennomfører det på så mange??

Jeg har nok antagelig gjort noe inne i kneet, men det finner de altså ikke ut enda, med spekeskinkekneet jeg nå er innehaver av...

Stålsett deg du, så går dette stålende skal du se [8D][8D][8D] Bare smil og vær STÅLt du, miss stål 2011[:D]

Hihi jeg blir rene Stålmannen nå vet du (ståldama da)[:D]
Slår ut på metalldetektoren og det hele også kanskje?
Ja jeg får bare være kreativ i matveien...meeen ikke så enkelt når en fra før av ikke kan ha melkeprodukter eller hvete. Er nesten litt komisk[:D] Får be om å få intravenøst så har vi løst det!
Smile gjør jeg - og så lesper jeg også nå. Jaddda det går som det suser![8D]

ORIGINAL: Labambie

Helt ærlig.

Høres ikke ut som det var noen fornøyelse nei, store korrigeringer du måtte gjennom...og når en er så liten virker det nok mye mer skremmende og vondt kan jeg tenke meg.

Men så lenge det ikke er bare er estetisk, men medisinsk (som i ditt tilfelle, og mitt) så hadde en på sikt sannsynligvis fått problemer i form av spenninshodepine, stramme kjever og nakke dersom en ikke fikk/får det korrigert. Det sliter jeg med iallfall + stor slitasje på tennene som følge av bittfeilen.

Ser den. Er det kryssbitt du har? Det kan isåfall korrigeres kirugisk. Og sånn etter å ha vært igjennom det, jeg ville heller gått med kjevelås i 6 uker enn åresvis med regulering..

Back
Topp