Dere som har født før

mammaa til snart 2

Blir kjent med forumet
Hvor lenge varte fødselen deres? Å hva syntes du var vondest med hele fødselen? Jeg var i aktiv fødsel i 14 timer :woot::yuck: måtte bli tatt med vakuum (det hadde jeg ikke tenkt på på forhånd at kunne skje ) han ble født 2 dager før termin å var 3540 gram og 50 cm :Heartred helt perfekt

Var i aktiv fødsel i 6 timer, men fra riene startet til hun var ute, tok 23 timer. Ble satt i gang, så fikk ganske raskt tette og kraftige rier, men de var ikke regelmessige og var ikke effektive. Ble født 12 dager før termin. 3638g og 48cm[emoji173]

Jeg hører ikke til i juni 2018.. sniker inn en komentar her jeg.
Men fødsel gikk ganske fort igrunn.. når press riene kom tok det 15-20 minutter før lille var ute.
Vannet gikk ikke på meg så de måtte ta det på meg. :)

11, 8, 4, 4, 3 fra første rie, til jeg hadde babyen på brystet.

På de tre siste gikk det rundt en halvtime fra 4cm til full åpning. Ute på to/tre press.

Min fødsel varte i 16 timer. Vet ikke helt hva jeg kan sette fingeren på som det vondeste, verste var at kroppen var totalt utslitt på slutten av å ha måttet presse i flere timer. Måtte til slutt legge meg ned og få riestimulerende drypp siden kroppen var helt ferdig. Klarte det hele uten smertelindring og håper på å klare det denne gangen og! :-)

Enig, overgangsriene er jævlige! Det er også da de fleste finner ut at de ikke gidder noen baby alikevel. :knegg:

Enig! Jeg skjønte ikke at jeg skulle ha en baby engang på det tidspunktet [emoji23][emoji85]

7 timar med nr 1. Igangsatt 9dagarover. 3.6kg

5 timar med nr 2. Vannavgang, fleire timar pause. Så 5 timar fra første rie. 4.1kg

30 min med nr 3. Vannavgang, fleire timar pause. Så 25 minuttutt fra første "sikkre" rie. 4.1kg

Jeg har jo teknisk sett ikke født, men deler min opplevelse likevel:

Igangsatt 9 dager over termin. 9 timer etter at ballongen ble satt inn ble det tatt keisersnitt. Rakk noen timer med drypp og rier, men kom aldri lenger enn til 4-5cm.

Håper jeg får føde på vanlig måte denne gangen!

Med første var det 5 timer. Ho låg litt skeivt så måtte prøve alle slags mulige stillinger for å flytta på ho. Det verste var vel riene fra 4-8 cm. Gjekk ikkje så lang tid, så var kraft i dei riene.

Med nr 2 gjekk det nesten 2 timer. Blei satt i gang pga ukjent bløndning fem dager før termin. Fikk veldig god oppfølging og legane var klar til hastekeisersnitt. Men alt gikk veldig bra. Fant ikkje årsak til blødning.

Enig, overgangsriene er jævlige! Det er også da de fleste finner ut at de ikke gidder noen baby alikevel. :knegg:

Ja fy søren... Trodde aldri jeg skulle klare å gjennomføre fødselen [emoji85] sendte også melding til mamma på tidspunktet (kl 19) at de trodde kanskje hun kom i løpet av kvelden ..[emoji28] Jaja, 1.5 time etterpå var hun ute [emoji106]

første 4t og 20 min fødsel fra første rie. 3600 gram 4 dager over termin.
andremann ca 5-6 t fra første anydning til rier. ute ca 2 timer etter 4 cm åpning. 3990 gram 6 dager over termin.

4 timer totalt fra jeg merket noe til hun var ute. Synes pressriene var ille, fikk panikk egentlig så det tok lenger tid enn det burde. Kom uke 35.

Andre tok totalt 2 timer fra jeg merket noe til han var ute. Kom uke 36.

Lurer så på hvordan nr 3 blir. Vil ikke at det skal gå fortere og jeg vil ikke at den skal komme tidlig som de andre. Revnet grad 3 med begge og måtte operere og det vil jeg ikke heller.....

4 timer med første og 2,5 timer med andre. Veldig spent på nr 3 nå, siden vi har ca 45-60 min å kjøre til sykehuset :smiley-ashamed004

Riene startet mandags morgen og mini var ute tirsdag ettermiddag. Jeg dro på sykehuset kl 11 og kl 15.25 var hun ute. Jeg holdt meg hjemme lenge med andre ord...DET var grusomt!:mad:Pressriene var 0 stress og varte 10 min.

1 time aktiv fødsel, det gikk så fort at jeg ikke rakk å bli sliten. Men redd jeg får fryktelig dårlig tid denne gangen!

Ja, det er stor variasjon på alle fødseler. Jeg ringte sykehuset kl 4 om natta, fikk beskjed om å komme inn, men måtte jo selvfølgelig dusje først å levere bikkja hos mamma ;) kom inn til sykehuset rundt kl 5 å da hadde jeg nesten 4.5 cm åpning så ble plassert rett på fødestua :D men herregud så langt tid det tok før han kom ut. Han kom kl 19:00 på kvelden. Hadde 10 cm og presrier i nesten 2 timer. Hadde ikke ungen vært såpass langt nede at dem kunne ha tatt vakuum hadde det blitt keisersnitt på meg, så det er jeg glad jeg slapp :eek::eek: gruer meg veldig til denne gangen...

Parkerte ved sykehuset 06.45, og 10.45 hadde jeg han på brystet. Kommer ikke til å drøye like lenge før vi drar til sykehuset neste gang[emoji85] Jeg var livredd for å bli sendt hjem i gjenn, så pushet smerteterskelen skikkelig hjemme på badet. Det verste med fødselen var pressetrangen og det å ikke få lov til å presse[emoji174] Lurer på om jeg skal be om litt smertelindring denne gangen [emoji85]

Her var det såpass dramatisk at han ble i hui og hastet hentet ut, jeg har aldri kjent så mye som en rie(med unntak av etterrier).

Håper virkelig at jeg får en form for fødselsopplevelse denne gangen :)

Back
Topp