Dere som har født før

Hatt 4 forskjellige fødsler og det vondeste må ha vært åpningsriene. Sånn fra 6-10 cm. Men gleder meg allikevel til å oppleve det igjen<3

Min fødsel startet med vannavgang, og 2,5 time etterpå var lille født! Hadde ca 1 time med rier og rakk såvidt sykehuset[emoji28] Veldig spent på neste fødsel ja!! Kom 9 dager før termin<3 Det værste med fødselen var at jeg hadde NULL pause mellom riene og at jeg synes det gikk for fort, og det beste var at jeg ikke var særlig mye mer sliten enn etter jeg deltok på triathlon[emoji85]

Aktiv fødsel i 66 timer, så har tatt noen år før jeg turde bli gravid igjen! Alt gikk bra, heldigvis! Vannet gokk natt til fredag, søndag kveld var han ute! Spent på neste fødsel!

Førstegangsfødende og fra jeg merket noe til han var ute tok det 2 timer. Presset i 8 min. Så kjenner jeg gruer meg litt til denne gangen, om jeg rekker komme fram. Det værste var nok når hode sto i åpningen og man måtte holde igjen en pressrie for å tøye... DET var jo umulig [emoji85]

Aktiv fødsel i 66 timer, så har tatt noen år før jeg turde bli gravid igjen! Alt gikk bra, heldigvis! Vannet gokk natt til fredag, søndag kveld var han ute! Spent på neste fødsel!

Åh fytti!! Da hadde jeg daua[emoji15] hadde setefødsel med første og styrtfødsel med andre (2 timer fra første ri). Er også spent på neste....håper egentlig på styrtfødsel igjen, greit å bli ferdig[emoji23]

Førstegangsfødende og fra jeg merket noe til han var ute tok det 2 timer. Presset i 8 min. Så kjenner jeg gruer meg litt til denne gangen, om jeg rekker komme fram. Det værste var nok når hode sto i åpningen og man måtte holde igjen en pressrie for å tøye... DET var jo umulig [emoji85]

Hørres helt likt ut som min nr 2[emoji16] håper egentlig på like rask denne gang, men ikke raskere for da rekker vi ikke fram til sykehuset[emoji51]

Hørres helt likt ut som min nr 2[emoji16] håper egentlig på like rask denne gang, men ikke raskere for da rekker vi ikke fram til sykehuset[emoji51]

Ja, jeg vil påstå det var en drømmefødsel, heller rask og mer intens enn at det blir dratt ut tror jeg ..... så samme fødsel går fint, men om det går vesentlig raskere derimot - er jeg usikker på on jeg ønsker selv ja hihi [emoji1][emoji85]

9 timer fra første rie til han var ute. Det vondeste er jeg litt usikker på. Hadde forberedt meg på helt sinnsyke smerter, og ble overraska over at det ikke var «vondere» [emoji23] Fødte 4 dager over termin, 3780gr og 50 cm!

1 mann gikk jeg med rier i 26 timer.
Var 11 lager på overtid. Så babyen skulle ut den dagen. Det verste var å få drypp, rier hele tiden. Fikk ingen pause. Måtte ha epidural til slutt.

2mann:
Gikk med rier i 16 timer. Men var kun 3 timer som var skikkelig vonde. Holdt med lystgass

3mann:
Rier i ca 2 timer. Var på sykehuset i 45 min.

Med nr 1 tok det 5 timer fra jeg merket riene til ungen var ute :)
Jeg følte egentlig ikke det var så ille :p men jeg hadde forberedt meg til mye mer smerter en det jeg hadde tror jeg

Var inne hos jordmor kl. 11, fikk da høre at jeg hadde 4cm åpning. Kl. 14:04, etter 14min pressrier var hun ute. Var ikke selv klar over at jeg hadde rier i forkant av jordmortimen [emoji846] Fødte tre dager før termin.

Som førstegangs kaller jeg det en drømmefødsel [emoji3]

Var inne hos jordmor kl. 11, fikk da høre at jeg hadde 4cm åpning. Kl. 14:04, etter 14min pressrier var hun ute. Var ikke selv klar over at jeg hadde rier i forkant av jordmortimen [emoji846] Fødte tre dager før termin.

Som førstegangs kaller jeg det en drømmefødsel [emoji3]
Det hørtes ut som drømmefødsel ja :) Var likt med mine barn. Var åpen 4 cm uten at jeg merket noe med første og 7 cm med andre, var ganske tilfeldig at jeg sjekket innen de plutselig kom :p

Aktiv fødsel med første mann i 24 timer.
Nr 2 i 22 timer.
Så ingen raske fødsler her. Klarer ikke sette fingeren på hva som er vondest, men fortrenger jo som regel det og husker kun det fine med det enda godt er det, om ikke tror jeg det hadde vært mange enebarn her i verden

Jeg har født en gang før, da gikk vannet rundt åtte på morgenen, og vi kjørte til sykehuset i snøstorm og Oslos morgenrush. Hadde tre cm da vi kom inn, og fikk beskjed om at siden jeg var førstegangsfødende, ville det sikkert ikke bli fødsel før neste dag. Utpå formiddagen fikk jeg slike steriltvannspapler i ryggen, for jeg hadde vondt i ryggen. Jeg ble sjekket, hadde fortsatt 3 cm, og fikk tilbud om epidural. Mens de klargjorde epidural, fikk jeg et slags illebefinnende, mannen fikk ikke kontakt med meg, og måtte dra i snora. Hektisk aktivitet, med leger og styr, så sjekket de meg på nytt, da var jeg ti cm (under 20 min siden sist sjekk). 16 min senere, var hun ute. Jeg husker egentlig ikke noe særlig smerter, men synes det var vanskelig å holde igjen pressingen.

Kom på sykehuset for å bli satt i gang. Hadde tydeligvis rier da jeg kom inn og hadde 2-3 cm åpning, var moden og hadde avflatet livmorhals. De tok vannet 10:30, og var i aktiv fødsel klokka 15. Da begynte riene å gjøre vondt. Klokken 17 hadde jeg 6 cm åpning og fikk epidural. Etter 1 time begynte jeg og presse, og 1,5 time etter første pressrie var han ute. Totalt 4,5 timer i aktiv fødsel.
Det vondeste må ha vært da han stod i åpningen.. fy faen.. under åpningsriene var jo epiduralen helt fantastisk!

Fra første rie til sønnen min var ute, tok det 36 timer. Jeg hadde regelmessige rier med 3-4 minutter mellom fra første stund, men da jeg kom på sykehuset ca 5 timer etter at riene hadde startet hadde jeg null åpning, null modning, null nada nix .. Men de sendte meg ikke hjem, jeg hadde for sterke rier, så fikk prøve alt av smertelindring i ca 20 timer før jeg da hadde 2 cm og endelig fikk epidural så tok det døds lang tid til 4 cm, og da fikk jeg modningsakupunktur i føttene. Da tok det kun 1 time å gå fra 4 cm til 8! Så en time hver på de to siste..

Det mest smertefulle for meg var noen rier før jeg fikk epidural (knakk helt sammen av de 3-4-5 siste) og de enorme smerte jeg hadde etter hvert press! Da utvidet han veien gjennom bekkenet fordi han sto for høyt.. men den følelsen når alt bare stoppet fordi babyen var ute, er virkelig helt ubeskrivelig!! ❤️

Fra første «ubehag/ rielignende tak» tok det 13t før han var ute. Hadde stormrier, så fikk etter 6t epidural for å få en liten pause. Den gjorde at riene stoppet på 10cm. Ventet så i 3t før riene tok seg opp igjen, ikke effektive rier etter epiduralen, så tok 1,5t å presse han ut :)

Back
Topp