Dere som har født før...

Vifsla

Elsker forumet
Er dere mer nervøse nå, enn første gang dere var gravide? Jeg er andregangsgravid og totalt nervevrak :o første gangen ante jeg ikke hva jeg hadde i vente og hadde en sånn "ja ja, får ta det som det kommer" holdning. Nå er jeg livredd for alt, spontanabort, at jeg kommer på ultralyd og det ikke er noe der Osv Osv. Slitsomt! :p

Jeg er totalt nervevrak jeg også. :S

Uff ja er virkelig ikke no moro! Det er jo ingenting vi kan gjøre fra eller til, kroppen gjør som den vil. grusom (og herlig) disse første ukene når alt er usikkert.

Jeg er totalt motsatt. Første gangen var jeg rett og slett overbekymret og til tider litt paranoid hehe. Hva om det kom til å ende i spontanabort? Hva om det var noe i veien med fosteret? Gud, jeg spiste litt skinke til lunsj og det kan jo få katastrofale følger...

Nå er jeg mye mer avslappet av en eller annen grunn, kanskje fordi det gikk så bra og at jeg nå har en jente som er helt perfekt. Fødselen gikk også veldig greit og jeg har et noen lunde bildet på hva som venter meg.

Er min 3 gang. Stresser ikke noe særlig siden jeg vet hva jeg har i vente. Første gang ble jeg helt overrumplet over smertene. Viss det er noe jeg ikke ser fram til denne gangen så må det være etter fødselen viss jeg revner litt. Vondt å sitte og sånt :-p

Er dere mer nervøse nå, enn første gang dere var gravide? Jeg er andregangsgravid og totalt nervevrak :o første gangen ante jeg ikke hva jeg hadde i vente og hadde en sånn "ja ja, får ta det som det kommer" holdning. Nå er jeg livredd for alt, spontanabort, at jeg kommer på ultralyd og det ikke er noe der Osv Osv. Slitsomt! :p
Samme her, kjempeslitsomt :o

Første gang, ingen bekymringer. Denne gang, redd for ALT! Men er ikke redd for fødselen da :)

Jeg kommer nok til å gå annenhver gang til lege og jordmor..tema hos jordmor kommer nok i hovedsak til å dreie seg om fødselen... Har fått skikkelig angst etter 2 veldig forskjellige fødsler, så trenger nok litt peptalk der....:pale

Jeg kommer nok til å gå annenhver gang til lege og jordmor..tema hos jordmor kommer nok i hovedsak til å dreie seg om fødselen... Har fått skikkelig angst etter 2 veldig forskjellige fødsler, så trenger nok litt peptalk der....:pale

Med andre ord, fødselen bekymrer/gruer jeg meg til... Det andre går som det går...Forhåpentligvis bra! :)

Jeg er ganske fersk mor og har alt friskt i minne. Mye mer avslappet nå ifht babytiden, svangerskap, sykehus ol.

Eneste som bekymrer meg nå er å få et sykt barn (eller komplikasjoner) slik at det vil gå ut over Nr 1.

Yup, er sånn for meg også. Første gangen fløt jeg egentlig rundt på en rosa sky hele svangerskapet.. Nå tenker jeg på alt som kan gå gale og jeg har så lyst å spole frem til uke 12!

Kvir meg skikkelig til fødselen denne gangen :( med nr 1 gruet jeg meg ikke og hadde tidenes drømmefødsel! Med nr 2 gruet jeg meg heller ikke, siden det gikk så fint med nr 1, men den fødselen var ikke like bra... Så nå kvir jeg meg som fa....!

Uff ja, jeg er også mye mer redd for å miste og for at noe skal gå galt denne gangen, enn jeg var med førstemann. Med han tenkte jeg jo såvidt tanken på at man kunne miste. Men jeg føler også at jeg er takknemlig på en helt annen måte! ❤️ Å få den fantastiske sønnen jeg har, er det beste som har skjedd meg - og at jeg nå (forhåpentligvis) får muligheten til å gi han et søsken, som han ønsker seg så veldig, er en helt fantastisk følelse! Gleder meg så veldig til å fortelle at han skal bli storebror ❤️ Og gleder meg til fødselen ! Så med andre ord føler jeg det er om mulig enda fler følelser knyttet til svangerskap nr to - mer redsel og mer glede.

Med første så var det ingen bekymringer i det heletatt, med nr 2 så var tanken litt på om babyen ble frisk... mens denne gang så er jeg helt nervevrak:/ er sååå redd for SA at det nesten er helt grusomt :)håper jeg kan overtale fastlegen min til å få tidlig UL i uke 8-9 :)
drømmer om å miste å tenke på å miste hver dag, tror nåkk det er mest fordi vi denne gang har prøvd så mye lenger enn de to andre gangene :) nr 1 å 2 satt på første forsøk å nr 3 sitter nå etter 13 pp :)

Lett å bli nervøs ja! Dette er min første gang som gravid. Er 5 uker på vei å har 100 tanker i hodet.
Å det er ikke lett å gå rundt med, vanskelig å holde det hemmelig til uke 12!!

Lett å bli nervøs ja! Dette er min første gang som gravid. Er 5 uker på vei å har 100 tanker i hodet.
Å det er ikke lett å gå rundt med, vanskelig å holde det hemmelig til uke 12!!
Jeg er såååå enig med deg! Første gang for meg også, 4+0 i dag. Har minst 1000 tanker som svirrer rundt, både bekymiringer og glede. Og masse spørsmål også. Fortalte det til sjefen i dag. Det hjalp en del, da slipper jeg bekymre meg for jobbting ihvertfall. Har også fortalt det til mine foreldre og to av mine nærmeste venninner (som begge har små barn). Da har jeg noen og stille spørsmål til. Ville jo uansett fortalt det til disse om ting ikke skulle gå så bra...

Jeg er såååå enig med deg! Første gang for meg også, 4+0 i dag. Har minst 1000 tanker som svirrer rundt, både bekymiringer og glede. Og masse spørsmål også. Fortalte det til sjefen i dag. Det hjalp en del, da slipper jeg bekymre meg for jobbting ihvertfall. Har også fortalt det til mine foreldre og to av mine nærmeste venninner (som begge har små barn). Da har jeg noen og stille spørsmål til. Ville jo uansett fortalt det til disse om ting ikke skulle gå så bra...
Oi har du fortalt det til sjefen?
Hm jeg tenkte å vente til januar, så jeg er sikker på at det ikke bli SA

Dette blir mitt 3barn. Denne gangen er jeg ikke nervøs i det hele :D
Jeg har aldri vært i bedre form, trener masse og er kjempe sunn så tror dette blir et bra svangerskap :) Og fødselen gleder jeg meg masse til.
Ja masse smerte, men syns det var så utroligt ubeskrivelig bra å føde at jeg bare gleder meg. Og den følelsen når en får barnet i armene, magisk <3
Så jeg gleder meg masse :D

• Liker
Reactions: Ada
For meg er det mye mer virkelig denne gangen. Første gang var det umilig å forestille at det kunne være et menneske inni meg, men nå har jeg prøvd og vet at det fungerer. Ekstra gøy å lese om utviklingen i magen.
Har ikke hatt verdens enkleste svangerskap eller fødsel, men gleder meg masse til denne gangen. Det er et mirakel, og vi lager det!

Back
Topp