Dere som har fått barn

Missy_

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Hei[:D]

Jeg var her inne i to år før jeg fikk gutten min og regner jo med vi må slite med nr 2 også da jeg har pcos.
Så jeg lurte på hvor lenge dere som har slitt og fått barn, ventet før dere prøvde på neste? startet dere på noe
prevensjon etter første?
 
Jeg var ikke her når vi prøvde på 1. mann.
Han satt på litt over 1 år.
Brukte mini-pillen etter at han kom til verden.
Begynte å prøve på 2. mann når han var 1,5 år. Det er 2,5 år siden [:'(][:'(]
 
ORIGINAL: Eier av en gutt

Jeg var ikke her når vi prøvde på 1. mann.
Han satt på litt over 1 år.
Brukte mini-pillen etter at han kom til verden.
Begynte å prøve på 2. mann når han var 1,5 år. Det er 2,5 år siden [:'(][:'(]


Huff, ja jeg har sett at du har vært gjennom mye vondt[:(]
Krysser fingrene for at du snart blir gravid igjen og at spiren sitter i 9 mnd. Det fortjener du nå[:)]
 
ORIGINAL: Missy_

ORIGINAL: Eier av en gutt

Jeg var ikke her når vi prøvde på 1. mann.
Han satt på litt over 1 år.
Brukte mini-pillen etter at han kom til verden.
Begynte å prøve på 2. mann når han var 1,5 år. Det er 2,5 år siden [:'(][:'(]


Huff, ja jeg har sett at du har vært gjennom mye vondt[:(]
Krysser fingrene for at du snart blir gravid igjen og at spiren sitter i 9 mnd. Det fortjener du nå[:)]


Tusen takk, og lykke til med dere når dere bestemmer dere for å begynne å prøve igjen.
for at veien dere ikke blir like lang denne gang.
 
Vi startet prøvingen igjen ganske snart etter fødsel, fordi vi visste det ville ta tid. Prevansjon har jeg ikke brukt på 18 år, så ingen grunn til å gjøre det nå heller. Det nærmer seg 3 år siden.
 
ORIGINAL: Chuma

Vi startet prøvingen igjen ganske snart etter fødsel, fordi vi visste det ville ta tid. Prevansjon har jeg ikke brukt på 18 år, så ingen grunn til å gjøre det nå heller. Det nærmer seg 3 år siden.


Du er jo en av sliterne jeg virkelig har lagt merke til her inne. Veien din har virkelig vært lang og hard. Nydelig liten gutt du har[:)] Jeg krysser det jeg har og håper han snart får en liten bror eller søster[:)]
 
Vi har ikke prøvd et år enda, og egentlig legger vi hele greia på hylla nå, for jeg orker ikke mer akuratt nå. Jeg vil konsentrere meg om snuppa mi... og ikke bruke energi på andre ting. Vi har fått til oss 1 av 4 barn vi har vært gravide med. Oddsen er i mot oss. Men jeg blir her ut denne syklusen. Er ca. ett år siden vi begynte å ha sex igjen etter forrige fødsel. Bruker ikke prevensjon, og har vel egentlig ikke tenkt til å noen gang begynne med det heller.
Drømmen min om en stor familie vil aldri bli noe av uansett.[>:]

Dette virka da veldig sytete[8D] ... det var ikke meningen.
 
ORIGINAL: TonjeJenta

Vi har ikke prøvd et år enda, og egentlig legger vi hele greia på hylla nå, for jeg orker ikke mer akuratt nå. Jeg vil konsentrere meg om snuppa mi... og ikke bruke energi på andre ting. Vi har fått til oss 1 av 4 barn vi har vært gravide med. Oddsen er i mot oss. Men jeg blir her ut denne syklusen. Er ca. ett år siden vi begynte å ha sex igjen etter forrige fødsel. Bruker ikke prevensjon, og har vel egentlig ikke tenkt til å noen gang begynne med det heller.
Drømmen min om en stor familie vil aldri bli noe av uansett.[>:]

Dette virka da veldig sytete[8D] ... det var ikke meningen.



Sender deg en trøsteklem og mange gode tanker, vennen! Unner deg vikelig at det skjer for dere likevel! Nå har du jo bevist at du kan, så det er jo håp!
 
ORIGINAL: TonjeJenta

Vi har ikke prøvd et år enda, og egentlig legger vi hele greia på hylla nå, for jeg orker ikke mer akuratt nå. Jeg vil konsentrere meg om snuppa mi... og ikke bruke energi på andre ting. Vi har fått til oss 1 av 4 barn vi har vært gravide med. Oddsen er i mot oss. Men jeg blir her ut denne syklusen. Er ca. ett år siden vi begynte å ha sex igjen etter forrige fødsel. Bruker ikke prevensjon, og har vel egentlig ikke tenkt til å noen gang begynne med det heller.
Drømmen min om en stor familie vil aldri bli noe av uansett.[>:]

Dette virka da veldig sytete[8D] ... det var ikke meningen.


Sender deg en trøste klem. Var ikke sytete, skjønner frustrasjonen din. Håper den skjønne jenta di får småsøsken etterhvert selv om det ikke føles som det vil bli. klem
 
ORIGINAL: maejmedspire

Det tok oss litt over 2 år før nr 2 satt, og det ved hjelp av IVF.

..starta aldri på prev etter førstemann, ble gravid 2,5 år etter førstemann kom til verden på vanlig vis (1pp) men den endte i MA, og så tok det 2 år til jeg ble gravid med denne IVFspira.

har forresten pcos jeg også[:'(]


Godt å høre det endelig ble selv om veien var lang[:)] Hvor lenge prøvde dere med første?
 
De anbefaler jo at hvis man i utgangspunktet har veldig vanskelig for å bli gravid så lønner det seg å prøve og bli gravid ganske raskt for da er det lettere. Man er mere fruktbar da. Uansett lykke til når tiden er inne:)
 
ORIGINAL: katy80

De anbefaler jo at hvis man i utgangspunktet har veldig vanskelig for å bli gravid så lønner det seg å prøve og bli gravid ganske raskt for da er det lettere. Man er mere fruktbar da. Uansett lykke til når tiden er inne:)


Takk for det[:)]
 
ORIGINAL: Missy_

Hei[:D]

Jeg var her inne i to år før jeg fikk gutten min og regner jo med vi må slite med nr 2 også da jeg har pcos.
Så jeg lurte på hvor lenge dere som har slitt og fått barn, ventet før dere prøvde på neste? startet dere på noe
prevensjon etter første?


Hei! [:)] er i akkurat samme situasjon som deg faktisk, har pcos og brukte 2 år på å bli gravid med førstemann..
Jeg har ikke tenkt å vente med å prøve på nr 2 i det hele tatt, fikk første mens etter graviditeten nå for noen dager siden, og da ser jeg på det som at vi er igang igjen! [8D]
er jo en ørliten sjanse for at jeg da får det travelt med to tette, men heller det enn å slite senere for så å lure på om jeg gikk glipp av en sjanse nå! [:D]

... og etter all den prøvingen så lenge føler jeg meg aldri så lite besatt! [8D] hihi
 
Jeg har pco og ingen eggløsning av meg selv.
Snuppa satt på 4 dobble pergokur, og etter hun ble født begynte jeg ikke på prevansjon.
Vi begynte og prøve igjen i sommer, og jeg ble gravid igjen på 3 forsøk, men på 1 eggløsning.
 
Jeg har ikke brukt noen form for prevensjon etter at vi fikk lillemann juni 2009. Startet med pergo denne mnd for å se om det kan hjelpe. Har en eggstokk, pco og generelt bare kjempe vanskelig for å bli gravid tydeligvis....
 
hei er bare inne og snoker litt men jeg fikk tvillinger første mai i fjor (har pos så hadde en hormon kur før de satt) og vi startet ikke på prev eller noe etter de kom (de kom for tidlig så de lever ikke) men 6 mnd etter satt den jeg har i magen og den er hjemmelaget det kom som ett sjokk for meg.. skulle starte på samme hormon behandling som tvillingene så sitter med medisiner nå som bare ligger og venter..

jo glemte det vi brukte 4 år på tvillingene før vi ba om hormon behandling..

klem
 
ORIGINAL: GledeSprederen

hei er bare inne og snoker litt men jeg fikk tvillinger første mai i fjor (har pos så hadde en hormon kur før de satt) og vi startet ikke på prev eller noe etter de kom (de kom for tidlig så de lever ikke) men 6 mnd etter satt den jeg har i magen og den er hjemmelaget det kom som ett sjokk for meg.. skulle starte på samme hormon behandling som tvillingene så sitter med medisiner nå som bare ligger og venter..

jo glemte det vi brukte 4 år på tvillingene før vi ba om hormon behandling..

klem


Husker deg og historien din veldig godt, forferdelig trist, tårene trillet når jeg leste om det. . Du hørte vel til terminforum et par mnd før meg.  Så koselig å høre at den satt av seg selv og at dere slapp å slite så enormt for nestemann da[:)]
Masse lykke til med siste del av svangerskapet[:D]
 
Takk for alle svar[:)]

Vipsis: Tenker det samme som deg, blir man gravid så blir man det, og det blir travelt men heller det enn å slite med neste også. Glemmer ikke smerten av slitingen så fort..
Masse lykke til med prøvingen da[:D]

cinnamon: Lykke til med svangerskapet, godt det ikke ble så lang prøvetid nå da[:D][:D]

Raja10: Krysser fingrene for at pergo hjelper og at du snart får en positiv test[:D]
 
Her er vi igang igjen med prøvingen på nr 2.
Vi prøvde i 2 år på lillegutt (Ble gravid etter 20 mnd, men endte i MA), og hadde totalt 11 pergokurer (først en enkel, så 9 dobble, så 1 enkel etter MA'en).
Jeg har ikke gått på noe prev etter jeg fikk han for 14 mnd siden, men mannen har brukt gummi.
Vi sluttet med gummien etter nyttår, og satt i slutten av januar med positive tester.
Men det endte desverre i MA i sist uke, så nå er jeg midt i min andre MA.

Jeg håper spira sitter fort igjen når jeg er ferdig å blø.
Det virker iallefall som kroppen min funker bedre nå enn den gjorde når vi prøvde på føstemann.
 
ORIGINAL: Missy_

ORIGINAL: GledeSprederen

hei er bare inne og snoker litt men jeg fikk tvillinger første mai i fjor (har pos så hadde en hormon kur før de satt) og vi startet ikke på prev eller noe etter de kom (de kom for tidlig så de lever ikke) men 6 mnd etter satt den jeg har i magen og den er hjemmelaget det kom som ett sjokk for meg.. skulle starte på samme hormon behandling som tvillingene så sitter med medisiner nå som bare ligger og venter..

jo glemte det vi brukte 4 år på tvillingene før vi ba om hormon behandling..

klem


Husker deg og historien din veldig godt, forferdelig trist, tårene trillet når jeg leste om det. . Du hørte vel til terminforum et par mnd før meg.  Så koselig å høre at den satt av seg selv og at dere slapp å slite så enormt for nestemann da[:)]
Masse lykke til med siste del av svangerskapet[:D]



jepp tilhørte august forumet jeg.. derfor har jeg den signaturen =)
vi var klare for en ny hormon kur tok bare test for og sjekke om jeg kunne ta primolut jeg[:D] men den viste ikke bare 1 strek nei.. og jeg hadde gitt opp håpet på mirakler så blei litt sjokka.. tok ikke mindre en 6 tester på 4 dager.[8D] hehe

tusen takk og mase lykke til med prøvingen.. klem
 
Back
Topp