dere som har barn med hull i ørene.. og alle andre

MiaMoren

Elsker forumet
Mia fikk hull i ørene idag - det gikk kjempefint! Hun har ikke brydd seg om de i det hele tatt. virker ikke som hun har noe vondt. la seg fint ikveld og oppfører seg som normalt - blid som ei sol [:D]

Men, jeg lurer på om det er riktig som jeg fikk beskjed om.. å vri på øredobbene hver dag , så de ikke gror fast? [8|]

jeg trodde ikke man skulle vri på de i det hele tatt jeg? for da gror det jo aldri - du "river" det jo bare opp igjen da..

hva sier dere?

Hukser da jeg tok hull i ørene så fikk jeg beskjed om å snu på de slik at det ikke skulle gro seg fast i stangen..

ORIGINAL: Linda29

Hukser da jeg tok hull i ørene så fikk jeg beskjed om å snu på de slik at det ikke skulle gro seg fast i stangen..

ja viktig å vri hver dag og rense morgen og kveld med pyrisept[:D]

Du skal vri litt på dem hver dag slik at det ikke gror. OG det er viktig at du vasker hullene hver dag slik at hun ikke får betennelse. Fikk du anbefalt salve? Pyrisept er vanligst.

ORIGINAL: Neda

Du skal vri litt på dem hver dag slik at det ikke gror. OG det er viktig at du vasker hullene hver dag slik at hun ikke får betennelse. Fikk du anbefalt salve?

nei, fikk bare beskjed om å bruke pyrisept. fikk kjøpe noen servietter med pyrisept på av dem (sånne engangs, med 50 stk i pakken) Var ikke så lett å få renset de, tror jeg må kjøpe vanlig flytende

For 20 år siden, da jeg fikk hull i ørene, skulle man vri på dem. Men jeg vet at min mor fikk hull i ørene for fire år siden og fikk beskjed om at hun ikke skulle vri på dem. Ellers må jeg signere Malin og Morra Til Freja. Synes det er unaturlig og rart på et lite barn!

Kvalmt...

Enn at du vil ta sjansen på å ødelegge nervebaner som ikke er ferdig utvokst før de er 16.
Hull i ørene så tidlig kan føre til kronisk hodepine, sterke allergier og andre nevrologiske plager.

håper for ditt barns skyld at det ikke skjer henne.

Enn å være så forfengelig da. Stygt er det også.[:'(]

ORIGINAL: Malin!

må si jeg synes det er ganske sykt å ta hull i ørene på så små barn[:-]bare for at dere som foreldre øsker det???

skulle ikke sagt noe om barnet kom å sa selv at det ønsket hull i ørene når det ble eldre, men hvem gir dere som foreldre rett til å bestemme over deres barns kropper på den måten???[8|]

Det var jo ikke DET hun spurte om...
Det er slike kommentarer som får tråden til å ta av hengsel og bli slettet...

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

ja viktig å vri hver dag og rense morgen og kveld med pyrisept[:D]

Ja, det er veldig viktig[:)]

Det var nå MIN mening og det vet dere at jeg får lov til å ha[;)]

ORIGINAL: Mamman til Emil

Jeg og![:)]

Æ å[:)]

ORIGINAL: Malin!

må si jeg synes det er ganske sykt å ta hull i ørene på så små barn[:-]bare for at dere som foreldre øsker det???

skulle ikke sagt noe om barnet kom å sa selv at det ønsket hull i ørene når det ble eldre, men hvem gir dere som foreldre rett til å bestemme over deres barns kropper på den måten???[8|]

Når mener du at jenter kan bestemme slikt selv da? Her fikk prinsessa hull i ørene for 3 uker siden. Det var hun som nevnte det å jeg sa hver dag at det ble vondt. Men hun var bestemt å ville ha. Jeg syns det er fint på barn på bare et par mnd, men jeg ville at hun skulle være klar over hva det gikk ut på. Å at hun kunne få bestemme selv.

ja du skal vri på de.
har så lyst at jenta vår skal ha det og men faren er ikke enig...[:@][:D]
så vi får vente til hun selv vil.[;)]

og til dere andre... noen tar hull i ørene på sine små, noen har frem over vendt bilsete. ingen gjør alt etter boka

venninna mi tok hull i ørene på dattera på 8 mnd for 1mnd siden,da ga de beskjed om å ikke vri.. (men husker jo jeg fikk den beskjeden når jeg var liten) men tiden forandrer seg.. De sa bare at man ikke skulle vri eller klasse borti der..

Blir litt provosert her![:@]
Hun spurte om man skulle vri på øredobbene IKKE hva andre mener om at barnet hennes har fått hull i ørene!
Er vel hun som er moren og ikke alle andre her inne![:@]

Du må vri litt innimellom ja, øredobba skal jo ikke gro seg fast i huden på øra. Også kjøp en flaske 'pyrisept' den hvite flaska med blå skrift på, som renser litt[:D]

Vi fikk beskjed om å ikke vri...bare vaske litt rundt. Grodd helt fint d..[:)]

Back
Topp