dere som har barn med hull i ørene.. og alle andre

ORIGINAL: ~Aravis~™

Huff.. Jeg blir meget oppgitt over alle (samme om ungen er 1 mnd eller 12 år) som tar med ungene til en frisør for å "pierce" ungen sin. JEG hadde ventet til ungen var 16 år, så kunne hun/han få reist til piercingstudio og få gjort det ordentlig.

det som frisører gjør er ikke i NÆRHETEN av godt nok..

Jeg blir litt oppgitt når folk ikke bare kan svare på d som innlegget handler om...

ORIGINAL: *nusse76*

Huff.. Jeg blir meget oppgitt over alle (samme om ungen er 1 mnd eller 12 år) som tar med ungene til en frisør for å "pierce" ungen sin. JEG hadde ventet til ungen var 16 år, så kunne hun/han få reist til piercingstudio og få gjort det ordentlig.

Jeg blir litt oppgitt når folk ikke bare kan svare på d som innlegget handler om...

Ja du sier no[8|][8|][8|] et enkelt spørsmål og folk blir jo omtrent halshogd av kvasse svar som ikke har noe med trådstarter spør om..

Jadda jadda... dett ER et diskusjonsforum[:-]

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

ja viktig å vri hver dag og rense morgen og kveld med pyrisept[:D]

Denne tråden er det noe rart med...

Innlegg som ikke er skrevet, er quotet...[8|]

ORIGINAL: Linda29

Hukser da jeg tok hull i ørene så fikk jeg beskjed om å snu på de slik at det ikke skulle gro seg fast i stangen..

Oj, 0j,oj miamamma...Nå må du passe deg så ikke du og blir stemplet som misbruker[;)]
Jeg er visst en misbruker selv jeg...[8|][;)]

herregud, her var det skjedd mye siden igår [8|]

Ble vel egenlig ikke noe klokere, siden mange sier at jeg skal vri på de og mange sier at jeg ikke skal.. virker som det går bra uansett hva jeg gjør [:D]

har ihvertfall vridd begge to en runde idag, og renset godt med pyrisept.. hun brydde seg ikke om det, virket ikke som det var vondt. Hun har også sovet i hele natt - la merke til at hun sov på siden, sånn at øret var nedi puten - det hadde hun nok ikke gjort hvis det var vondt.

ORIGINAL: Malin!

Men i alle dager!!![8|]

ja, jeg veit jeg kanskje var den første til å slenge med nebbet om hva jeg synes om å ta hull i øra på små barn, og det sa jeg og..me innlegga er sletta???[:-][8|]

Får man virkelig ikke si meningene med mindre HI ber om det??[:-]

det gjør meg ingenting at du sier meningene dine!  jeg forventet uansett reaksjoner, tåler da såpass [;)]

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: ~MiaMamma~

Mia fikk hull i ørene idag - det gikk kjempefint! Hun har ikke brydd seg om de i det hele tatt. virker ikke som hun har noe vondt. la seg fint ikveld og oppfører seg som normalt - blid som ei sol [:D]

Men, jeg lurer på om det er riktig som jeg fikk beskjed om.. å vri på øredobbene hver dag , så de ikke gror fast? [8|]

jeg trodde ikke man skulle vri på de i det hele tatt jeg? for da gror det jo aldri - du "river" det jo bare opp igjen da..

hva sier dere?

De skal snurres på, ja. Hullet gror uansett, men hvis du ikke gjør det, gror øredobben fast i hullet.

Feil[;)]
De skal ikke snurres på. Jeg er frisør og har kurs på dette.
Ikke snurres på, holder med på rense med vann morgen og kveld.
Bytte etter seks uker[;)]
De gror ikke fast i hullet asså.

Heh...?
Å hva mener du med det?
Man kurses faktisk til det.
Vi har aldersgrense på 6 år[;)]

Feil[;)]

så rart at jeg fikk beskjed om å snurre da.. det var også på en frisørsalong. dumt at det blir lært forskjellige ting. husker da jeg tok piercing i brystvortene - da fikk jeg beskjed om å ikke snurre - for da irriterer du såret og det får ikke gro - så jeg synes at DET virker mer logisk.. men ører og brystvorter er jo to forskjellige ting *forvirrrrra!!* [:D][:D]

Feil[;)]

så rart at jeg fikk beskjed om å snurre da.. det var også på en frisørsalong. dumt at det blir lært forskjellige ting. husker da jeg tok piercing i brystvortene - da fikk jeg beskjed om å ikke snurre - for da irriterer du såret og det får ikke gro - så jeg synes at DET virker mer logisk.. men ører og brystvorter er jo to forskjellige ting *forvirrrrra!!* [:D][:D]

Stol på det du fikk beskjed om på piercingstudio du[;)]
Mye lettere å få dritt inn hvis du snurrer.
Hmm.. kanskje de du var hos ikke har vært på kurs på lenge[8D] For det er noen år siden de sa at de ikke skulle snurres på[:)]
Skjønner at du blir forvirra ja![8|]
Gjør som du føler, det har gått bra med de som har snurra de også[:D]
Lykke til!

ORIGINAL: Julimor82

Feil[;)]

Stol på det du fikk beskjed om på piercingstudio du[;)]
Mye lettere å få dritt inn hvis du snurrer.
Hmm.. kanskje de du var hos ikke har vært på kurs på lenge[8D] For det er noen år siden de sa at de ikke skulle snurres på[:)]
Skjønner at du blir forvirra ja![8|]
Gjør som du føler, det har gått bra med de som har snurra de også[:D]
Lykke til!

Angående det med snurring eller ikke snurring, det kommer an på hva stangen er laget av, er det f.eks medisinsk plast skal den ikke snurres på, bare vaskes med vann! [:)]

Du må nok snu på de ja. Brukte gjøre det hver gang jeg renset de. Det må gjøres ofte![;)]

Utrolig provoserende at innlegget mitt er slettet. Dette er et DISKUSJONSFORUM og man MÅ få lov til å si hva man mener. Det er tross alt ytringsfrihet her i landet...

Jeg synes det er kvalmt å gi så små barn hull i ørene.
Håper dere som gjør det er klar over at nervebanene i kroppen ikke er ferdig utviklet før man er ca 16 år. Derfor er det også 16 års aldersgrense på piercing. Ved å gi hull i ørene så tidlig kan man ødelegge kommende nervebaner og barnet kan få kronisk hodepine, voldsomme allergier og en hel rekke andre plager.

For ikke å snakke om hvor stygt og unaturlig det ser ut med dobber i ørene på babier og små jenter.

Jeg tar faktisk hull i ørene på folk, og er "utdannet" til det(er jo kun et kurs da), og man skal ikke vri på øredobbene, da det kan danne arrvev (slik at hullet kjennes "hardt" ut når man tar på øreflippen) og er helt unødvendig.

ORIGINAL: *LiseT*

Hvorfor tok du hull i ørene på henne egentlig?

Jeg kan ikke svare for HI, men jeg gjorde det på min datter da hun var 11 mnd fordi jeg synes det er fint OG fordi når de er så små så peller de ikke på øredobbene slik de gjerne gjør når de er eldre (og som igjen kan føre til verk og infeksjoner).

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

ja viktig å vri hver dag og rense morgen og kveld med pyrisept[:D]

eller bruke klorexidn 

ORIGINAL: Malin!

ORIGINAL: K@ro

ORIGINAL: *LiseT*

Hvorfor tok du hull i ørene på henne egentlig?

Jeg kan ikke svare for HI, men jeg gjorde det på min datter da hun var 11 mnd fordi jeg synes det er fint OG fordi når de er så små så peller de ikke på øredobbene slik de gjerne gjør når de er eldre (og som igjen kan føre til verk og infeksjoner).

men om jenta di hadde tatt hull i ørene når hun var gammel nok til å forstå hva det er og til å ønske dette ville jo det ikke vært noe problem da heller.

Jeg mener, hadde noen foreldre kommet å sagt de ville pierce barnet i nesa, øyenbrynet, leppa osv så hadde jo ingen frisørsalonger/piercingstudioer gjort dette, skjønner ikke hvorfor det er greit når det er øra??

Etter min mening er det helt sykt at foreldrene tar seg den retten å bestemmer over barnets kropp på den måten.
Skulle jammen meg vært forbudt!

(blir vel sletta dette og tenker jeg[:-])

Deg om det, syk føler jeg meg ikke.

Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var 5 mnd, og jeg har aldri bært nag til mamma for dette[:D]

Back
Topp