Dere som har barn fra før

En god vinterpose er jo et must for oss som skal ha baby i desember:) Jeg hadde risarosa sin pose til jenta mi sist gang, den var kjekk helt til hun skulle i sportsdelen, siden den ikke hadde plass til seler. Den ble da byttet ut med en voksipose (urban) og den er jeg kjempefornøyd med. Har også en lammeskinnspose som blir brukt på det kaldeste:)

Risarosa vognposer er NYDELIGE!! :D Har virkelig lyst på en slik, men vet ikke om jeg får mannen med på det, hehe!! Har liksom voksibpose (urban) fra før!! :P :P

En annen ting jeg kom på som man ikke trenger (i alle fall ble det ikke brukt noe særlig hos oss) er klær med hette. Ganske upraktisk når babyen bare ligger he he... Mange søte plagg til de små, men i begynnelsen gikk det bare i body og sparkebukse/joggebukse.

En god vinterpose er jo et must for oss som skal ha baby i desember:) Jeg hadde risarosa sin pose til jenta mi sist gang, den var kjekk helt til hun skulle i sportsdelen, siden den ikke hadde plass til seler. Den ble da byttet ut med en voksipose (urban) og den er jeg kjempefornøyd med. Har også en lammeskinnspose som blir brukt på det kaldeste:)
Har så lyst på risarosa pose:D Syns de er helt nydelige! :)

Risarosa sine poser er nydelige! Men jeg syns ikke de var like brukervennlige. Vanskelig stoff å fjerne flekkerpå, gulpeflekkene fikk jeg ikke av. Utenom det så er de veldig tykke og klumpete når barnet vokser til. Og den kan ikke brukes med seler.Synes posen var helt topp frem til jenta var 5-6 mnd og ville sitte i vogna. Men etter det ble den ikke brukt mer desverre:/ posen er jo så dyr også. Jeg vil ikke annbefale risarosa hvertfall.

Sent from my iPhone using BV Forum

Risarosa sine poser er nydelige! Men jeg syns ikke de var like brukervennlige. Vanskelig stoff å fjerne flekkerpå, gulpeflekkene fikk jeg ikke av. Utenom det så er de veldig tykke og klumpete når barnet vokser til. Og den kan ikke brukes med seler.Synes posen var helt topp frem til jenta var 5-6 mnd og ville sitte i vogna. Men etter det ble den ikke brukt mer desverre:/ posen er jo så dyr også. Jeg vil ikke annbefale risarosa hvertfall.

Hmm.. Du sier noe der.. :/ Utrolig dumt om de ikke er brukervennlige når de er så fine :D

Ååh nå vil jeg og ha den posen!! Får se om jeg finner en ide om hvordan jeg kan lage en lignende selv :-D

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Min jente brukte ull i en evighet. Ull er gull <3 omslagsbodier som du knepper igjen fremme var praktisk i starten, så slipper mann å stresse med å fra noe over hodet deres;)

Jeg brukte (bruker) også tøybleier. Bra for miljøet, stumpen og lommeboka;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mange sier man ikke trenger masse små klær, så mange kjøper for lite. Her ble 50 brukt iallefall 6 uker! Så jo, man trenger klær!
Kluter MÅ man ha! Disse man får kjøpt i flerpakk på Princess, det går sikkert 20 kluter om dagen.
Tynne ulluer.
Saueskinn, ett til vogn og ett til seng.

Mange sier man ikke trenger masse små klær, så mange kjøper for lite. Her ble 50 brukt iallefall 6 uker! Så jo, man trenger klær!
Kluter MÅ man ha! Disse man får kjøpt i flerpakk på Princess, det går sikkert 20 kluter om dagen.
Tynne ulluer.
Saueskinn, ett til vogn og ett til seng.
20 kluter om dagen? :O Hva bruker man 20 kluter til? :P

20 kluter om dagen? :O Hva bruker man 20 kluter til? :P
Ja si det. Vi brukte mye iallefall. Brukte våterter også, men ikke bra for lille stumpen.

Ja si det. Vi brukte mye iallefall. Brukte våterter også, men ikke bra for lille stumpen.
Det er så utrolig mange ting jeg kommer til å glemme at jeg har bruk for :p Og så kommer jeg nok til å ha en del ting jeg aldri kommer til å få bruk for :p
Jeg kommer nok til å bruke mesoft når jeg skifter bleie :) Har veldig god erfaring med tørre engangskluter fra barnehagen hvertfall, så blir å prøve det:) Sparer seg for litt vask hvertfall :P

Jeg hadde foresten gulpebaby men hun gulpet mest på gulpeklutene el på mor sine klær :P

Kjenner at jeg må starte å skrive en liste på alt jeg trenger :p Føler allerede at jeg har dårlig tid :p

Kjøper dere nytt eller på finn.no etc?

Vi tenker å kjøpe det meste nytt i og med det er vår første og vi har tenkt å ha hvertfall to til etter hvert :) Men finner jeg leandersengen brukt og litt billigere sier jeg ikke nei takk til det :p Tror det er eneste sjangsen for å overtale samboeren siden han synest den var litt dyr ny :p

Åh, nå begynte jeg virkelig å glede meg når jeg leste gjennom denne tråden. En pittebitteliten baby <3 kan ikke fatte at jeg hadde en slik for bare 1 år siden, tiden flyr, og jeg er alvorlig babysyk.. Godt det bare er 7 1/2mnd til termin ;)

Klær: helt uforutsigbart, som mange er inne på. Min første skiftet jeg bare klær på fordi jeg syns jeg burde. Min andre bæsja ut tre skift om dagen.

Andre åpenbare store ting er allerede nevnt.

To geniale babyting i min hverdag:

Bæresjal! Å kunne gå på fjellet/utenfor trillbar vei sjøl om man har en baby som må ha både pupp og skift i den tiden turen tar, og mulighet til å putte babyen i sjalet hvis småen slår seg helt vrang halvveis på en lang trilletur.

Tynne overmadrasser fra jysk. Finnes i både str. vogn/kurv, grindseng og vanlig seng. Mye mindre klamt enn tisselaken, og kan slenges rett i maskinen.

Ellers: det beste tipset jeg har fått: butikkene er åpne etter fødselen også:-):-)

Kjøper dere nytt eller på finn.no etc?

Vi sjekker alltid om det er å få kjøpt brukt før vi kjøper nytt. Både økonomisk og miljøvennlig:-) Er også så heldig å ha både søsken og venner på begge sider som tilbyr arveklær og -utstyr. De helt små sliter sjelden ut noe! Men selvfølgelig...en liten koseshopping etter noe helt nytt og smått må man unne seg:-) Har hatt ett eller to skift som jeg har kjøpt før fødselen, og arvet resten:-)

Min jente brukte ull i en evighet. Ull er gull <3 omslagsbodier som du knepper igjen fremme var praktisk i starten, så slipper mann å stresse med å fra noe over hodet deres;)

Jeg brukte (bruker) også tøybleier. Bra for miljøet, stumpen og lommeboka;)

Det med ull er viktig å huske på med vinterbabyene :) Jeg synes Devold-ulla er klart best, den er hot&cold og kan brukes året rundt :)

Back
Topp