Dere som har barn fra før

Det er litt greit å vite :) Har hørt om de som skifter ti ganger om dagen :) Tenker det kommer til å gå i strømpebukse og body og en heldress over, mest mulig praktisk :P
Jeg har angst for flekker så her blir det nok endel skift på lille :p


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
ang str så brukte mini her 50 i 6 uker ;) han kom på terminen.

ammepute brukte vi aldri

flaskene kokte jeg, null problem :) nå har vi micro,mulig jeg tenker på sterilisator da ja.

Da var dere heldige. 50 varte i 3 dager her og 52 i to uker :S
 
Det er litt greit å vite :) Har hørt om de som skifter ti ganger om dagen :) Tenker det kommer til å gå i strømpebukse og body og en heldress over, mest mulig praktisk :p
Altså man kan ikke forvente at ungen er ren og pen i tyet 24/7 så jeg orka ikke stresse med det, men det var generelt lite flekker her.
:)
 
Da var dere heldige. 50 varte i 3 dager her og 52 i to uker :S
oi,hehe!! kunne sikkert ha brukt 50 lengre,men vi reiste 4 uker hjem til familien da,så la vekk 50 og tok med 56 :) mini var 3080 på terminen når han kom og la ikke så godtpå seg..
 
Jeg har angst for flekker så her blir det nok endel skift på lille :p


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
Du gir deg fort med det. hehe

Se for deg at lille vil ha mat ca hver 3 time med tilhørende gulp. skift.
Så er det hviletid og så kommer en liten lekkasje fra bleia, nytt skift. så mating igjen, nytt skift. Og så skal dere ut og ungen må ha nytt skift for det du tok på i stad er for kaldt eller for varmt til å gå ut.
Så har ungen gulpa på deg typ tre fire ganger allerede.
Du rekker ikke annet enn å skifte klær, skifte bleie og mate unge da. *ler*

Men da har jeg et godt tips til deg. MANGE gaskluter i stor størrelse for å besytte dine klær og smekker til lille etter mat :D
 
oi,hehe!! kunne sikkert ha brukt 50 lengre,men vi reiste 4 uker hjem til familien da,så la vekk 50 og tok med 56 :) mini var 3080 på terminen når han kom og la ikke så godtpå seg..
Min var nesten 3300 så da er nok hele forskjellen der :)
 
ja det er det nok :) så satser nok på str 50 frem til jul denne gang om ikke store endringer skjer :) men har jo alt klart om det er gutt,så da er det bare å hente nytt i eksjene og vaske :)
 
Altså man kan ikke forvente at ungen er ren og pen i tyet 24/7 så jeg orka ikke stresse med det, men det var generelt lite flekker her.
:)
Nei, det er klart.. Det er jo som du sier oppom her at det blir ikke tid til annet da :P
 
Av ting som ikke er nevnt allerede, så kan jeg legge til "busesuger". Hadde en "klengebaby" så jeg synes det var fint med bæresjal slik at jeg kunne ha hendene fri når jeg holdt på med noe hjemme. Også kjøpte jeg mesoft kompresser på apoteket. Synes de var fine å bruke i stedet for våtservietter.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Av ting som ikke er nevnt allerede, så kan jeg legge til "busesuger". Hadde en "klengebaby" så jeg synes det var fint med bæresjal slik at jeg kunne ha hendene fri når jeg holdt på med noe hjemme. Også kjøpte jeg mesoft kompresser på apoteket. Synes de var fine å bruke i stedet for våtservietter.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Våtservietter kommer jeg ikke til å bruke.. Jeg liker å vite hva jeg bruker på babyen og at det er så skånsomt som mulig :) Hvilket bæresjal anbefaler du? Og ville du hatt bare bæresjal eller bæresele i tillegg? :)
 
Våtservietter kommer jeg ikke til å bruke.. Jeg liker å vite hva jeg bruker på babyen og at det er så skånsomt som mulig :) Hvilket bæresjal anbefaler du? Og ville du hatt bare bæresjal eller bæresele i tillegg? :)
Har bare prøvd ett, men var fornøyd med det i alle fall:) Tror det heter tricot slen eller noe sånt. For meg holdt det fint med sjalet:)


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
vaskekluter, det glemte jeg.
Jeg har brukt princess sine både frotte og bomull.
Bomullklutene må vaskes noen ganger for å få mykheten, men de varer (i generasjoner bokstavelig talt) og er kjempekjekke.
 
Dette er utystyret jeg er mest fornøyd med:

* Babybjørn vippestol (fantastisk)
* Bleiebøtte (Tar all lukt)
* Tripptrappstol med newborn sete til. (Kan da ha med babyen til alle måltider, og mulighet for mor å spise middag)
* Emmaljunga vognen min :P
* Maxicosi bilsete med base. Det er veldig lett å løfte og håndtere. (Viktig når babyen blir tyngre)
* Mesoft kompresser (Har noen på Kiwi som jeg er og veldig fornøyd med)
* Strømpebukser og bodyer
* Eit ullteppe og eit helseteppe
* Meduca brystvortekrem
* Noen ammeinnlegg i ull og noen i bomull
* Gode truser og bh-er
* VIKTIG å kjøpe god og tykk sengekant, det har jeg bommet på begge gangene og har måttet kjøpe ny.
* Sterilisator. Så mye enklere og raskere enn å koke flasker. Kokte flasker med snuppa, så jeg var egentlig litt skeptisk til den. Men all tid du sparer inn og alt som er meir lettvint er GULL verdt :)

Dette er utstyret som nesten aldri ble brukt eller var litt undødvendig:

* Bæresjal (Ble aldri brukt)
* Alle klær i strl 50. (Stor gut)
* Alt for mye klær i strl 56 (brukte kun i noen uker)
* Har badekar så bruker ikke balje
* Har heller ikke ammepute. Har hatt en gyngestol med gode armlener og ei vanlig pute :) Men den har jeg ikke lenger så vurderer å kjøpe en denne gangen.
* Babygym ble kjøpt alt for tidlig, når han var stor nok til å bruke den var de myke lenkene alt for kjedelig så det endte med at jeg kjøpte en ny.
* Flaskevarmer (Har aldri brukt den) Micro fungerer veldig bra.

Dette er hva som fungerte og ikke fungerte for meg ;) Leser at mangen har forskjellige ting som er nyttige og unyttige her, så det er viktig og huske på at vi er ulike med ulike behov :D
Følg magefølelsen og sunn fornuft.
:D :D
 
Dette er utystyret jeg er mest fornøyd med:

* Babybjørn vippestol (fantastisk)
* Bleiebøtte (Tar all lukt)
* Tripptrappstol med newborn sete til. (Kan da ha med babyen til alle måltider, og mulighet for mor å spise middag)
* Emmaljunga vognen min :p
* Maxicosi bilsete med base. Det er veldig lett å løfte og håndtere. (Viktig når babyen blir tyngre)
* Mesoft kompresser (Har noen på Kiwi som jeg er og veldig fornøyd med)
* Strømpebukser og bodyer
* Eit ullteppe og eit helseteppe
* Meduca brystvortekrem
* Noen ammeinnlegg i ull og noen i bomull
* Gode truser og bh-er
* VIKTIG å kjøpe god og tykk sengekant, det har jeg bommet på begge gangene og har måttet kjøpe ny.
* Sterilisator. Så mye enklere og raskere enn å koke flasker. Kokte flasker med snuppa, så jeg var egentlig litt skeptisk til den. Men all tid du sparer inn og alt som er meir lettvint er GULL verdt :)

Dette er utstyret som nesten aldri ble brukt eller var litt undødvendig:

* Bæresjal (Ble aldri brukt)
* Alle klær i strl 50. (Stor gut)
* Alt for mye klær i strl 56 (brukte kun i noen uker)
* Har badekar så bruker ikke balje
* Har heller ikke ammepute. Har hatt en gyngestol med gode armlener og ei vanlig pute :) Men den har jeg ikke lenger så vurderer å kjøpe en denne gangen.
* Babygym ble kjøpt alt for tidlig, når han var stor nok til å bruke den var de myke lenkene alt for kjedelig så det endte med at jeg kjøpte en ny.
* Flaskevarmer (Har aldri brukt den) Micro fungerer veldig bra.

Dette er hva som fungerte og ikke fungerte for meg ;) Leser at mangen har forskjellige ting som er nyttige og unyttige her, så det er viktig og huske på at vi er ulike med ulike behov :D
Følg magefølelsen og sunn fornuft.
:D :D
Veldig grei oversikt :) Tror du har rett i at man må følge magefølelsen og finne ut hva som passer sine behov :)
 
En generell greie: du trenger ikke halvparten av det du tror;) Kjøpte så mye rart til førstemann som jeg aldri har hatt brukt for:@


❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
 
Til andremann kjøpte jeg et lite vanntermometer, som viste når badevannet var i perfekt temp for baby. Den brukte jeg vær gang for er så dårlig på det der, visste aldri om vannet egentlig var for kaldt el varmt med første :p


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
En generell greie: du trenger ikke halvparten av det du tror;) Kjøpte så mye rart til førstemann som jeg aldri har hatt brukt for:mad:


❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
Haha, notert! :D
 
En god vinterpose er jo et must for oss som skal ha baby i desember:) Jeg hadde risarosa sin pose til jenta mi sist gang, den var kjekk helt til hun skulle i sportsdelen, siden den ikke hadde plass til seler. Den ble da byttet ut med en voksipose (urban) og den er jeg kjempefornøyd med. Har også en lammeskinnspose som blir brukt på det kaldeste:)
 
Back
Topp