Dere som har barn fra før

Twinkle

♥Februar 2015♥
Februarlykke 2015
Aprillykke 2016
Har dere noe utstyrtips til oss førstegangs? :)


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
Henger meg på denne! Vanskelig å vite hva man trenger og hva som er absolutt unødvendig :)
 
Uhm. Du trenger ikke så mye klær til babyen som du tror. :p
De to første størrelsene blir knapt brukt fordi de vokser så fort.
Hvis dine venner og familie vil gi deg noe til babyen og du ønsker klær be om fra størrelse 62 og etter.

Smokk (hvis du ønsker det)
Et par tåteflasker for du vet aldri når du faktisk får behov for de.
Sterilisator til tåteflasker. Avent sin Micro versjon er kjenpekjekk.

En stelleveske som den vordende far eller andre mannspersoner faktisk og tør å drasse rundt på.
Gaskluter, stooore. Det går fort to tre om dagen.
Vippestol som kan legges helt ned.
Bilstol
Vogn (det har vel de fleste av oss allerede en formening om kjenner jeg oss damer rett)
Seng med god madrass og sengekant. Dyne (pute er et fy ord i lang tid framover)
Et helsepledd.
En babygym
Stellebord, eller hvis du gjør som meg bare stellematte å legge på vaskemaskin eller benk.
Badekar (Jeg går for flexibath) Den greia som holder babyen i badet er valgfri, jeg hadde stor nytte av den for jeg er livredd for å drukne babyen og fikk to frie hender til å dulle med babyen)
Ammepute, den største du finner!

To tre amme BH-er
Inlegg gjerne i ull for å unngå brystbetennelse.
Noen store gode truser til etter fødsel og renselsen.

Ja det var vel det viktigste.
 
Eg trodde eg ikkje trengte vippestol og at d var helt unødvendig.. Men veldig greit å ha hvis du ska dusje med baby, kan baby sitte/ligge i den mens du vaske deg sjøl og etterpå når du tørke deg :) grådig grei å gi mat i den i begynnelsen og før de sitter :) mi bruke sin babybjørn vippestol ennå :)

Ellers syns eg d var helt genialt med stokke tripp trapp stol med newborn seat på :)

Soveplass i stuen i begynnelsen siden de sover så mye ;)

babyjente 27 Juli ♡
 
ja, det beste tipset er å kjøp det mest nødvendige, litt klær,bleier, vogn, bilstol,seng med tilbehør til babyen kommer. samt kluter,ammeinnlegg og sånt. så kommer resten ved behov :) og selvfølgelig flasker om man ikke skal amme :)

vi får jo vinterbabyer så her kommer innkjøpene til å være ullklær fra joha i mengder ;) elsker joha ;) resten har vi nok fra sist :) men da fikk vi sommerbaby.
 
Ammeinnlegg! Med meg så rant det første tiden... viktig å ha termometer, paracet, saltvannsdråper ol i hus;)
Jeg brukte også mye et par små tepper. Gode til å ha over bilstolen, legge under babyen på sofaen osv.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Så mange gode tips! Mye jeg ikke har tenkt er så viktig. :)


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
Uhm. Du trenger ikke så mye klær til babyen som du tror. :p
De to første størrelsene blir knapt brukt fordi de vokser så fort.
Hvis dine venner og familie vil gi deg noe til babyen og du ønsker klær be om fra størrelse 62 og etter.

Smokk (hvis du ønsker det)
Et par tåteflasker for du vet aldri når du faktisk får behov for de.
Sterilisator til tåteflasker. Avent sin Micro versjon er kjenpekjekk.

En stelleveske som den vordende far eller andre mannspersoner faktisk og tør å drasse rundt på.
Gaskluter, stooore. Det går fort to tre om dagen.
Vippestol som kan legges helt ned.
Bilstol
Vogn (det har vel de fleste av oss allerede en formening om kjenner jeg oss damer rett)
Seng med god madrass og sengekant. Dyne (pute er et fy ord i lang tid framover)
Et helsepledd.
En babygym
Stellebord, eller hvis du gjør som meg bare stellematte å legge på vaskemaskin eller benk.
Badekar (Jeg går for flexibath) Den greia som holder babyen i badet er valgfri, jeg hadde stor nytte av den for jeg er livredd for å drukne babyen og fikk to frie hender til å dulle med babyen)
Ammepute, den største du finner!

To tre amme BH-er
Inlegg gjerne i ull for å unngå brystbetennelse.
Noen store gode truser til etter fødsel og renselsen.

Ja det var vel det viktigste.
Veldig greit å vite det om størrelser :P Har jo så lyst til å kjøpe mange av de bittesmå, søte klærne :D
Angående ammepute, hva er forskjellen på de og hvorfor er de i forskjellige størrelser?
 
ja, det beste tipset er å kjøp det mest nødvendige, litt klær,bleier, vogn, bilstol,seng med tilbehør til babyen kommer. samt kluter,ammeinnlegg og sånt. så kommer resten ved behov :) og selvfølgelig flasker om man ikke skal amme :)

vi får jo vinterbabyer så her kommer innkjøpene til å være ullklær fra joha i mengder ;) elsker joha ;) resten har vi nok fra sist :) men da fikk vi sommerbaby.
Har også begynt å småkikke på Joha, synes de har så mye fint! Og så praktisk med ull :D
 
ang str så brukte mini her 50 i 6 uker ;) han kom på terminen.

ammepute brukte vi aldri

flaskene kokte jeg, null problem :) nå har vi micro,mulig jeg tenker på sterilisator da ja.
 
Har også begynt å småkikke på Joha, synes de har så mye fint! Og så praktisk med ull :D
ja det er fantastisk kvalitet, og så holdbart! er salg på det på barnas hus i dag,så vurderer å dra innom,men det er ikke ullen da..bomull,men er så mye fint!
 
ang str så brukte mini her 50 i 6 uker ;) han kom på terminen.

ammepute brukte vi aldri

flaskene kokte jeg, null problem :) nå har vi micro,mulig jeg tenker på sterilisator da ja.
Hvor mange skift må man ha på en dag ca? Om man ikke får en baby som gulper mye :) Vet det varierer mye, men ca :p
 
Veldig greit å vite det om størrelser :p Har jo så lyst til å kjøpe mange av de bittesmå, søte klærne :D
Angående ammepute, hva er forskjellen på de og hvorfor er de i forskjellige størrelser?
Vel først må jeg vel si at mange mener ammepute er unødvendig. I beg to differ.

Jeg fikk en gigantisk en hos mamma med et fyll som holder seg fantastisk.
Den omkranset meg helt når jeg satt og var så høy og bred at barnet lå som på en seng når jeg skulle amme eller gi flaske.
Det ble med andre ord stødig og godt og kom lett til brystet. Jeg slapp å bygge under mer eller sitte krokete.

De små putene feks fra babydan er ikke høye nok til at barnet kommer opp til brystet og de blir å surfe rundt på puta før de ila 3 mnd har vokst i fra den. Ganske tullete.
Så hvorfor de kommer i forskjellige størrelser er meg et mysterium for over halvparten av putene på markedet er bare fjas.
 
ja det er fantastisk kvalitet, og så holdbart! er salg på det på barnas hus i dag,så vurderer å dra innom,men det er ikke ullen da..bomull,men er så mye fint!
Gleder meg til å slippe alle hemninger å bare kjøpekjøpekjøpe :D
 
Gleder meg til å slippe alle hemninger å bare kjøpekjøpekjøpe :D
ja prøver å holde igjen til etter oul, blir det en til gutt,har vi maaaaaaaaaasse klær... hehe,så da er det bare å kjøpe ull og lukke øynene for det meste andre, og så blir jeg å sy en del bodyer og bukser selv :)
 
Vel først må jeg vel si at mange mener ammepute er unødvendig. I beg to differ.

Jeg fikk en gigantisk en hos mamma med et fyll som holder seg fantastisk.
Den omkranset meg helt når jeg satt og var så høy og bred at barnet lå som på en seng når jeg skulle amme eller gi flaske.
Det ble med andre ord stødig og godt og kom lett til brystet. Jeg slapp å bygge under mer eller sitte krokete.

De små putene feks fra babydan er ikke høye nok til at barnet kommer opp til brystet og de blir å surfe rundt på puta før de ila 3 mnd har vokst i fra den. Ganske tullete.
Så hvorfor de kommer i forskjellige størrelser er meg et mysterium for over halvparten av putene på markedet er bare fjas.
Har også tenkt at ammepute er praktisk, hvertfall med tanke på det ergonomiske :) Også har jeg tenkt at den er sikkert perfekt å bruke som pute på natta siste tiden før fødsel :P
 
ja prøver å holde igjen til etter oul, blir det en til gutt,har vi maaaaaaaaaasse klær... hehe,så da er det bare å kjøpe ull og lukke øynene for det meste andre, og så blir jeg å sy en del bodyer og bukser selv :)
Så heldig du er som syr selv :) Skulle ønske jeg og kunne det, hadde jo fått akkurat det jeg ville da :p
 
Hvor mange skift må man ha på en dag ca? Om man ikke får en baby som gulper mye :) Vet det varierer mye, men ca :p

Jeg hadde gulpeunge, men vi gikk ikke gjennom mer enn to antrekk om dagen.
Det gikk i strømpebukse og body hos oss siden Lille var født på sommeren. haha
Hadde svært få lekasjer fra bleier og sånn så vi klarte oss med det. :)
 
Har også tenkt at ammepute er praktisk, hvertfall med tanke på det ergonomiske :) Også har jeg tenkt at den er sikkert perfekt å bruke som pute på natta siste tiden før fødsel :p

Det er også genialt for å avlaste bekkenet :D
 
Jeg hadde gulpeunge, men vi gikk ikke gjennom mer enn to antrekk om dagen.
Det gikk i strømpebukse og body hos oss siden Lille var født på sommeren. haha
Hadde svært få lekasjer fra bleier og sånn så vi klarte oss med det. :)
Det er litt greit å vite :) Har hørt om de som skifter ti ganger om dagen :) Tenker det kommer til å gå i strømpebukse og body og en heldress over, mest mulig praktisk :P
 
Back
Topp