Dere som har barn fra før, ubrukelig babyutstyr?

Jeg tror ikke du skal stole blindt på det alle sier, for mye av det folk syntes var useless, har vi hatt stor nytte av :p Man må nok bare prøve seg fram og finne ut hva en selv og babyen foretrekker :)

Her ble bæresjal svært lite brukt både fordi jeg er veldig varm av meg og ble helt svett av å bruke det, og i tillegg hadde jeg bekkenvondt etter fødsel også, så langvarig bæring var et no-go uansett.

I starten var vippestol og newbornsetet til tripp-trappen useless, for babyen ville ikke sitte der mer enn maks 5-10 min. Men det gikk seg til etter noen mnd.

Bilstoladapter til vogna. Vi hadde ikke en baby som trivdes i bilsetet, så det ble bare gråt om han måtte sitte i det når vi feks var på butikken.

BBHugMe som ammepute. For no drit! :p Super til bekkenet, men skikkelig dårlig som ammepute. Synes Cosyfix er tusen ganger bedre.

Strømpebukser. Vi hadde en lang og slank baby, og jeg syntes det var helt håpløst å finne strømpebukser som satt godt på uten å være for stramme. Vi brukte bukser og sokker.

Bodyer som ikke var omslagsbodyer. Vi brukte til slutt bare omslagsbodyer, for bebis hata å få noe over hodet (og det er virkelig ikke bare-bare å dra bodyen nedenfra og opp som noen andre her kommenterte).

Pysjer uten føtter. Vi likte defintivt best de med føtter, for sokkene holdt seg jo ikke på i løpet av natta. Sjelden noe problem med at han sparket seg "ut" av føttene.

Vi hadde god nytte av vugge (brukte den hele tiden til dagsøvn) og lekegrind etter hvert som han ville ligge litt under babygymmen som vi hadde oppi der.

Anbefaler sock-ons for å holde sokker på (søk på Ebay)! De er supre :D Jeg begynte å bruke de først da han var noen mnd gammel, men jeg tror de skal passe tidligere.

Og gulpekluter har man behov for selv om man ikke får gulpebaby :) Jeg brukte de under hodet hans under amming for å forhindre for mye søl, og også noen ganger under hodet i vogna for ta unna for evt litt gulp, men også sikkel.

Enig med enkefalos over her, det er jo veldig individuelt hva som blir mye brukt og ikke. Ser noen skriver de ikke hadde bruk for vogn, vi har trilla noen hundre mil med vår for å si det sånn, det er planen igjen!

Her var det håpløst med hetter og kjoler. Vi hadde heller ikke bruk for flasker og smokker, for hun skjønte ingen av delene. Babysko.

Ja sko til babyen er jo helt håpløst :P jeg hadde masse til førstemann, de sto utstilt på rommet hans! Hetter også, inne i hvertfall. Ute var det deilig å ha det over hodet hvis det var kaldt :)

Nesten alt av klær som ikke er
Heldress
Pysj
Body
Strømpebukse/sparkebukse

Små babyer trenger ikke fine skjorter, hettegensere, stive jeans, bittesmå sokker eller tøfler som ikke sitter på foten, selebukser med store knapper og spenner, kjoler etc. Det ser fint ut på hengeren, men er bare upraktisk.

Heldress
Pysj
Body
Strømpebukse/sparkebukse

Små babyer trenger ikke fine skjorter, hettegensere, stive jeans, bittesmå sokker eller tøfler som ikke sitter på foten, selebukser med store knapper og spenner, kjoler etc. Det ser fint ut på hengeren, men er bare upraktisk.

Herregud, svigermor kom med en haug av sokker til frøkna her som var som ankelsokker til baby.. kan bare si at de er HELT ubrukelige, satt aldri på lenge!!
Helt enig, det er de aller beste babyklærne.
Tremenningen til frøkna, det er tre mnd forskjell på dem, hun ble kledd i kjoler, hårbånd, sløyfer i det ikke-eksisterende håret, og andre fine antrekk.. mi frøken hadde body og strømpe/sparkebukse, eller ull, alltid klar til å ta seg en dupp i vogna, og lett å få på et lag til.
Praktisk fremfor fint, hvertfall hjemme i hverdagen!!

Ammepute og babynest var bomkjøp her. Det hadde vi ikke brukt for i det hele tatt. Vippestol derimot var GULLVERD :happy:

Heldress
Pysj
Body
Strømpebukse/sparkebukse

Og man får veldig ofte sistnevnte i gave, så kjøp det myke gode tøyet selv. Tror storebror her har ubrukte "jeans" med knapper i alle størrelser omtrent, han går og gikk bare i joggebukser og tights.

Er enig i det med kjoler og hettegensere. Tungvint på små babyer. Jeg er heller ikke fan av bukser/pysjer med fot på, de sparker seg så lett fast inni beina på de. Bilstoladapter ser jeg er nevnt her. Det hadde jeg mye nytte av i storby første perm, brukte det lite i mindre by andre perm. Tøystol til baby/småbarn til å feste på en vanlig voksenstol, aldri brukt. Ikke kjøp for mye flasker og dertil utstyr før du vet om det blir flasking - og ev. HVILKEN flaske babyen din faktisk tar. Samme gjelder smokk, ikke kjøp mange av en, kan hende mange typer må prøves før du finner den babyen tar... Sko til baby: unødvendig. Hårbånd og sånt dill: unødvendig.

Gull verdt:
Sophie le Giraffe til biting
Suavinex-smokker, gull for begge mine barn!
Babycall (men har aldri savnet video)
Babybjørn vippestol
Både newborn set og baby set til tripptrapp
Speil til å ha bak babysetet i bilen
Praktisk holder til dill/dall/mobil/nøkler til å henge på vognhåndtaket
Gode pledd
Mange flanellskluter

Skriver under på denne jeg :D

Back
Topp