Dere som har barn fra før, ubrukelig babyutstyr?

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Hva fikk dere høre med (de) forrige barn(a) at dere MÅTTE ha, men som ble totalt ubrukelig for dere?
 
Ingenting :D brukte alt vi hadde. Kjøpte aldri lekegrind, men savnet det ikke heller.
 
En del klær... alt med hetter og bodyer som måtte over hodet de første ukene :p
 
En del klær... alt med hetter og bodyer som måtte over hodet de første ukene :p
(Sniker her :p tenkte jeg bare skulle tipse deg om at alle bodyer egentlig kan taes av eller på over kroppen, både de med overlapp og de med knapp på skulderen) siden hodet i starten er det største såe.... :rolleyes:
 
Signerer klær med hette. Meget upraktisk og klumpete.

Ellers har vi brukt det meste.
 
-strømpebukser. Hadde kjøpt masse strømpebukser. Men selvom det sto strl 50 var de evig for stor selvom han var 52cm. Knotete. Ble heller glad i newbie sine litt tykke bukser(på bildet under) . Ergonomiske og gode :)
Screenshot_20190602-181458_Gallery.jpg

- myk ammepute. Følte han bare sank. Var noe dritt. Kjøpte en hard en fra ergobaby og den var åååå mye bedre :) lettere å finne en god stilling

- masse tepper av bomull. Endte med å bare bruke et stort hærlig ullteppe fra lillelam

- bilstol adapter. Når jeg hadde funnet frem understellet på vogna, var det like enkelt å sette bagdelen på som bilstolen.så da ble det baggen. Det er også anbefalt at de heller ligger enn å sitte i stol.
-babybreeza . var mye mer enkelt å koke vann i en termos og blande med det

- pyntete klær med sløyfer feks. Hettegensere.

-uro. Babyen brydde seg ikke


TING SOM VAR FANTASTISK Å HA :D:
-bæresele og bæresjal.
- hard ammepute
- massevis av gulpekluter (fikk gulpebaby)
- stort ullpledd
- calling med kamera. Var greit å følge med på han når han sov. Var redd han plutselig skulle dra teppet over hodet eller noe.
- stokke newborn sete til tripp trapp stol.
-
 
Har aldri brukt vogge eller lekegrind, det har bare blitt oppsamlingsplass:p
 
-vugge
-uro
-stelleveske (vi endte opp med å bare bruke en vanlig veske. Ble anbefalt en veldig dyr stelleveske med rom til flaske som skulle holde temperaturen men endte jo opp med å amme i ett år så hadde aldri bruk for den, sikkert veldig praktisk for de som gir flaske men det kan jeg ikke uttale meg om uten erfaring) :)
 
Vugge og kjoler (ja, det er søtt, men veldig upraktisk på små babyer)
 
Det vi ikke bruker til nå ( baby er 6 uker)

- vugge
- negleklipper (lar neglene være, det ordner seg selv når dem er så myke )
- gaskluter ( til å vaske bruker vi tørre engangskluter som jeg har hatt i vann og med olje, har det i en boks )
-vugge
-uro
- klorevåtter ( om du vil bruke anbefaler jeg å heller bruke babysokker, sitter bedre på hånden til baby)
- tisselaken ( blir sikkert praktisk når baby blir større
 
Er enig i det med kjoler og hettegensere. Tungvint på små babyer. Jeg er heller ikke fan av bukser/pysjer med fot på, de sparker seg så lett fast inni beina på de. Bilstoladapter ser jeg er nevnt her. Det hadde jeg mye nytte av i storby første perm, brukte det lite i mindre by andre perm. Tøystol til baby/småbarn til å feste på en vanlig voksenstol, aldri brukt. Ikke kjøp for mye flasker og dertil utstyr før du vet om det blir flasking - og ev. HVILKEN flaske babyen din faktisk tar. Samme gjelder smokk, ikke kjøp mange av en, kan hende mange typer må prøves før du finner den babyen tar... Sko til baby: unødvendig. Hårbånd og sånt dill: unødvendig.

Gull verdt:
Sophie le Giraffe til biting
Suavinex-smokker, gull for begge mine barn!
Babycall (men har aldri savnet video)
Babybjørn vippestol
Både newborn set og baby set til tripptrapp
Speil til å ha bak babysetet i bilen
Praktisk holder til dill/dall/mobil/nøkler til å henge på vognhåndtaket
Gode pledd
Mange flanellskluter
 
Hmm må tenke litt på den, tror vi brukte det meste av det vi hadde egentlig. Men drøyde også for å se behovet.

Blant annet å kjøpe inn masse flasker på vei hjem fra barsel, da lille trengte flaskemating første tiden.
 
(Sniker her :p tenkte jeg bare skulle tipse deg om at alle bodyer egentlig kan taes av eller på over kroppen, både de med overlapp og de med knapp på skulderen) siden hodet i starten er det største såe.... :rolleyes:
Noen, men absolutt ikke alle ;)
 
Vugge er upraktisk synes jeg.

For meg ble babybjørn bæresele brukt lite fordi at inne brukte jeg sjal som var mye bedre. Og lille E fikk pusteproblemer når han fikk vind på seg som baby når vi var ute og han var i selen.

Ullklærne ble også aldri brukt fordi at han ikke tålte ull. Så prøve litt med ull før man kjøper inn mye ihvertfall.

Bamser og pynt og sånt blir ofte bare i veien og man får så mye i gave at det flyter lett over av sånt. Ender jo bare med at det til slutt blir pakket ned nesten ubrukt.

Vi fikk hos svigersøster en sånn ammemadrass som baby skulle ligge på der man kunne ta opp vegger på siden slik at man ikke ruller på babyen. Den ble aldri brukt for det ble bare for mye styr.
 
Bukser med føtter - synest det var helt håpløst å bruke, så her må en prøve seg frem.

Fikk og beskjed om at vi ikke kom til å trenge noe av den minste str. 50. - Endte med at jeg måtte løpe inn på senteret å kjøpe bodyer på vei hjem fra sykehuset :hilarious:

Nattdresser med glidelås - ender opp med en stor bul på magen, sverger til knapper!
 
Ser flere skriver klær med hette. Jeg hadde en fleese jakke med hette jeg brukte mye i vogna, synes dem var veldig kjekk og slapp lua. Pluss da vi bare skulle ut i bilen å kjøre bil var det kjekt med den hetta
 
Det er så forskjellig fra baby til baby, men her er det jeg kommer på i farta.

Hadde ikke klart meg uten (men som andre kanskje ikke hadde like mye nytte av):
- Gulpekluter!Jeg hadde en gulpebaby så kunne ikke klart meg uten de flere 10-talls gulpeklutene vi hadde, brukte jo 10-15stk HVER dag.
- adapter til bilstol/vogn. Var så himla praktisk å slippe å ta baby ut av bilstol om han sovna på vei til butikken f.eks.
- dilldall/koppholder til vogna. Ble mange trilleturer, og da var det så greit med et sted å legge smokker/lommebok/drikkeflaske som var lett tilgjengelig.
- bedside seng. Fantastisk enkelt å følge med babyen på natta uten å måtte stå opp. Lå og amma på ett lite laken, og når babyen sov kunne jeg bare dra i lakenet og flytte han over i egen seng

Ting som ble handla, men ikke brukt (men som andre syns var kjempefint å ha)
- smokker, min var kresen på smokk og prematur i tillegg så måtte ut å prøve alskens sorter. De jeg hadde kjøpt opp ett lager av gikk i søpla til slutt.. Anbefaler å prøve ut før du handler mange
- bæresele. Mini ble så varm, og gulpa så mye, at det var ubehagelig for både meg og han. Brukte den 3 ganger før jeg ga den bort.
- bukser med føtter, endte opp med å klippe av bena på de vi hadde. Så mye mer praktisk med bukse+sokker hos oss.
 
Back
Topp