Dere som har barn fra før av:

usj det var 2 lange timer med pressing gitt :-/
 
med jenta mi ( første fødsel) måtte jeg presse i 2 timer.. men da fikk jeg beskjed om å begynne å presse før pressriene kom....med sønnen min begynte pressriene før jeg fikk lov til å presse, men etter at jeg kunne begynne å presse så tror jeg at jeg presset bare noen få ganger før han var ute... kan ikke ha vært mer enn 5 minutter
 
Fra eg begynte å kjenne de tok det vel et par timer.. pressa i 1 time og han måtte ut med vakuum til slutt (eg sovna  mellom riene og han hadde et hodeomkrets på 40 cm !!)
 
Pressa aktivt i 96 minutter. Jordmor denne gangen mener at de sannsynligvis ba meg presse for tidlig. Til slutt klippet de meg og ga meg noen fundustrykk for å få ham ut. Riene mine ble for kortvarige til at jeg klarte å fullføre uten hjelp.
Håper det går bittelitt fortere neste gang :)
 
45 min og det føltes ut som en eeeevighet!!!!!
 
Jeg hadde 20 min registrerte presserier, men lå i badekaret når de begynte uten å vite at det var presserier så sannsynligtvis varte de lengre. Var mest forbannet fordi jeg måtte opp å presse ;)
 
I følge jordmor tok det 45min fra de begynte til hun var ute. Men jeg hadde epidural, og selv om de hadde skrudd den av, merket jeg ikke at jeg hadde opressrier. Så jordmor måtte si fra hver gang jeg hadde en pressri. Neste gang skal jeg ikke ha epidural...
 
Samboeren min sier 3-4 pressrier og så kom en veldig blodpøl..og hode ut!!  Kan ikke tatt så laang tid..15min kanskje!!!
 
Back
Topp