Dere som har barn fra før av:

nemoen

Glad i forumet
Hvor lang tid fra pressriene begynte til gullet var ute?
 
fra 4 cm til full åpning å lilla var ute gikk det 1,5 time...:)
Hadde så kaldt styrt fødsel
 
rundt 10-15 min med alle tre
 
Oi vis 1,5 timer er styrt fødsel så lurer jeg på hva dioksiner min;) jeg sov frem til full åpning å våkna av press tok nøyaktig 12 min fra eg våkna å til han var ute, men sov en time fra 4 cm til full åpning da, men i papirene varte selve fødsels riene til han var ute bare i 12 min, jordmor fikk ikkje på seg vanskene å måtte holde igjen for at hu skulle rekke å ta i mot han,
 
Det tok 2 timer fra 4-10 cm åpning, og så 40 min med pressrier.
 
Fra fødselsstart til slutt tok det i underkant av to timer. Ved første måling hadde jeg åpning på 7 cm, fikk pressier mens de undersøkte meg. 16 minutter senere var han ute, satt fast i 6 minutter av disse da...
 
Låg i 30 min med pressrier..
 
Fra pressriene begynte til hun var ute tok det akkurat 21 minutter. :)
 


nemoen skrev:
Oi vis 1,5 timer er styrt fødsel så lurer jeg på hva dioksiner min;) jeg sov frem til full åpning å våkna av press tok nøyaktig 12 min fra eg våkna å til han var ute, men sov en time fra 4 cm til full åpning da, men i papirene varte selve fødsels riene til han var ute bare i 12 min, jordmor fikk ikkje på seg vanskene å måtte holde igjen for at hu skulle rekke å ta i mot han,


fra 4 cm til hun var ute tok det 1,5 time ja.
Selve pressriene varte bare 5-10 min til hun var ute ser jeg i papirene nå.
 


AudiMamma skrev:


nemoen skrev:
Oi vis 1,5 timer er styrt fødsel så lurer jeg på hva dioksiner min;) jeg sov frem til full åpning å våkna av press tok nøyaktig 12 min fra eg våkna å til han var ute, men sov en time fra 4 cm til full åpning da, men i papirene varte selve fødsels riene til han var ute bare i 12 min, jordmor fikk ikkje på seg vanskene å måtte holde igjen for at hu skulle rekke å ta i mot han,


fra 4 cm til hun var ute tok det 1,5 time ja.
Selve pressriene varte bare 5-10 min til hun var ute ser jeg i papirene nå.



Da forstår jeg styrt fødsel ;)
 
Oh herres jeg husker ikke akkurat lengden i timer. Men det var lenge. Jenta mi satt fast og etter 42 timer med rier ble hun tatt med vakuum.
Du kan si jeg er spent på neste fødsel. . . .
 
Jeg begynte med rier 3 dager etter termin datoen, men det var ikke noe gang i riene før 6 dagen etter termin.Så lå jeg i 12 timer i aktiv fødsel , men så stoppet det opp på 6 cm og da ble det keisersnitt..
Venter på papirene fra sykehuset som det skal stå akuratt hvorfor det ble keisersnitt
 
ca 1,5time fra de smått begynte på 8cm (etter vannavgang) til hun var ute :) Men føltes mye fortere, så var overraska når jeg så papirene at det tok såå lang tid :P
 
ca 30 min på nr 1 å onna 10 min på nr 2
 
tok totalt 2,5 timer fra første ri til hun var ute... 

Fikk satt inn epidural i det første pressri kom... anestesilegen satte da bare en liten dose smertestillende for å kontrollere at EDA kateteret satt rett, men denne dosen var nok til å nesten ta knekken på pressriene... så jeg hadde pressrier ca en time... og i følge jordmor så hadde det nok bare tatt et par korte rier på å få henne ut hadde det ikke vært for EDA'en...
 
Fikk aldri pressrier...
Hadde epidural og da kjenner man ikke pressriene på samme måten, de sa at de skulle skru den av ved full åpning men det glemte de gitt. Dette fikk jeg vite senere. De spurte om jeg ville presse, og jeg svarte at ja, det ville jeg jo (jeg ville jo bli ferdig!).

Til slutt forsto jeg at det var opp til meg og jeg hadde hørt at noen forvekslet pressrier med å måtte gjøre nr 2 så da satte jeg bare i gang med å trykke på samme måten. Det tok ca 20 min og så var jenta ute!

Det værste var da hodet sto i åpningen og jeg måtte ta en pause for å ikke revne så mye, det svei skikkelig!
 
Jeg hadde pressrier i 35 min der jeg ikke fikk lov til å press, men pressa. Så pressa jeg aktivt 1t og 10min før de retta på mini me vakum, så kom hun på 2 pressrier etter det :)

Hadde allerede 4cm når jeg fikk første rie, så aktiv fødsel varte hele fødselen i rett over 15 timer fra første rie. Kom 1 dag etter termin =)
 
Tok i underkant av 40 minutter fra jeg satte foten innenfor døra på sykehuset til snuppa var født :) Kom inn på sykehuset med full åpning og pressrier. Hadde styrtfødsel.
 
Hjelpes så kjappe fødser dere har hatt :) Det hørtes luksus ut,hehe ;) Her tok fødselen ca 20 timer, der 2,5 timer var pressrier 8/
Håper neste går fortere :)
 
pressriene begynta i 14.30-1500 tida. var egentlig en skummel følelse, for eg MÅTTE presse, klarte ikkje la være. ho var ute litt før 18. måtte presse ho ned før man pressa ho ut....
 
Back
Topp