Dere som har atopiske barn...(samme som på generelt)

SeptemberGrogu

Glad i forumet
Hva smører dere med? Bruker dere kortisonkurer? For jeg syns gullet mitt bare blir verre og verre... Vi bruker apobase til vanlig,men i dag så smørte jeg han med mildison,for han klør jo noe verre og sutrer bare.. Legen vår har sagt at det er bare å kure når jeg føler for det så lenge jeg venter 2uker mellom hver kur. Har gått en stund nå,så nå er det skikkelig kuring!! Bruker dere noe sterkere en mildison når dere kurer?
 
gutten min smører jeg med aderma exomega og det har hjulpet,så legene har ikke skrevet ut noen annen krem.den er kjempe fin
 
Bruker Mildison jeg også og synes den hjelper godt. Smører med Locobase når jeg ikke bruker Mildison, men det tar ikke lang tid før han får eksem igjen. Legen min sa jeg ikke skulle være redd for å bruke Mildison, men jeg prøver å begrense det likevel. Men det er det eneste som virkelig hjelper synes jeg.
 
Jeg har fått Mildson og Locoid( noe sånn) på resept som vi bruker. Men bruker også Aderma og Locobase repair.
 
Jeg brukte utallige fuktighetskremer når han hadde det første gangen....så forsvant det rett før han ble ett år.(Da hadde han hatt det siden hav var ca 4 mnd).Men det er kun på det ene kinnet han har eksemet.
Nå for noen mnd siden,han er 20 mnd nå,så blussa det opp igjen.
Om det var fordi han begynte i b.h eller vet ikke jeg,men da var det væslefyllt og han klødde og klorte på det.
Fikk da Locoidol eller hva det heter,og skulle smøre i en uke og dekke det til med vannfast plaster.
Det virka jo og det ble bedre.....men med en gang vi slutta med den kortison salven,så kom det sporestraks tilbake igjen.
Så nå bruker jeg kun fuktighetskrem,faktisk Eight Hour krem fra Elizabeth Arden.........og det ser ut som det virker[:D](hvis det ikke bare er tilfeldig da.....men det får man se[:-])
Men jeg liker ikke for mye bruk av kortison,og legen min anbefalte heller ikke å bruke så mye av det.
Men nå har jo sønnen min det kun på det ene kinnet,så jeg er vel ganske heldig.
Har dere erfaring om det sprer seg etter som mnd og år går?
Eller kommer all eksemet på samme tid?
Noen som vet?
For han har begynt å bli flassete inni håndflatene,men BF sier at det var fordi han krøp så mye på bakken her en dag.
 
Jeg må også spørre dere om deres unger med eksem har fått allergi eller astma?
For nå har gullet mitt fått diagnosen astma,men jeg tviler litt,for symptomene på astma som jeg har studert,ligner ikke på dem han har.........litt kanskje,men tviler litt.
Uansett så sier jo alle leger og sånn at eksem,allergi og astma henger sammen.
 
ORIGINAL: brasilia

Jeg må også spørre dere om deres unger med eksem har fått allergi eller astma?
For nå har gullet mitt fått diagnosen astma,men jeg tviler litt,for symptomene på astma som jeg har studert,ligner ikke på dem han har.........litt kanskje,men tviler litt.
Uansett så sier jo alle leger og sånn at eksem,allergi og astma henger sammen.

 
Datteren min har også astma
 
Jeg sleit med atopisk eksem i mange år på han største og masse kortison salve ble brukt[&:]. Så kom jeg i kontakt med en som selger Herbalife og jobber med riktig ernering, hun sa at atopisk eksem, hovene mandler, ørebetenelser osv er kroppens måte og si at den ikke tåler gluten og melk!. Jeg var meget skeptisk men ga det et forsøk for han hadde det vondt. Han spiser i dag 1-2 shace for og få i seg riktig næring og 100% gluten og melkefri kost, han har ingen plager i dag, er så og si aldri syk(hadde en lett forkjølelse for 2 år siden). I dag selger jeg også Herbalife og prater mye om dette med barn som har div plager, også adferdsvansker og komsentrasjonsvansker. [:D]. Dette er faktisk noe som funker, vi har lagt om kostholdet til hele fam og er som nye alle 4[:D][:D][:D]
 
har 2 atopiske barn..den ene hardere "rammet" enn den andre. begge har også astma.
hun som har den mest hissige eksemen er den med lettest astma(barne astma) mens at hun som har minst eksem har kronisk astma.
 
smører med mildison uten opphold på legens ordre....og hun med minst eksem smører med locoid i dårlige perioda mens ho som har mase eksem bruker betnovat når det blir for ille. begge får å phenamin flytende for å dempe utbrudd.
 
apobase rød og blå og aderma exomega. KP-bad(kaliumpermanganat) og klibad.
 
begge barna har gått fra å drikke ku melk og over til geit melk...det har gjort utbruddene bedre/lettere
 
snuppa her har atopisk eksem og astma.
smører hver dag ved utbrudd med apolar. aderma smører vi uansett hver dag opp til flere ganger om dagen.
hun får også phennamin om kvelden som lindrer kløen hennes om natta...
 
legene pleier å si at de 3 a-ene går hånd i hånd (atopisk eksem, astma og allergi) men man ikke alltid får alle 3.
 
 
Kutter dere ut melk og gluten slipper dere mest sansynelig og smøre inn barna med disse preparatene som faktisk ikke er bra for kroppen, de trekker seg inn og har påvirkning på alt. Etter hvert må man også opp i doser pga at de blir "inune". Det er fler og fler spesialister som sier dette og det FUNKER. Det høres kansje vanskelig ut men er det noen som vil så gir jeg gratis veiledning på kost.[:)]
 
jeg har prøvd alt på tulla mi, men det som funker er ett godt babyoljebad og smøre inn med apotekets barnekrem. Litt salve aktig, men knallbra!
 
 
har et tips[8D]

Aloe Vera Propolis krem er en veldig god krem. Inneholder ren aloe vera, og inneholder det de kaller "naturens antibiotika", propolis.
Har lest artikler om barn med eksem hvor kremen har fungert, så er jo verdt å prøve.

Gjerne send meg en pm hvis du vil vite mer.[:D]
 
Jeg kjøpte en krem som heter Aderma på apoteket. Og den var kjempe effektiv. En ulempe har den og det er at de første gangene man smører på mens det er litt sårt og tørt så svir/brenner den litt, men det gir seg etter noen minutter.
 
Back
Topp