Dere som har angelsound...

Nullenusken

Forumet er livet
Har dere prøvd å finne hjertelyden ennå ?
Forrige gang fant jeg den ca uke 10...
Har veldig lyst til å prøve, men er redd for å bli skuffet om jeg ikke finner den, selv om jeg vet at det er tidlig...
Hadde bare vært deilig om jeg klarte å finne den, så slapp jeg å være så redd siden jeg har hatt blødning.....

hva er det??

Jadda26 skrev:
hva er det??

det er for å høre hjertelyden til spira:)  likner vell på den hos jordmor/legen.

Jeg har, har prøvd å finne hjertelyden, men det er nok for tidlig... Gleder meg til å høre den!

Har hørt den en stund nå :) Bruker litt tid på å finne den hver gang, men finner den til slutt. Nå har vi innført fast lytting i senga hver søndag morgen. Da sitter hele familien og lytter på hjertet til den lille :)

Fant den i uke 10.. Tar litt tid.. Men finner den somregel på venstre side..

Måtte prøve etter du gjorde det første gangen, men eg har ikkje klart å funne noe enda ;)
Men kati e det sånn egentlig dei rekne med me kunne hørra lyden ...?
Husker jo ingenting fra første svangerskap :P

Mulig fryktelig dumt spm her men hvordan i alle deger får dere til å høre den selv?Kjøper dere sånn som de har hos legen eller hva gjør dere???
Det hørtes jo veldig stas ut da<3

Hadde en angelsound i forrige svangerskap, men var så dum at jeg solgte den. Hvordan vet man at det ikke er sin egen puls man hører dersom man får inn hjertelyden så tidlig?

Jeg kjøpte min på ebay :) Det er utrolig mange forskjellige lyder man får inn der nede, så det er en treningssak... Egen puls, blodet gjennom navlestrengen osv... Men dersom man har hørt baby-hjerteslag før så kjenner man det igjen :) Sammenliknet med YouTube første gangen jeg :) Går mye fortere enn egen puls :) Jeg fant det laaange nede på høyre side sist :)

Jeg har bare hørt min egen puls hittil... den går sakte, men hvis det hadde vært babyen jeg hadde hørt hadde det vært raske slag. Tror jeg fikk høre sist at hjerteslagene til babyen er ca 170 på denne tiden :) Mens pulsen er vel rundt 60-80...?

Eg har ikkje prøvd enda, er jo ikkje 8 veker på veg ein gang:P
Men i romjula, når eg er 10 veke på veg, kjem eg til å leita etter hjertelyden :)

Er vel og viktig å nevne at det ikke er anbefalt å høre mer enn to ganger i uka? Sånn i tilfelle noen får lyst til å kjøpe? Er visst fordi babyen KAN bli stresset, siden de også hører sin egen hjertelyd når den brukes :)

For noe stress.. Greit det er stas, men dere kan risikere å bli mer redde og bekymra helt unødvendig. Forresten hvis det stresser ungen ville jeg i hvertfall ikke gjort det.

Dersom man blir panisk om man ikke finner den så er det stress ja, men jeg syntes bare det var beroligende... En gang i uka frem til man kjenner spark, og er bare snakk om få minutter...

Hva om ungen blir så stresset at den ikke har det så bra da? Skal den ikke ha det bra for at mor skal bli rolig? Merkelig synes jeg da... Hvis man er så bekymra burde man vel gjøre alt for at ungen skal ha det bra? Men men, opp til enhver.. Og sjansen for at man finner sin egen hjertelyd er vel også tilstede, så det er kanskje ikke ungen sin i det hele tatt man hører.

Den KAN bli stressa ved MYE bruk, men da er det snakk om hver dag osv... Du får unngå å høre hjertelyden hos lege og jordmor og unngå ultralyd også da! Du visste at ultralyden er omtrent som et undergrunnstog i lyden?

Dersom moren er stresset kan det forresten også føre til at babyen blir stresset, det kan også gi lav fostervekt, premature rier og andre skader....

Synes det skal være opp til hver enkelt hva de velger, og at man bør respektere det.
Jeg personlig synes Angelsound var fin å ha frem til jeg daglig kjente spark. Det gjorde meg roligere, og da blir jo babyen også mindre stresset. Slik som jeg er nå, og kjenner null symptomer på at jeg er gravid, ville en Angelsound vært fantastisk. Tror det er bedre for både mor og barn at man faktisk hører hjertelyden, enn at man går rundt og uroer seg. Og skadelig for barnet? Da ville det også vært skadelig for barnet med UL og med doppler som jordmor og lege bruker på kontrollene.

Nullenusken skrev:
Dersom moren er stresset kan det forresten også føre til at babyen blir stresset, det kan også gi lav fostervekt, premature rier og andre skader....

Dette synes jeg er sterkt overdrevet. Jeg brukte Angelsound en god del i forrige svangerskap, og fikk ut en pjokk på fem kilo. Lav fødselsvekt sa du?

At man føder prematurt pga. stresset baby kan ha andre årsaker. Bl.a. røyking, psykisk sykdom og at mor generelt ikke har det bra. Da burde man vel ha unngått UL og dopler på kontroll også da.

Back
Topp