Dere som har angelsound...

Syns nå at man skal skille på hva helsepersonell med kunnskap gjør for å finne ut om alt er bra på kontroller for å utelukke avvik, og hva man faktisk driver med hjemme.

Signe80 skrev:

Nullenusken skrev:
Dersom moren er stresset kan det forresten også føre til at babyen blir stresset, det kan også gi lav fostervekt, premature rier og andre skader....

Dette synes jeg er sterkt overdrevet. Jeg brukte Angelsound en god del i forrige svangerskap, og fikk ut en pjokk på fem kilo. Lav fødselsvekt sa du?

At man føder prematurt pga. stresset baby kan ha andre årsaker. Bl.a. røyking, psykisk sykdom og at mor generelt ikke har det bra. Da burde man vel ha unngått UL og dopler på kontroll også da.

Nå skrev jeg faktisk hvis MOREN er stresset :P Stress i morens system kan forårsake de tingene... Jeg forsvarer angelsound.... ;)

TuttiFrua skrev:
Syns nå at man skal skille på hva helsepersonell med kunnskap gjør for å finne ut om alt er bra på kontroller for å utelukke avvik, og hva man faktisk driver med hjemme.

Jeg forsøker bare å sette fokus på at dersom man skal unngå ALT som potensielt kan stresse babyen, så er det også samme greia... Og at moren er redd er faktisk mye farligere enn de få minuttene med litt lyd... Men vi får være enige om å være uenige!

Jeg har nettopp bestilt sånn doppler. Pleier å kjenne liv veldig tidlig, men tenkte at det var greit å bruke fram til da. Er jo helt på tuppa her da jeg har en tvilling i magen uten liv, som ligger over den friske.

Fant den vel i uke 11-12 sist gang. Blir vel en stund til jeg prøver, siden jeg kun er 7+2 ennå..

Hvor mye koster en sånn og hvor får man kjøpt det?

Back
Topp