Dere som har abortert før..

Lillespire2205

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Oktobergull 2022
Hei, 8+2 i dag og her går det nok ikke veien.. Først lysebrun utrlod for to uker siden, bygde seg opp til brun utflod, så mer mørkt/brunt blod å nå antydning til ferskt blod. Har hatt kraftig corona denna uken så det måtte vel bare skje.. :depressed: Bortsett fra at det er kjedelig så forstår jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, skal man bare vente i flere uker? Her jeg bor er det ikke ledig ultralyd før 14 mars, og jeg ønsker jo svar nå.. Finnes det noe legen kan gjøre unntatt å måle hcg? Det får jeg jo evt ikke svar på før på fredag hvis jeg går på mandag her hos oss..

Ååå, så trist :Heartred

Når jeg mistet, var jeg først til lege som hadde ul-apparat på kontoret. Da hun ikke fant noe, blejeg sendt videre til gyn.avd på sykehuset samme dag. Nå er vi heldige og har sykehus og fastlege i samme gate, så hva de kan gjøre bortsett fra hcg-måling vet jeg ikke.

Håper virkelig det går bra for dere:Heartbigred

Uff for ei greie.. Verste er jo å ikke vite også, får ringe legen på mandag, men siden det har blitt værre for hver dag som har gått så spørs det vel om ikke det ender i løpet av helgen kanskje

Sender deg en god klem, er litt i samme situasjon selv❤️ Jeg ringte legen sist uke og sa jeg trodde jeg hadde sa, da fikk jeg beskjed om at d var ingenting de kunne gjøre så jeg fikk bare ringe om jeg blødde veldig veldig mye sa hun. Fikk ikke tilbud om å måle hcg engang, jeg dro på privat ul og der var det en levende baby..
nå er jeg mer usikker på om den lever enda da jeg blødde like mye som en mens i går.. får se hvordan det går de neste dagene

Så trist og kjedelig. Sender varme tanker. Har du vondt?

Jeg maste mye for henvisning til gynekolog og vi skulle flytte om noen dager, så fikk jeg en time før vi flyttet.

Hcg måling er på en fin måte å finne ut. Jeg skulle være fornøyd om de hadde gjort med meg. (har opplevd en del med svangerskap utenfor livmor, og at det skyldes fastlegen og gynekologen som ikke gjorde det burde gjøre den gangen) Hvis du tar den på mandag, får du ikke resultatet dagen etter?

Store klemmer

Så trist og kjedelig. Sender varme tanker. Har du vondt?

Jeg maste mye for henvisning til gynekolog og vi skulle flytte om noen dager, så fikk jeg en time før vi flyttet.

Hcg måling er på en fin måte å finne ut. Jeg skulle være fornøyd om de hadde gjort med meg. (har opplevd en del med svangerskap utenfor livmor, og at det skyldes fastlegen og gynekologen som ikke gjorde det burde gjøre den gangen) Hvis du tar den på mandag, får du ikke resultatet dagen etter?

Store klemmer

Ikke vondt nei, og det er jo egentlig det som gjør meg aller mest usikker, tror at jeg må vente på to målinger for å få vite stigning eller hva som skjer..

Sender deg en god klem, er litt i samme situasjon selv❤️ Jeg ringte legen sist uke og sa jeg trodde jeg hadde sa, da fikk jeg beskjed om at d var ingenting de kunne gjøre så jeg fikk bare ringe om jeg blødde veldig veldig mye sa hun. Fikk ikke tilbud om å måle hcg engang, jeg dro på privat ul og der var det en levende baby..
nå er jeg mer usikker på om den lever enda da jeg blødde like mye som en mens i går.. får se hvordan det går de neste dagene

herlighet jeg synes det er så rart at man skal måtte gå i uvitenhet med mindre man betaler for ultralyd selv, du som har vært på 3 stk ville jo sikkert helst hatt enda en nå hvis du blør mer, men det blir jo en formue :bag: Ekkelt å ikke vite om det er over

herlighet jeg synes det er så rart at man skal måtte gå i uvitenhet med mindre man betaler for ultralyd selv, du som har vært på 3 stk ville jo sikkert helst hatt enda en nå hvis du blør mer, men det blir jo en formue :bag: Ekkelt å ikke vite om det er over
Jaa.. men nå har jeg bare bestemt meg for at det ikke blir flere ultralyder før den i uke 12 uansett, så får jeg heller bruke den timen til å se etter rester, jeg skjønner ingenting hvertfall om det ikke er over nå, nå er det som om jeg har mensen både i blødning og smerter, så jeg forstår jo selv at det ikke går veien, tydeligvis hjelper det jo ikke uansett med ultralyd når man kan miste bare noen timer etterpå.. håper vi begge får svar snart❤️

Ikke vondt nei, og det er jo egentlig det som gjør meg aller mest usikker, tror at jeg må vente på to målinger for å få vite stigning eller hva som skjer..

Ja, nå er jeg også samme situasjon og det å bli enig med fastlegen om at han skal følge meg med hcg, hjelper å slappe av litt og kan holde ut til ultralyd. Den første var onsdag, den andre var i går og svaret skal jeg få på mandag.. Vanskelig å vente. Etter 2.5 år venting og problemer, kjenner jeg nå at jeg har brukt opp alle tålmodigheten min, men ingenting å gjøre bortsett fra å vente.

Tror ikke at det blir sunn stilling hver gang jeg bekymrer, skal jeg gå på private, så prøver å ikke gjøre det.

Håper at det blir bra og beste for alle :Heartred

Forrige gang fikk jeg kun måle HCG. Var ikke like langt på vei. Legen sa det ser ikke ut som dette går veien og hørte aldri noe mer fra fastlegen.

Når spontanaborter tok seg opp, blødde veldig masse og fikk helt psyko smerter (mens x 20) ringte jeg legevakten for jeg hadde rett og slett så vondt men til og med dem sa at så lenge du ikke fyller et bind på 30 minutter er det ingenting de kunne gjøre og man måtte bare la det gå sin gang :grumpy:

Veninnne min mistet uke 6 og hun fikk komme inn på ultralyd til sykehuset. Så virker som det er litt forskjellig fra fastlege til fastlege.

Sender deg mange klemmer :Heartpink

Syns det er så rart dere ikke får komme inn på sykehuset når dere blør for å sjekke om alt er u orden? Noen blør jo pga exu og det kan være farlig?

Syns det er så rart dere ikke får komme inn på sykehuset når dere blør for å sjekke om alt er u orden? Noen blør jo pga exu og det kan være farlig?
Jeg var nok så «dum» at jeg fortalte i telefonen at jeg allerede har vært på ultralyd tidligere, altså da kunne de utelukke exu for meg..

Syns det er veldig merkelig at dere ikke får komme inn på sjekk, enten hos legevakt eller evt sykehuse/gyn eller fastlege ved mistanke om sa. Jeg hadde en sa i november i fjor, og både min lege, gyn og jm har sagt at dersom jeg er bekymra, blør eller har smerter er det bare å kreve å få sjekk, hvis dette skjer når de har stengt. Ikke ta nei for ett svar. Ville ringt legevakt å bedt om UL der, evt om de sender deg videre. Skal ikke gå sånn uansett.
Sender deg en god klem:Heartred

Syns det er veldig merkelig at dere ikke får komme inn på sjekk, enten hos legevakt eller evt sykehuse/gyn eller fastlege ved mistanke om sa. Jeg hadde en sa i november i fjor, og både min lege, gyn og jm har sagt at dersom jeg er bekymra, blør eller har smerter er det bare å kreve å få sjekk, hvis dette skjer når de har stengt. Ikke ta nei for ett svar. Ville ringt legevakt å bedt om UL der, evt om de sender deg videre. Skal ikke gå sånn uansett.
Sender deg en god klem:Heartred

Jeg og reagerer veldig på det. Jeg blødde litt med første mann. Og var usikker så ringte legevakt og de sendte meg rett på gyn vakta på kvelden…

Jeg ringte legevakt igjen nå, sa at jeg var helt sikker på SA, hun sa at der var ingenting de gjorde med mindre jeg blødde mer enn et nattbind i timen.. hun sa at de uansett ikke har ultralyd på legevakten og henviser ikke til gyn på helg.. fikk beskjed om å ta kontakt med fastlege for å måle hcg på mandag

Jeg ringte legevakt igjen nå, sa at jeg var helt sikker på SA, hun sa at der var ingenting de gjorde med mindre jeg blødde mer enn et nattbind i timen.. hun sa at de uansett ikke har ultralyd på legevakten og henviser ikke til gyn på helg.. fikk beskjed om å ta kontakt med fastlege for å måle hcg på mandag

Jeg fikk akkuratt samme beskjed når jeg hadde SA sist gang :dead: det er nokk ikke så mye man kan gjøre.. Hadde hvertfall bedt om en undersøkelse på mandag når gyn pol åpner igjen.

Jeg fikk akkuratt samme beskjed når jeg hadde SA sist gang :dead: det er nokk ikke så mye man kan gjøre.. Hadde hvertfall bedt om en undersøkelse på mandag når gyn pol åpner igjen.
Jaa ringer nok fastlege da, veldig dårlig at vi ikke får komme for å få en bekreftelse.. når man blør såppas mye og har vondt

Jaa ringer nok fastlege da, veldig dårlig at vi ikke får komme for å få en bekreftelse.. når man blør såppas mye og har vondt

herlighet, jeg blir helt matt av hvor nedprioritert man blir.. Her blør jeg bare mer og mer jeg også å nå er jeg blitt veldig kvalm, men tenker at det ikke er vits å ringe før mandag

herlighet, jeg blir helt matt av hvor nedprioritert man blir.. Her blør jeg bare mer og mer jeg også å nå er jeg blitt veldig kvalm, men tenker at det ikke er vits å ringe før mandag

İ går kveld fikk jeg også litt brun rød blod, Men ikke har vondt. Jeg vet ikke om jeg skal håpe eller tenke som at det er ferdig

İ går kveld fikk jeg også litt brun rød blod, Men ikke har vondt. Jeg vet ikke om jeg skal håpe eller tenke som at det er ferdig

Arh samme her, usikker på om det er over eller ikke.. Ingen smerter, men av å på blødning

Back
Topp