Dere som gir mme...

sbr

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
Gir dere nan1/hipp1 eller nan2/hipp2?

Hvis jeg ikke husker feil er nr 1 til 3 mnd. Så regner med de fleste her inne gir nr 2.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis jeg ikke husker feil er nr 1 til 3 mnd. Så regner med de fleste her inne gir nr 2.

Hipp 1 er hvertfall til 6mnd... Vet ikke med nan, da mini reagerte på den..

har gått over til nan/hipp 2.

Da tror jeg vi gjør det også... Hørt og lest så mye forskjellig.. Ble litt utsikker siden det står tilskuddblanding på hipp2 og ikke erstatning..

Da tror jeg vi gjør det også... Hørt og lest så mye forskjellig.. Ble litt utsikker siden det står tilskuddblanding på hipp2 og ikke erstatning..
Man kan fint fortsette å gi nan1/hipp1 selv om de er passert 6 mnd. Sammensetningen i 2 er litt annerledes, det er vel mer jern også er fordelingen mellom fett og protein noe annerledes. Etter 6 mnd er jo ikke mme den eneste næringen, dermed blir det et tilskudd i stedet for en erstatning slik jeg har skjønt det. Om barnet ikke får noe fast føde men kun mme så skal man fortsette med 1 (om jeg har skjønt det jeg har lest korrekt..). Leste et svar fra nestle om at nan 1 fint kan brukes frem til ungen er ett år.

Jeg gir hipp 2. Akkurat gått over fra 1. Ammer litt på siden også. Men har valgt hipp fordi den økologisk og jeg prøver å unngå nestlè:)

Man kan fint fortsette å gi nan1/hipp1 selv om de er passert 6 mnd. Sammensetningen i 2 er litt annerledes, det er vel mer jern også er fordelingen mellom fett og protein noe annerledes. Etter 6 mnd er jo ikke mme den eneste næringen, dermed blir det et tilskudd i stedet for en erstatning slik jeg har skjønt det. Om barnet ikke får noe fast føde men kun mme så skal man fortsette med 1 (om jeg har skjønt det jeg har lest korrekt..). Leste et svar fra nestle om at nan 1 fint kan brukes frem til ungen er ett år.

Er slik du skriver jeg har oppfatet det også etter litt surfing på nettet :) Så godt at det er flere enn meg som har oppfatet det slik ;)

• Liker
Reactions: BMC
Jeg gir hipp 2. Akkurat gått over fra 1. Ammer litt på siden også. Men har valgt hipp fordi den økologisk og jeg prøver å unngå nestlè:)

Jeg prøver også unngå nestle, holder meg til økologisk og hjemmelaget.

NAN 1, kommer til å fortsette litt med det selv etter hun passerer 6mnd :)

Har forøvrig vare brukt NAN og har hat null mageproblemer med mme.

• Liker
Reactions: BMC
Det sa HS også.

Min er 6 måneder, jeg bruker fortsatt nan 1, må jeg bruke nan 2 nå?

Min er 6 måneder, jeg bruker fortsatt nan 1, må jeg bruke nan 2 nå?

Nei, då må ikke. Som nevnt over, man kan fint fortsette å bruke nan 1 frem til babyen er ett år.

Back
Topp