Dere som går på blodfortynnende

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Får dere det på blå resept?

Nei, dessverre. Man kan få tilbakebetalt en del (det som går over ei viss grense innen et kalenderår), men ikke blå resept. Dette gjelder også Klexane, og de er jo svindyre. Apoteket har jo alle kvitteringer i systemet sitt ettersom jeg har skjønt, så da kan man få en utskrift på dette før man sender inn.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei, dessverre. Man kan få tilbakebetalt en del (det som går over ei viss grense innen et kalenderår), men ikke blå resept. Dette gjelder også Klexane, og de er jo svindyre. Apoteket har jo alle kvitteringer i systemet sitt ettersom jeg har skjønt, så da kan man få en utskrift på dette før man sender inn.

Men medisiner som gis over mer enn 3 måneder blant annet gis på blå resept.

I følge legen min: ikke dette :/ Men har du det svart på hvitt så vil jeg gjerne ha det! :)

I følge legen min: ikke dette :/ Men har du det svart på hvitt så vil jeg gjerne ha det! :)

Er vel bare sånn reglene jeg kjenner til, men skal si fra visst jeg får.

Trur min tok det på blå resept:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Visst du googler det er det mange som får

Jeg er ganske sikker på at man kan få det på blå resept

Men hvis legen sier nei, hvor finner man regelverket på dette for å "slå i bordet med"?

Jeg får blodfortynnende (fragmin) på blå resept, men ikke cyklogest.. og de koster skjorta :( men funker det er det selvfølgelig verdt hver krone :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Et spm.. er det viktig å ta de blodforttynnende sprøytene på samme tidspkt på dagen? Eller kan man ta de når som helst? Setter pris på svar♡

Et spm.. er det viktig å ta de blodforttynnende sprøytene på samme tidspkt på dagen? Eller kan man ta de når som helst? Setter pris på svar♡

Sniker fra oktober 2014!
Jeg går på klexane og må helst sette på samme tidspunkt hver dag! Hvertfall det jeg fikk beskjed om! :)

Ok, takk Fitnessmamma :) da gjelder sikkert det samme for fragmin.

Men hvis legen sier nei, hvor finner man regelverket på dette for å "slå i bordet med"?

Fastlegen mente jeg kunne få det på blå resept men iom at han ikke viste hvor han skulle søke så måtte jeg ta det gjennom sykehuset. Derfor sendte jeg Mail til overlegen å venter derfor på svar. Albyl e får jeg ikke på blå resept men det koster jo bare 88 kr for 3 måneder

Håper du får det i orden da Hero. Greit å slippe og betale for mye. . Jeg får ikke albyl e på blå resept heller, men de koster ikke allverdens :)

Back
Topp