Dere som fullammer

Linnis

Glad i forumet
Er det noen av dere som har begynt å gi grøt o.l ? Jeg fullammer fortsatt og han legger godt på seg så har ikke begynt med noe enda..men tenker å starte litt snart. vi reiser til syden 11.juni og da er han litt over 5 mnd :) så hva starter man med,til kvelds? 6 år siden sist så jeg husker ikke så godt :joyful: første gangen vi var i syden med førstemann var hun litt over 8 mnd så hun var jo litt mere "innkjørt" i den maten.

Last edited:
Skal begynne med smaksprøver når hun blir 4 mnd, men kun ett par teskjeer, og ikke nødvendigvis hver dag. Fulle grøtmåltider blir ikke før hun er minst 6 mnd er planen :-)

Jeg planlegger å fullamme til hun er seks mnd, deretter innføre mat litt etter litt. Tror vi tar grøt først, formiddag, så middag før kvelds og frokost tilslutt

Jeg planlegger å fullamme til hun er seks mnd, deretter innføre mat litt etter litt. Tror vi tar grøt først, formiddag, så middag før kvelds og frokost tilslutt
Har igrunn planer om å fullamme så lenge jeg også, for det funker så bra så vet ikke om jeg skal vente til vi er hjemme fra turen igjen med å starte å gi noe grøt.

Har igrunn planer om å fullamme så lenge jeg også, for det funker så bra så vet ikke om jeg skal vente til vi er hjemme fra turen igjen med å starte å gi noe grøt.
Jeg hadde nok bare ventet, greit å slippe å styre med sånt på tur tenker jeg?

Fullammer, har så vidt begynt med smaksprøver denne uken med søtpotet og litt grøt. Ser det kommer til å ta laaang tid til det blir et helt måltid, holder i massevis med en teskje. Men han viser interesse og ammes hver time selv på natten så fant ut det var greit å begynne nå. Kanskje mor får litt mer søvn etterhvert hehe. Han legger godt på seg men er hele tiden sulten så hos oss fungerer det greit nå. Han ble 4mnd forrige uke forresten. Jeg gir på formiddagen slik at hvis han reagerer går det ikke utover den lille nattesøvnen vi har. Tenker avokadomos blir neste smaksprøve.

Blir 4 mnd om en uke. Er fortsatt litt i villrede for hvordan og når jeg begynner med smaksprøver o.l. er jo "kun" 3 mnd til far tar over permisjon.

Det er anbefalt å vente til 6 mnd med fast føde så lenge baby er fornøyd, så jeg venter ett par mnd enda. Er egentlig veldig kjekt å slippe å tenke på det enda ;)

Det er anbefalt å vente til 6 mnd med fast føde så lenge baby er fornøyd, så jeg venter ett par mnd enda. Er egentlig veldig kjekt å slippe å tenke på det enda ;)
Ja man er heldig som kan amme, jeg vet jo ikke av noe annet så tenker vi bare kjører på til 6 mnd alderen her også siden det funker så fint ;)

Blir 4 mnd om en uke. Er fortsatt litt i villrede for hvordan og når jeg begynner med smaksprøver o.l. er jo "kun" 3 mnd til far tar over permisjon.
Husker jeg stressa med å "kutte" ned på amminga for far skulle ta over men det kom så naturlig så det tror jeg nok deg gjør seg for deg å, du må bare finne ut hva som passer best for dere ;)

Fullammer, har så vidt begynt med smaksprøver denne uken med søtpotet og litt grøt. Ser det kommer til å ta laaang tid til det blir et helt måltid, holder i massevis med en teskje. Men han viser interesse og ammes hver time selv på natten så fant ut det var greit å begynne nå. Kanskje mor får litt mer søvn etterhvert hehe. Han legger godt på seg men er hele tiden sulten så hos oss fungerer det greit nå. Han ble 4mnd forrige uke forresten. Jeg gir på formiddagen slik at hvis han reagerer går det ikke utover den lille nattesøvnen vi har. Tenker avokadomos blir neste smaksprøve.
Spennende tid i møte, arti å teste ut å se når de prøver noe nytt ;-) her ammes det en god del også, på natta alt fra 3-6 ganger deg kommer helt an på. Skal sies det har vært hyppigere nå når han kjenner på tenner samt at han ikke tar smokke. Håper det blir bedre så du får slappet mere av på natten da ;-)

Så lenge han legger på seg fint og der går greit er det jo bare bra å vente til dere kommer tilbake igjen. Kan fort bli litt stress og trøblete hvis dere starter for tidlig, i tillegg skal styre med det i syden av alle ting. Og i varmere strøk er pupp gullverdt siden han også vil få i seg nok væske som er veldig viktig :)

Kommer til å fullamme til 6 mndr. Da skal hun få leverpostei, kokt eggeplomme og grønnsaksmos :)

Så lenge han legger på seg fint og der går greit er det jo bare bra å vente til dere kommer tilbake igjen. Kan fort bli litt stress og trøblete hvis dere starter for tidlig, i tillegg skal styre med det i syden av alle ting. Og i varmere strøk er pupp gullverdt siden han også vil få i seg nok væske som er veldig viktig :)
Sant det du sier :) veldig praktisk den puppen å sjø ;)

Herlig :) spent på hvordan han her er i forhold til førstemann, hun har alltid vært kresen :P

Veldig spent jeg pgså for faren tror det kun er foreldras skyld at barn er kresne :-P

Her på helsestasjonen anbefaler de smaksprøver fra 4 mnd, rett og slett for å venne babyene til nye smaker tidlig. Det er ikke snakk om måltid på noe som helst måte, men små smakebiter. Gjorde dette med storesøster, og hun spiser det meste;-)

Jeg har fullammet i seks mnd og fått en altetende og en mer kresen, så det er nok litt mer tilfeldig enn som så.

Unger som ammes får melk med varierende smak pga det mor spiser uansett, i motsetning til mme som smaker likt fra flaske til flaske

Back
Topp