Dere som fullammer

Frozen

Forelsket i forumet
Har dere begynt å introdusere fast føde enda? Eventuelt hva? :)

Fullammer selv, har ikke gitt smaksprøver på fast føde enda
 
Begynte for noen uker siden :)

Hun har fått:
  • grøt (først veldig tynn suppe, men nå litt tykkere)
  • middagsglass (gulrot og potet)
  • sviskemos
  • pæremos
Viktig å tenke på at fast føde kan gi hard mage hos barn som fullammes. Anbefaler maltekstrakt i grøten, samt litt vann til måltidet :)
 
Han får grøt hver kveld nå, jobbet oss opp fra 2 ss til ca en porsjon nå på en 3-4 ukers tid :) i tillegg har han smakt på banan, pære, eple, solbær, plomme, gulrot, potet og avokado. Alt har falt i smak, ikke rynket på nesen en gang, og heller ingen magevondt :)
 
Her får hun ca en teskje eller to med most banan. Går ned på høykant! Startet for ca en uke siden. Hun er akkurat måneder nå.
 
Jeg har begynt å gi en liten smak av frukt hver dag til lunsj. Alt har falt i smak, og det har ikke vært noe magevondt eller treg mage. Har gitt banan, eple, pære, og søtpotet. Har kjøpt grøt, så tenkte gi litt smaksprøve av det snart:) Gøy å se han smake nye ting!
 
Han er fem måneder, og har smakt på banan, søtpotet og grøt. Har ikke stressa med det, og han er ikke superbegeistra. Ikke hatt noe trøbbel med magen heldigvis.
 
Har kjøpt inn en pakke med grøt, men har ikke gitt noe ennå.. Tenkte å prøve for første gang i dag:)

Hvordan gir dere frukt? Moses alt, eller har dere en sånn som man putter frukten inni?
ImageUploadedByBV Forum1444048725.193318.jpg
Jeg har en sånn food feeder, men det står 6m+ på den, så jeg har ikke vurdert å prøve den ennå..
 
Vi har ikke begynt enda, men tenkte å begynne med grøt snart :)
 
Har kjøpt inn en pakke med grøt, men har ikke gitt noe ennå.. Tenkte å prøve for første gang i dag:)

Hvordan gir dere frukt? Moses alt, eller har dere en sånn som man putter frukten inni?
Vis vedlegget 139590
Jeg har en sånn food feeder, men det står 6m+ på den, så jeg har ikke vurdert å prøve den ennå..
Jeg har most alt. Innemellom med litt vann i, for å få det ennå mer flytende. Lot han sutte på mitt eple en gang da, bare tre sekunder for en liten smak, mens jeg holdt det.
 
Takk for svar alle sammen :D
Vi prøvde å gi lille litt most banan i dag, og var nok uvant, men moro å la han få en smaksprøve :)
 
Ikke enda, men tenkte å introdusere noen smaker etterhvert. Tenkte å prøve avokado med mm på en liten teskje.
 
Har kjøpt inn en pakke med grøt, men har ikke gitt noe ennå.. Tenkte å prøve for første gang i dag:)

Hvordan gir dere frukt? Moses alt, eller har dere en sånn som man putter frukten inni?
Vis vedlegget 139590
Jeg har en sånn food feeder, men det står 6m+ på den, så jeg har ikke vurdert å prøve den ennå..
Jeg har brukt min food feeder masse :) han er 5 mnd nå. Begynte da han var 4,5 mnd. jeg har hjulpet han å holde litt, men nå begynner han å bli flink til det selv. Syns den er super så man slipper å mose all frukten hele tiden (men han får mos også). Det er bare å teste den ut, anbefaler den veldig :)
 
Har kjøpt inn en pakke med grøt, men har ikke gitt noe ennå.. Tenkte å prøve for første gang i dag:)

Hvordan gir dere frukt? Moses alt, eller har dere en sånn som man putter frukten inni?
Vis vedlegget 139590
Jeg har en sånn food feeder, men det står 6m+ på den, så jeg har ikke vurdert å prøve den ennå..
Jeg har den, og snuppa elsker den!! Nå for tiden klør hun veldig i munnen, så da elsker hun å bite på den :) Har hatt pære, melon, eple og nektarin i :)
 
Back
Topp