Dere som er sykemeldt

Om jeg har forstått det riktig: Hvis man jobber i det private, og er 100% sykemeldt, så kan man få utbetalt mindre?:bored::bored:

noen arbeidsgivere betaler hele perioden også får de igjen ifra nav. Avhenger litt på størrelse av bedrift virker det som, de større dekker lønna selv og krever penger ifra nav. Men sjekk med lederen din:)
 
Jeg er 20% sykemeldt, og sjefen spurte meg om jeg var gravid... Jeg klarte ikke å lyve og sa ja. Selv om jeg flere ganger sa at jeg ikke ville snakke om det.. Angrer på at jeg ikke bare sa at det var noe personlig og at jeg ikke ville si det, nå føler jeg sjefen bruker det mot meg :hungover:


Bruker der hvordan imot deg? :shifty:
 
Jeg var dårlig i to uker, og ble så sykemeldt 50%. Siden vi er et lite firma, og en som skal ut i permisjon + en som skal gå av med pensjon valgte jeg å informere sjefen om at jeg er gravid. Han spurte om jeg ville holde det hemmelig, noe jeg sa ja til. Samtalen var ukomfortabel, men det trur jeg kun var jeg som overtenkte og var sliten. Ikke vært noe problemer eller lignende etterpå. Glad for at jeg fortalte det, så er de forberedt hvis plagene skulle bli verre og jeg blir mer sykemeldt.
 
stemmer jobber offentlig så får lønna uansett og glemmer at noen kan få redusert lønn som sm... får full uttelling i permisjonen også selv om jeg har mer enn maks beløpet...
Mener du at man kan få mer enn 6G i permitbetaling om man er offentlig ansatt? Eller mente du ved sykemelding bare?
 
Mener du at man kan få mer enn 6G i permitbetaling om man er offentlig ansatt? Eller mente du ved sykemelding bare?

hvis du jobber i en bedrift som velger å betale utover 6 g så får du det både som sm og ved permisjon. Offentlige bedrifter gjør ofte det og en del større men ikke alle private. Får du ifra nav får du bare opp til maks 6g.
 
Jeg informerte faktisk min leder allerede mens vi prøvde. Det skulle skje noen strukturelle forandringer i barnehagen og jeg visste jeg kunne bli veldig dårlig. Skulle egentlig plasseres et sted der det hadde passet enda dårligere å bli sykemeldt enn der jeg var. Ble plassert et sted det passet bedre istedenfor, så synes det fungerte bra å si ifra. Men kommer sikkert an på hva slags jobb og sjef man har. Jeg har en gang angret på at jeg sa hva som var galt når jeg var sykemeldt, men kan fortsatt ikke se for meg å skulle lyve. Jeg fortalte alle kollegaene mine som jobbet rundt meg et par dager før jeg ble sykemeldt siden jeg satt i gangen utenfor do og prøvde å ikke spy. Spesielt i disse tider ville jeg ikke at noen skulle tro jeg var smittsom. Pluss at mange ville skjønt det uansett.
 
Back
Topp