Dere som er samboere, ugifte:

Vært sammen i 8 år, bodd sammen i 7 av dem.
Et barn sammen.
38 og 43 år (han er eldst)

Sier som oftes samboeren, eller navnet hans.

Vi har vært sammen 2 år til sommeren (gifter oss på vår 2 årsdag) Vi har et barn sammen Vi er 24 og 28 år Jeg kaller han for mannen :)

Vi har vært sammen nesten 10 år, har ett felles barn. Vi er 32 og 36

Jeg omtaler han ved navn eller som samboeren min. Og til edit'en din, så ser jeg hva du mener, men alikevel synes jeg ikke det hadde vært helt feil og kalt ham mannen min. Han er jo mann, og han er jo "min". :p

|Frosken| skrev:
Hvor lenge har dere vært sammen?
Har dere felles barn?
Hvor gamle er dere?

Og hovedspørsmålet: Hva omtaler dere deres bedre halvdel som? ( Mannen, samboeren, forloveden, kjæresten e.l.?)

Edit: Er det ikke rart å kalle han for mannen, om man ikke er gift?  ( Eller evt. har vært samboere i 47 år og er 65 år gamle...)

Vi har vært sammen i 15 år, og er forlovet.
Har to barn.
Vi er 34 år.

Jeg sier som regel samboeren min, men kan også si mannen.
Han er jo mannen i mitt liv, så det føles ikke rart å si mannen min:)

|Frosken| skrev:
Har dere felles barn?
Hvor gamle er dere?

Og hovedspørsmålet: Hva omtaler dere deres bedre halvdel som? ( Mannen, samboeren, forloveden, kjæresten e.l.?)

Edit: Er det ikke rart å kalle han for mannen, om man ikke er gift?  ( Eller evt. har vært samboere i 47 år og er 65 år gamle...)

Vi har vært sammen i godt over 4 år og venter vårt første barn sammen i juli. Jeg er 22 og han er 26.

Jeg kaller han "samboeren" eller "forloveden"

Vi har snart vært sammen i 9år, forlovet i 5 (skal gifte oss neste år). Vi har to barn sammen. Jeg er 24 og han har akkurat fylt 25.
Omtaler han som kjæresten/samboeren til folk som ikke kjenner han

|Frosken| skrev:
Har dere felles barn?
Hvor gamle er dere?

Vært sammen i ca. 5 år.
Fikk nettopp vårt første barn.
Jeg er 23, han er 24.

Omtaler han som oftest som samboeren, evt. kjæresten.
Har et ønske om at det en gang blir mannen ;)

Vært sammen i 9 år, en sønn på 20 måneder. Her går det i samboeren eller gubben.
Han sier kjærringa om meg så :P hehe
24 og 31 år

|Frosken| skrev:
Hvor lenge har dere vært sammen? 5,5år.
Har dere felles barn? ja, to stk.
Hvor gamle er dere? Han er 32, jeg er 24.

Bruker navnet hans, han jeg bor sammen med og samboeren

Edit: Er det ikke rart å kalle han for mannen, om man ikke er gift?  ( Eller evt. har vært samboere i 47 år og er 65 år gamle...)  Jo :)

Vi har vært sammen i 5 år. Han er 22, jeg er 30. Vi har et barn sammen. Jeg kaller han enten kjæresten eller mannen. Nesten aldri samboer, synes det blir så upersonlig.

|Frosken| skrev:
Har dere felles barn?
Hvor gamle er dere?

vi har vært sammen i 4,5  år
Ja har en datter på 1 mnd
Jeg fyller 23 på tirsdag han er 25
Kaller han litt av hvert, *navnet*, kjærsten, vennen, mannen

Vi har vært sammen i 7 år:-) jeg blir 23 dette året og han 27:-) vi har ingen barn men håper på en liten spire snart. Kaller han litt forskjellig, mannen, samboeren eller kjærsten :-)

Hvor lenge har dere vært sammen? 4 år og 3 mnd
Har dere felles barn? ja, født 2010
Hvor gamle er dere? Jeg blir 23 snart, han ble nettopp 32

Til kjentfolk sier jeg navnet hans, ellers gubben og mannen. Han kaller meg kjerringa men har blitt omtalt som kona også tror jeg, er ikke sikker:P

Vi er forlova og samboere.

Vi har hvert sammen i 5 år og har felles barn og jeg omtaler han som typen, samboern eller gubben.

Når noen sier mannen din til gubben min ,så blir det litt fisefint haha...passer liksom ikke han å bli omtalt som mannen. + at jeg er i fra dalen der vi sier kjærring og gubbe så da blir kona og mannen feil og rart.

sammen i 7 år, to barn, gift om 5mnd, han er derfor samboeren min

vært sammen i åtte år, har to barn sammen. jeg er 25, han er 30

kaller han for gubben eller mannfolket

Vært sammen i snart 4år
Har snart 2 felles barn
Jeg er 22, han er 29.

Jeg sier "mannen" fordi det føles "unaturlig " å si "kjæresten" og "samboer".
Han er jo mannen min, akkurat som jeg er dama hans.. Jeg sier ikke akkurat "ektemannen"

Jeg omtaler han som samboeren (er jo det han er) eller navnet.Vi har vært sammen i 5 år, har 2 felles barn på 3 og 2 mnd. Jeg blir 25 i mai og han blir 25 i oktober. Jeg kunne godt kalt han for mannen, men av dem grunn av han er mann og føler når en sier mannen at da er det min mann det er snakk om. Mannen er jo kun indikasjon på hvilket kjønn det er, ikke at han er gift. Ektefelle er noe annet og det kunne jeg aldri kalt han for.

Back
Topp