Dere som er kvalme

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Hva gjør dere for å bli kvitt kvalmen??
Jeg er kvalm stort sett hele døgnet, bortsett fra da jeg sover..

Jeg spyr flere ganger for dagen, noen som har noen tips om hva som kan hjelpe??

ORIGINAL: *LiLLa*

drikke masse vann.cola å kjeks hjelper åsså[:)]lykke til,håper du blir bedre i formen,er ikke no særlig å gå rundt å være så dårlig..

Nei det er slitsomt.. HAr jo lissom Noah å ta meg av oxo oppi dette her[:)]

Det eneste som hjalp meg var å småspise.. Hvis du orker å få i deg mat da.....
Huff, er ikke god den kvalmen ass, men godt det går over, og ikke minst kommer no nydelig ut av det! :)

En venninne av meg som er sykepleier, sier at de gir kreftpasienter med kvalm, banan. Men i mine øyner er det mer enn ubegripelig å forstå at en som er kvalm kan spise en banan. De har også noe som skal være på håndleddet. Vet det var noen som la ut en link til det tidligere.

det var to dårlige tips fra meg, men det legger seg i alle fall på topp[;)][8D]

Jeg spydde igjennom hele svangerskapet, så jeg vet ikke om jeg er den rette til å gi tips...[8D]

Noen sier seaband hjelper.. (slike som Lois Lane nevnte over her. Bånd rundt håndleddet) Det hjalp ikke meg.
Noen sier tørre, salte kjeks hjelper.. Begynn å spise om morgen FØR du står opp... Men det hjalp ikke meg.
Noen sier te hjelper.. Ingefær te.. dette hjalp ikke meg...

Men det som hjalp meg, var å spise med EN gang jeg var ferdig å spy. Da klarte jeg å holde på maten i ca 1 time, før jeg måtte spy igjen..[8D]
Og så dempet det litt kvalmen, å spise de svarte läkerolene.. Salmiakk heter de vel.

Banan spiste jeg MYE av.. Ikke fordi det hjalp mot kvalme.. men fordi det var så greit å få i retur..[8D]

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

Jeg spydde igjennom hele svangerskapet, så jeg vet ikke om jeg er den rette til å gi tips...[8D]

Noen sier seaband hjelper.. (slike som Lois Lane nevnte over her. Bånd rundt håndleddet) Det hjalp ikke meg.
Noen sier tørre, salte kjeks hjelper.. Begynn å spise om morgen FØR du står opp... Men det hjalp ikke meg.
Noen sier te hjelper.. Ingefær te.. dette hjalp ikke meg...

Men det som hjalp meg, var å spise med EN gang jeg var ferdig å spy. Da klarte jeg å holde på maten i ca 1 time, før jeg måtte spy igjen..[8D]
Og så dempet det litt kvalmen, å spise de svarte läkerolene.. Salmiakk heter de vel.

Banan spiste jeg MYE av.. Ikke fordi det hjalp mot kvalme.. men fordi det var så greit å få i retur..[8D]

Det var nettopp det jeg oxo gjorde under forje svangerskap..
Jeg er sulten og kvalm hele J**** tiden her[:(]

til meg hjelper seaband...[:D] jeg har vært skikkelig dårlig i 2 uker nå,ikke gjort noe annet enn å spy...ikke fått i meg noe mat heller...men etter jeg fikk i meg seaband på torsdag,har det vært helt annerledes[:)] spiser som vanlig nå,og kjenner ikke så mye til kvalmen ...unngår ikke morgenkvalmen da..[:'(]
og når det er på det værste til meg,hiver jeg i meg en ingefærkapsell...fungerer som fjell det også[;)]

ellers kan du prøve å blande en oljeblanding med vann,søt appelsin,ingefær) og ha på soverommet om natten...[;)]fungerer til noen det også...

Hva er seaband??

Er ikke kvalm nå da [8D][:D] Men var det fram til uke 20... Kasta opp flere ganger hver dag..
og det eneste som hjalp litt på meg var å spise salte ting.. Salt sild hjalp endel... [8|]

Annet enn det var det ingenting som hjalp...

ORIGINAL: Tvilling74

Hva er seaband??

Ett bånd du skal ha rundt armen som har en kule som presser på ett spesielt punkt...

Kan brukes mot sjøsyke, bilsyke, kvalme...

Funka ikke på meg [8|]

Jeg hadde et glass vann, 2ingefær tabletter, 2 kjeks og en mandarin på nattbordet hver natt. Det spiste jeg før jeg stod opp. Da ble jeg ikke så kvalm! Også tok jeg ingefærtabl. før hvert måltid.

Saltstenger[;)]

ORIGINAL: pewsie

Hva er seaband??

Ett bånd du skal ha rundt armen som har en kule som presser på ett spesielt punkt...

Funka ikke på meg [8|]

Hvor får man tak i det da??

eneste som funka her var salt lakris i div former.salmiakk....tyrkisk pepper osv....og love hearts hjalp avogtil..

jeg skrella en agurk å spiste den. det hjalp litt, husk å få i deg masse væske.. drikk MYE vann.

Hva er seaband??

Funka ikke på meg [8|]

Apoteket[;)]

ORIGINAL: ~Stjernemor~

Hva er seaband??

Funka ikke på meg [8|]

Apoteket[;)]

Og helsekost

Ikke som hjelper her.... Det eneste er kanskje hvile. Litt vanskelig uten bhg til noen av de søte små....

ORIGINAL: ~Re:Play~

Småspising og salt lakris.
Ritz-kjeks og cola med farris halvt om halvt.
Frisk luft!!

Frisk luft ja, blir kvalm bare jeg går ut på verandaen for bonden har spredd møkk så det holder her[:'(]

Back
Topp