Dere som er i 2 trimester nå, tar dere corona vaksine?

Jeg kjenner jeg er så usikker. Har tidligere tatt de tre dosene som ble anbefalt når de først rullet ut, og deretter fått påvist å ha hatt korona ikke mindre enn fire ganger etter det. Ulike varianter så klart.

Hver gang blir jeg så sinnsykt dårlig, som med en kraftig influensa, og er syk i 2.5-3 uker i strekk. En av gangene var når jeg var gravid med førstemann og i 1. trimester, mens nå hadde jeg det sist rett etter eggløsning, altså før jeg visste at jeg var gravid.

Holder det liksom? Eller trenger jeg en ny dose nå i 2. trimester for at baby skal få den beskyttelsen allerede fra før fødselen?

Last edited:
Jeg tar kun kikhoste. Aldri tatt influensavaksine før så ser ikke behovet nå heller, er sjeldent syk. Og koronavaksina «tok» mensen fra meg i over 1år når jeg tok den sist så den holder jeg meg unna!

Covid, influensa, kikhoste og RS virus vaksinen skal tas her. Hadde droppet covid om jeg ikke var i et risikosvangerskap der baby kan komme for tidlig.

Angrer på at jeg ikke tok koronavaksine i svangerskapet. Her var lille akkurat 2 mnd når vi fikk det i hus. Ikke kontaktbar baby, med feber og dårlig pust, og natt på sykehus med pusteregistrering. Satt i sinnsykt lenge. Ikke noe hyggelig opplevelse!

Vel.. jeg var syk for et par uker siden og prøvde få tak i en covid test på hver butikk jeg var på. Men det er jo ingen som selger de lenger nå?? For jeg mistenkte covid og tenkte da trenger jeg ikke vaksine. Men når man ikke kan teste for det lenger, så er jo det litt dumt. Greit å vite hva man har. Jeg hadde mensen forstyrrelser i 3-4 mnd av å ha covid forrige gang rundt årsskiftet 2023/2024 og månedene etterpå. Ble henvist til gynekolog og sånn for sjekk.. men det normaliserte seg etter ca halvt år. Men har faktisk ikke reagert på vaksinene..

Coronavaksinen holder jeg meg unna. Den gjorde noe med blødning, syklus og prøve å få barn. Kikhoste skal jeg ta.

Back
Topp